/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Erstatning af låne kattelem?
Fra : Charlotte P. Korsør


Dato : 16-12-09 19:22

Hej NG

Jeg har for et stykke tid siden (juli)købt en kattelem. Den viste sig at
være defekt, og jeg returnerede den til reperation.

Det har taget flere mdr. at få at vide at den ikke kan laves, men jeg skulle
have en ny. Denne har også været flere mdr. om at ankomme. Det er så endelig
lykkeds.

Så er der i mellemtid sket at den kattelem jeg lånte af forretningen, er
gået itu. Ved alm. brug, dvs. jeg har ikke selv forsøgt at bruge den, og
mine katte er to helt alm. huskatte. Uden alt for voldelige tendenser.

Skal jeg erstatte den kattelem jeg har lånt? Eller må forretningen "æde"
den?

På forhånd tak for svar.

Charlotte



 
 
Kim Larsen (17-12-2009)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-12-09 14:24

Jeg kan ikke give dig et juridisk korrekt svar, men et etisk.

Vend situationen på hovedet. Du havde været så flink at låne en ting ud og
nu var den gået i stykker !

Låner fandt det rimeligt nok, at du selv sørgede for at få den lavet, med de
omkostninger som fulgte.

Ville du selv syntes det var ok ?

Jeg ville hvis det var mig, gå ned i butikken og fortælle som det var. De er
jo åbenbart fornuftige mennesker når de låner dig en vare i flere mdr.
Måske de så selv forslår at sende den ind på garantien, hvis ikke, så bed om
at de får den repareret og tilbyd at du så vil betale deres omkostninger ved
det !

Kim



Charlotte P. Korsør (17-12-2009)
Kommentar
Fra : Charlotte P. Korsør


Dato : 17-12-09 22:34

Ja du har helt ret Kim, jeg hentede den nye idag, men da chefen ikke var der
nævnte jeg det ikke.

Personalet var vist ikke gearet til problemer, de kunne bla. ikke finde ud
af at jeg skulle have et nyt købsbevis på en ny lem, så de skrev noget i
hånden, men glemte at skrive en dato. Så den er ikke meget værd.

Men jeg nævnte at jeg ville kontakte chefen, det vil jeg forsøge at få gjort
en af dagene.

Det var sødt af dem at låne mig lemmen, men kan kan jo heller ikke have et
hul i døren i længere tid, og det har taget i nærheden af 5 mdr. at få sagen
klaret. Jeg købte den i Juni, var nogle uger om at returnere den til
reperation, de var et par mdr. om at konstatere at den ikke kunne laves, og
jeg skulle have en ny, og det har igen taget et par mdr. Så efter købeloven
er det vist en urimlig lang tid.

Men jeg må være meget opærksom på kvaliteten af den lem, for det lover da
ikke godt at man skal bruge 2 stk. pr. ½ år.

Og hvad værre er, jeg har jo lavet hullet i døren efter den, så hvis jeg
skal skifte model, skal jeg have en ny hoveddør. Det har jeg nu lært på den
hårde måde, "sæt aldrig en kattelem i døren, sæt den i en mur, den kan nemt
laves igen."

Tak skal du have for svar Kim

Glædelig Jul

Charlotte


"Kim Larsen" <news@5270.dk> skrev i en meddelelse
news:4b2a30fe$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg kan ikke give dig et juridisk korrekt svar, men et etisk.
>
> Vend situationen på hovedet. Du havde været så flink at låne en ting ud og
> nu var den gået i stykker !
>
> Låner fandt det rimeligt nok, at du selv sørgede for at få den lavet, med
> de omkostninger som fulgte.
>
> Ville du selv syntes det var ok ?
>
> Jeg ville hvis det var mig, gå ned i butikken og fortælle som det var. De
> er jo åbenbart fornuftige mennesker når de låner dig en vare i flere mdr.
> Måske de så selv forslår at sende den ind på garantien, hvis ikke, så bed
> om at de får den repareret og tilbyd at du så vil betale deres
> omkostninger ved det !
>
> Kim
>
>



Allan Soerensen (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 18-12-09 10:00

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4b2aa3ab$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det var sødt af dem at låne mig lemmen, men kan kan jo heller ikke have et
> hul i døren i længere tid, og det har taget i nærheden af 5 mdr. at få
> sagen klaret. Jeg købte den i Juni, var nogle uger om at returnere den til
> reperation, de var et par mdr. om at konstatere at den ikke kunne laves,
> og jeg skulle have en ny, og det har igen taget et par mdr. Så efter
> købeloven er det vist en urimlig lang tid.

Jeg syntes nu ikke man kan betegne det som "sødt af dem" at låne dig en
anden kattelem, det har du krav på når reparation tager så lang tid.
I det hele taget syntes jeg sagsforløbet er ufattelig dårlig kundeservice.
Det er urimeligt at de først er et par måneder om at konstatere at den
første lem ikke kan reparation og det så efterfølgende tager 3 mdr. at
skaffe en ny.
Det er DIG, der har vært "sød" og efter min mening ualmindelig tålmodig. Du
burde have haft en ny kattelem med det samme eller have benyttet din ret til
at hæve købet.



Charlotte P. Korsør (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Charlotte P. Korsør


Dato : 22-12-09 00:07


"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
news:4b2b4473$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4b2aa3ab$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Det var sødt af dem at låne mig lemmen, men kan kan jo heller ikke have
>> et hul i døren i længere tid, og det har taget i nærheden af 5 mdr. at få
>> sagen klaret. Jeg købte den i Juni, var nogle uger om at returnere den
>> til reperation, de var et par mdr. om at konstatere at den ikke kunne
>> laves, og jeg skulle have en ny, og det har igen taget et par mdr. Så
>> efter købeloven er det vist en urimlig lang tid.
>
> Jeg syntes nu ikke man kan betegne det som "sødt af dem" at låne dig en
> anden kattelem, det har du krav på når reparation tager så lang tid.
> I det hele taget syntes jeg sagsforløbet er ufattelig dårlig kundeservice.
> Det er urimeligt at de først er et par måneder om at konstatere at den
> første lem ikke kan reparation og det så efterfølgende tager 3 mdr. at
> skaffe en ny.
> Det er DIG, der har vært "sød" og efter min mening ualmindelig tålmodig.
> Du burde have haft en ny kattelem med det samme eller have benyttet din
> ret til at hæve købet.


Ja du har ret Allan, man er bare indimelem så medgørlig. Især når man har
"ødelagt" en ny hoveddør på sagen, jeg SKAL jo nu bruge den lem og ingen
anden model.

Ja ja nu har jeg lært det, sæt aldrig en kattelem i en dør.

Jeg har endnu ikke nået ned i forretningen for at "tilstå" at den jeg
afleverede var i stykker.
Men igen, det er noget ærgeligt at vide at de bare kan gå istykker på den
måde.

Glædelig jul eller godt solhverv.

Charlotte



Kim2000 (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 25-12-09 10:07



"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b2fff5c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
> news:4b2b4473$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
>> meddelelse news:4b2aa3ab$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> Det var sødt af dem at låne mig lemmen, men kan kan jo heller ikke have
>>> et hul i døren i længere tid, og det har taget i nærheden af 5 mdr. at
>>> få sagen klaret. Jeg købte den i Juni, var nogle uger om at returnere
>>> den til reperation, de var et par mdr. om at konstatere at den ikke
>>> kunne laves, og jeg skulle have en ny, og det har igen taget et par mdr.
>>> Så efter købeloven er det vist en urimlig lang tid.
>>
>> Jeg syntes nu ikke man kan betegne det som "sødt af dem" at låne dig en
>> anden kattelem, det har du krav på når reparation tager så lang tid.
>> I det hele taget syntes jeg sagsforløbet er ufattelig dårlig
>> kundeservice. Det er urimeligt at de først er et par måneder om at
>> konstatere at den første lem ikke kan reparation og det så efterfølgende
>> tager 3 mdr. at skaffe en ny.
>> Det er DIG, der har vært "sød" og efter min mening ualmindelig tålmodig.
>> Du burde have haft en ny kattelem med det samme eller have benyttet din
>> ret til at hæve købet.
>
>
> Ja du har ret Allan, man er bare indimelem så medgørlig. Især når man har
> "ødelagt" en ny hoveddør på sagen, jeg SKAL jo nu bruge den lem og ingen
> anden model.
>
> Ja ja nu har jeg lært det, sæt aldrig en kattelem i en dør.
>

HVis du skal finde en anden model skal du vel bare sikre dig at hullet skal
være ligeså stort eller lidt større. Vi satte vores i køkkendøren, i det
tilfælde ville jeg bare have sat en plade for.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste