Hvordan trækker man et beløb tilbage ?
Fra : Peter

Dato : 16-12-09 13:25

Hej NG!

Jeg har indbetalt et beløb med dankort. Varen er annulleret. Hvordan trækker
man beløbet tilbage ?

hilsen
Peter

Fra : Jubii

Dato : 16-12-09 13:31

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen
> Hej NG!
>
> Jeg har indbetalt et beløb med dankort. Varen er annulleret. Hvordan
> trækker man beløbet tilbage ?

Formentlig i en nethandel? Sådanne ting er da vigtig info.
Har du fået kvitering?

Har din bank netadgang? Så kan det kontrolleres om beløbet er trukket.
Har du spurgt banken om de vil tilbageføre beløbet?
Jeg synes ikke der er noget jura i spørgsmålet, mere forbrugerstof.

Fra : AliceCOPPER

Dato : 16-12-09 13:32

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg har indbetalt et beløb med dankort. Varen er annulleret. Hvordan
> trækker man beløbet tilbage ?
>
> hilsen
> Peter

Er det internet handel ?

Så vil leverandøren føre det tilbage til din konto.

Gør vedkommende ikke det, skal du forbi din bank med en tro og love
erklæring, så trækker de det tilbage.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-09 05:35

Peter skrev

> Jeg har indbetalt et bel b med dankort. Varen er annulleret. Hvordan tr kker
> man bel bet tilbage ?

Umiddelbart kan du ikke trække pengene "tilbage", men det skulle
heller ikke være nødvendigt?
Jeg går ud fra at der er tale om handel i en dansk webshop?

Hvis du har lavet en ordre og vil annullere ordren før den er pakket
og sendt så er pengene ikke hævet du har blot givet tilsagn om
forretningen må hæve beløbet som betaling for ordren

Hæver foretningen alligevel så kan du gå i banken og tilbageført
pengene pga uretmæssig hævning hvis forretningen ikke tilbagefører
straks

- Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-12-09 13:58

Peter Lykkegaard skrev:

> [...]

> Hæver foretningen alligevel så kan du gå i banken og tilbageført
> pengene pga uretmæssig hævning hvis forretningen ikke tilbagefører

Hvis de har sendt varen, er pengene ikke hævet uretmæssigt, og så
har de 30 dage til at føre dem tilbage. Det står direkte i loven.

--
Bertel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-09 06:41

Bertel Lund Hansen

> Hvis de har sendt varen, er pengene ikke hævet uretmæssigt, og så
> har de 30 dage til at føre dem tilbage. Det står direkte i loven.

Jeg skrev: "Hvis du har lavet en ordre og vil annullere ordren før den
er pakket og sendt"
Så jeg går ud fra at ordren /ikke/ er sendt i mit svar

- Peter

Fra : Jubii

Dato : 16-12-09 14:48

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
Bertel Lund Hansen

> [...]
er pakket og sendt"
Så jeg går ud fra at ordren /ikke/ er sendt i mit svar

Jo, det var helt klart sådan formuleret og forstået, men bertels svar
kan man så huske til en situation han beskriver, hvis nogen spørger om
det senario.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-09 06:53

Jubii skrev

> Jo, det var helt klart sådan formuleret og forstået, men bertels svar
> kan man så huske til en situation han beskriver, hvis nogen spørger om
> det senario.

Jeg er klar over hvordan det hænger sammen
Bertel burde have svaret OP så havde den været i vinkel

- Peter

Fra : Jubii

Dato : 16-12-09 15:22

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jubii skrev

> [...]
> det senario.

Jeg er klar over hvordan det hænger sammen
Bertel burde have svaret OP så havde den været i vinkel

Det er klart han skulle, men bertel er jo så meget klogere end os andre
så den skulle lige have en tand til.

Fra : J

Dato : 16-12-09 15:35

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Peter
>

> Det er klart han skulle, men bertel er jo så meget klogere end os andre så

Er han ikke pensionenet overskolelærer?

Fra : Klaus H

Dato : 16-12-09 19:38

CUT