Hvidløg
Fra : René

Dato : 15-12-09 18:44

Er det mon en god idé at sætte hvidløg nu?
Fandt et par fed med spire på i køleskabet og tænkte de måske ku blive til
flere i løbet af foråret, hvis jeg satte dem nu...

René

Fra : Ivan

Dato : 15-12-09 18:50

"René" <lear@oncable.dk> skrev i meddelelsen
> Er det mon en god idé at sætte hvidløg nu?
> Fandt et par fed med spire på i køleskabet og tænkte de måske ku blive til
> flere i løbet af foråret, hvis jeg satte dem nu...
>
> René

Det burde have været for 1-2 mdr siden, men du kan godt nå at være med.

Fra : Emil

Dato : 16-12-09 00:42

René <lear@oncable.dk> wrote:

>Er det mon en god idé at sætte hvidløg nu?
>Fandt et par fed med spire på i køleskabet og tænkte de måske ku blive til
>flere i løbet af foråret, hvis jeg satte dem nu...

Ellers kan du stikke dem ned i jorden ved nogle potteplanter - eller
blot i et glas med lidt vand i bunden. Så får du nogle lange spirer,
der kan bruges som purløg.

m.v.h. Emil

Fra : René

Dato : 16-12-09 20:08

Ja, bu er de så sat i jorden, udendørs; så nu venter jeg bare på
resultatet

Fra : Ivan

Dato : 17-12-09 10:16

"René" <lear@oncable.dk> skrev i meddelelsen
> Ja, bu er de så sat i jorden, udendørs; så nu venter jeg bare på
> resultatet

Jamen de skal nok kommet til foråret. Husk lige på at de løg du tager næste
år er meget stærke, så hvis du normalt tager 3 fedhvidløg skal du kun tage
et kvart eller måske mindre.
God jul