skifte isolering på ventilationsklap
Fra : V Hansen

Dato : 15-12-09 18:34

Hej
Vi har 10 velux ovenlys vinduer, som skal have skiftet skumgummiet ud på
ventilationsklappen.
Velux giver ikke noget råd om hvordan man fjerner klisteret som sidder
tilbage, efter man har nulret skumgummiet af, Der sidder nogle tråde i limen
som man kan fjerne, men limen kan ikke opløses med nogen gængs
opløsningsmiddel, det bedste er sprit og knofedt.

Kender nogen et opløsningsmiddel vi kan bruge ?

mvh
Vibeke

Fra : Ralph

Dato : 15-12-09 18:39

"V Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kender nogen et opløsningsmiddel vi kan bruge ?

Rensebenzin

--
Ralph

Fra : V Hansen

Dato : 15-12-09 18:49

> Rensebenzin

> Ralph
benzin, acetone, cellulosefortynder, terpentin, både min og veg, er prøvet.

Stenkulsnafta har vi ikke,
Vibeke

Fra : Martin Bak

Dato : 15-12-09 19:41

> benzin, acetone, cellulosefortynder, terpentin, både min og veg, er
> prøvet.
>
> Stenkulsnafta har vi ikke,
> Vibeke

Jeg ved ikke om det vil virke, men jeg ville da forsøge mig med madolie
først.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : V Hansen

Dato : 15-12-09 19:46

> Jeg ved ikke om det vil virke, men jeg ville da forsøge mig med madolie
> først.

Mon madolie er bedre end lampeolie ? ,
det er nemlig også prøvet.

Vibeke

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 15-12-09 23:53

> Mon madolie er bedre end lampeolie ? ,
> det er nemlig også prøvet.
>
> Vibeke

Varmepistol :-/ men det er nok ikke godt for lakken

-Leon

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-12-09 22:33

> [...]
> opløsningsmiddel, det bedste er sprit og knofedt.
>
> Kender nogen et opløsningsmiddel vi kan bruge ?

Sandpapir efterfulgt af lak. Pas på ikke at slibe den rund. Måske kan en
ziehklinge tage det værste. Evt. skrabe det af med et hobbyknivsblad (skal
trækkes så det ikke går ned i træet, ligesom ziehklingen).

- Martin