Table border flytter sig en px i thead
Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 16-12-09 15:42

Hej,

Jeg har et atypisk problem. Jeg har en tabel med nogle kunder i,
men mine borders er ikke på linie (kun i IE7 mærkeligt nok :P)

Jeg har 14 kolonner, men for at gøre det overskueligt har jeg
kogt kode lidt ned i dette post.

I den første <th> er der et baggrundsbillede, hvor den første
række pixels er grå og udgør <th>'ens venstre border.

På alle mine <td>'er er der en border hele vejen rundt på en px,
men den flugter ikke med billedet i <th>'en.

I FF og Camino er problemet i den første række <th>/<td> og i
Opera og Safari er det i den sidste række <th>/td>

Det hele spiller sig ud på denne side:
http://junkuhn.com/kunder.php

HTML:

<colgroup></colgroup>
<thead>
<th></th>
</thead>
<tbody>
</tbody>

CSS:

table#kunder{
   width:100%;
}

thead{

}

tbody{

}

table#kunder colgroup.min-width{
}

table#kunder th.first-th{
   background:url(../images/th-left-bg.png) top left no-repeat;

}

table#kunder tr th{
   background:url(../images/th-bg.png) top right repeat-x;
   height:23px;
}

table#kunder th.last-th{
   background:url(../images/th-right-bg.png) top right no-repeat ;
}

table#kunder th a, td a{
   color:#CCC;
   text-decoration:none;
}

table#kunder th a:hover{
   text-decoration:underline;
}

table#kunder tr td{
   border:1px solid #CCC;
   padding:2px 5px;
   vertical-align:middle;
}

table#kunder tr td:first-child{
   text-align:center;
}

table#kunder tr td:last-child{
   text-align:center;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 17-12-09 14:04

Frederik Junkuhn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> I FF og Camino er problemet i den første række <th>/<td> og i
> Opera og Safari er det i den sidste række <th>/td>

[Klip]
Prøv lige og fjerne disse fejl
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fjunkuhn.
com%2Findex.php