HASTER: Indkaldelse til ordinær generalfor~
Fra : Kert Rats

Dato : 15-12-09 05:18

I forbindelse med indkaldelse til ordinær generalforsamling i en forening er
der vel visse formalia, der skal overholdes, herunder angivelse af tid og
sted for generalforsamlingen. Men hvad gør man, når stedet for afholdelsen
af generalforsamlingen ikke er fastlagt ved indkaldelsens udsendelse?
Konkret har den forening, som jeg skal indkalde til ordinær
generalforsamling, og hvor jeg ikke fundet stedet grundet - ja, jeg har sgu
ikke kunnet finde lokaler.

Hvad søren gør jeg?

I vores vedtægter står der følgende om indkaldelse til ordinær
generalforsamling:

"Generalforsamlingen indkaldes skriftligt med mindst 6 ugers varsel.
Afholdelsen sker i den by, hvor foreningen er hjemmehørende, jf. § 1.2.
Bestyrelsen har ansvaret for at indkaldelsen sker rettidigt."

Min forening er hjemhørende i København, men det er vel ikke nok bare at
skrive i indkaldelsen, at den ordinære generalforsamling afholdes i
København. En præcis adresse må vel være påkrævet? Eller hva'?

Jeg kan ikke nå inden udsendelsen at finde et sted til generalforsamlingens
afholdelse, så jeg vil være jer dybt taknemmelig, hvis I kan hjælpe mig med
at kringle indkaldelsen, så den bliver lovlig i henhold til vedtægterne, og
så dirigenten på den ordinære generalforsamling kan konstatere, at
generalforsamlingen er lovligt indkaldt.

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Jeg skal udsende indkaldelsen i dag, så I må meget gerne svare meget
hurtigt.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jubii

Dato : 15-12-09 07:09

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

Står der noget i vedtægterne om hvilken måned en OG skal afholdes?
Står der ikke det har du jo mere tids til at finde et lokale, da du så
indkalder til om, tja 8-10 uger.

> Glæder mig meget til at høre fra jer.
>
> Jeg skal udsende indkaldelsen i dag, så I må meget gerne svare meget
> hurtigt.

Du skriver ikke hvor mange personer der forventes komme, så folk der
kender til ledige lokaler om mindst 6 uger, kan jo ikke vide om det er
stort nok og med et passende antal siddepladser.

Og jo en gyldig OG skal have tid og sted for afholdelsen.
Det drejer sig om "forsamling".

Fra : Jubii

Dato : 15-12-09 07:33

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen

Suplerende, så fik jeg engang en indkaldelse, i god tid og alt med en
dato, men der stod så:"Tid og sted meddeles 1 uge før afholdelsen".
Det skal være meget præcise vedtægter før den ikke kan godkendes.

Fra : Kert Rats

Dato : 15-12-09 08:21

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dato, men der stod så:"Tid og sted meddeles 1 uge før afholdelsen".
> Det skal være meget præcise vedtægter før den ikke kan godkendes.

Tak for svar.
Jeg fornemmer også, at mine vedtægter er tilstrækkeligt formulerede til, at
en undladelse af sted i indkaldelsen til en ordinær generalforsamling af
generalforsamlingen (og dirigenten) vil blive godkendt som en lovlig
indkaldelse.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jubii

Dato : 15-12-09 08:25

> [...]
> dato, men der stod så:"Tid og sted meddeles 1 uge før afholdelsen".
> Det skal være meget præcise vedtægter før den ikke kan godkendes.

Mere suplerende, så har jeg adgang til at reservere et lokale i Kgs.
Enghave til 30-40 personer, med det hele. (kaffemaskiner, toilet,
rygerum, mic.forstærkeranlæg, borde og stole)
Jeg kunne se om de har lagt bogen frem til 2010 og om der er noget om
eftermiddagen/aftenen i uge 3.
Jeg går herfra ca. 08:55.

Fra : Kert Rats

Dato : 15-12-09 18:32

> [...]
> mic.forstærkeranlæg, borde og stole)
> Jeg kunne se om de har lagt bogen frem til 2010 og om der er noget om

Tusind tak for din ihærdighed!
Det lykkedes mig at finde lokaler i Brønshøj, så problemet er klaret.

Men jeg er lidt nysgerrig: De lokaler, som du nævner, kunne jeg måske være
interesseret i at bruge til min forenings arrangementer.
Kan du oplyse nærmere om beliggenheden samt om betingelserne for leje af
lokaler?

Venligst

Kert Rats

Fra : Jubii

Dato : 15-12-09 21:04

> Tusind tak for din ihærdighed!
> Det lykkedes mig at finde lokaler i Brønshøj, så problemet er klaret.

Godt.

> [...]
> være interesseret i at bruge til min forenings arrangementer.
> Kan du oplyse nærmere om beliggenheden samt om betingelserne for leje

De er nok lidt specielle, og ligger på Enghavevej nær Bavnehøj Allé.
De kan ikke lejes, men man skriver sig ind i en dagbog og reserverer
dato og tid hvor der nu er en sådan ledig tid. Der er faste brugere med
faste tider og så kan man besætte resten, i form af, at den der skriver
sig ind først får tiden.
Jeg har en nøgle, så der er ingen problemer med at reservere tid, jeg
skal blot åbne og lukke på dagen.
Og da jeg bor 50 m. derfra så er det heller ikke et problem.
Vi skal nok snakke privat via email?

Fra : Kert Rats

Dato : 16-12-09 03:41

> [...]
> blot åbne og lukke på dagen.
> Og da jeg bor 50 m. derfra så er det heller ikke et problem.

Send mig en e-mail på klaralil@yahoo.dk, så kan vi tage den derfra.

Venligst

Kert Rats