Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nogen forslag til hvad jeg skal tage for m~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-12-09 05:13

jeg har et Leica R3 med original 50 mm + ( et eller andet sted ) en 28 mm
weid vinkel + en masse filter , jeg kan være et frygteligt rovedhoved blev
f.eks noget deprimeret over min asdl server var gået ned - hvad jeg var i 36
timer til jeg ved et tilfælles fandt en sprit ny pc ved siden af min kommode
som jeg havde købt 3 mdr. før og glemt alt om ... nå men den dukker well
op - men jeg forestiller mig noget i retning af 3000 måske 3500 kr. jeg ved
godt det er dyrt for et film kamera nu om dage men på den anden side så er
jeg sgu ikke sikker på der er noget digitalt der slår et Leica og en go dias
film hvis der skal tages seriøse billeder - hvad ville i mene der er
rimeligt og realistisk at tage ?

Mv.
Bo MM

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-12-09 11:05

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
4b270cd1$0$278$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
> ned - hvad jeg var i 36 timer til jeg ved et tilfælles fandt en sprit
> ny pc ved siden af min kommode som jeg havde købt 3 mdr. før og glemt

Ja, det er jo første forudsætning for, at du kan sælge det.

> men jeg forestiller mig noget i retning af 3000 måske 3500 kr.

Det lyder af meget, selvom kameraet er kult for mange.

> jeg ved godt det er dyrt for et film kamera nu om dage men på den
> anden side så er jeg sgu ikke sikker på der er noget digitalt der
> slår et Leica og en go dias film hvis der skal tages seriøse billeder

Jeg tror, du tager grueligt fejl. DSLR har for længst overhalet analoge
35mm-film på alle områder: Dynamisk område, lysfølsomhed, opløsning osv. Og
så er det ekstremt meget lettere at arbejde med digital foto sammenlignet
med gammeldags, kemibaseret foto.

> - hvad ville i mene der er rimeligt og realistisk at tage ?

Prøv dig lidt frem, og sæt det evt. til salg i dk.marked.privat.foto, hvor
du udbeder dig bud. Jeg tror, du skal finde en samler for at få en god pris.
Leica er som sagt kult, men få ikke-samlere betaler ekstra i vore dage for
at købe et bedaget, analogkamera, bare fordi der står Leica på det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-12-09 14:53

Jens Bruun wrote:
> Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> 4b270cd1$0$278$14726298@news.sunsite.dk

> Ja, det er jo første forudsætning for, at du kan sælge det.

ja det må man sige ...

> Det lyder af meget, selvom kameraet er kult for mange.

ja jeg ved det godt - men det er dælme også et godt kamera jeg tror ikke du
finder noget
digitalt der kan det samme til prisen

> [...]
> opløsning osv. Og så er det ekstremt meget lettere at arbejde med
> digital foto sammenlignet med gammeldags, kemibaseret foto.

ja ok - det er nok fordi mit nærmeste kendskab til digital fotos er min
mobil telefon :)

> [...]
> en god pris. Leica er som sagt kult, men få ikke-samlere betaler
> ekstra i vore dage for at købe et bedaget, analogkamera, bare fordi
ja det er da forsøget værd - det er ikke sådan jeg er desperat for at komme
af med det men på den anden side så står det bare

Mv.
Bo

Fra : Langgaard

Dato : 15-12-09 03:54

On 15 Dec., 05:13, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> jeg sgu ikke sikker på der er noget digitalt der slår et Leica og en go dias
> film hvis der skal tages seriøse billeder - hvad ville i mene der er

Hej Bo, kan du ikke sende mig et par gode billeder af udstyret, eller
i det mindste en nøjagtig beskrivelse af standen og med opgivelse af
produktionsnumrene på de tre dele

--
Langgaard

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-12-09 14:54

Langgaard wrote:

> Hej Bo, kan du ikke sende mig et par gode billeder af udstyret, eller
> i det mindste en nøjagtig beskrivelse af standen og med opgivelse af
> produktionsnumrene på de tre dele

jo jeg skal lige se på det - jeg skal have fundet den der weid vinekel

Mv.
Bo

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-12-09 16:18

Langgaard wrote:

> Hej Bo, kan du ikke sende mig et par gode billeder af udstyret, eller
> i det mindste en nøjagtig beskrivelse af standen og med opgivelse af
> produktionsnumrene på de tre dele

jeg vil ikke lige frem kalder dem gode billeder de er nok snarre dårlige men
måske de kan give dig en ide
http://chokmah.dk/2009-12-15-1604-49/album/index.html
det er godt nok lidt støvet :) men den enste fejl der er ved kameraet er at
man skal huske og slukke for baterierne
når man ikke bruger det - fordi det kan suge dem flade på ingen tid ..

Mv.
Bo

Fra :    ab©

Dato : 15-12-09 20:16

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> at man skal huske og slukke for baterierne
> når man ikke bruger det - fordi det kan suge dem flade på ingen tid ..

Jeg tror at du skal starte nede fra f.eks. kr. 500,- - udstyret fremstår jo
som om det lige er kommet hjem fra en ørkenkrig ...

Skal man friste samlere med den slags udstyr, skal enten prisen være helt i
bund - eller udstyret næsten som nyt. Jeg har fået min gamle Leica fra 1956
vurderet hos Bruun-Rasmussen - man kan ikke se, at det overhovedet har været
ude i frisk luft - vurderingen blev mellem Tkr. 5 og 8

ab©

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 15-12-09 20:59

ab© skrev:

> [...]
> Leica fra 1956 vurderet hos Bruun-Rasmussen - man kan ikke se, at det
> overhovedet har været ude i frisk luft - vurderingen blev mellem Tkr. 5

Terakroner?? Skynd dig at sælge den inden værditabet bliver for stort!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-12-09 00:30

Lars Schaumburg-Müller wrote:

> Terakroner?? Skynd dig at sælge den inden værditabet bliver for
> stort!

det haster som sagt ikke men tænkte hwa fan nu havde stået et år oven på
mit klædeskab
så tab bliver der som sådan ikke ...

Fra : Mogens

Dato : 16-12-09 00:25

ab© wrote:

> Jeg tror at du skal starte nede fra f.eks. kr. 500,- - udstyret fremstår
> jo som om det lige er kommet hjem fra en ørkenkrig ...

Mon ikke bare det er analoge billeder hvor han inden negativerne var
helt tørre tabte dem ned på et møgbeskidt gulv, og ved scanningen glemte
at slå korrektionen for støv/ridser til? Givetvist er selve udstyret i
perfekt stand.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-12-09 00:32

Mogens wrote:

> [...]
> helt tørre tabte dem ned på et møgbeskidt gulv, og ved scanningen
> glemte at slå korrektionen for støv/ridser til? Givetvist er selve

Det har som sagt stået og trugget støv i 1 år s tid og jeg går sgu ikke så
meget op i det
så gider støve det af :) udstyrret har det fremragende der skal bare nye
batterier i - men det er så også kamerates eneste svaghed
det kan altså æde et par batterier på ingen tid hvis man ikke huske at
slukke for strømmen

Mv.
Bo

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-12-09 00:29

ab© wrote:

> Jeg tror at du skal starte nede fra f.eks. kr. 500,- - udstyret
> fremstår jo som om det lige er kommet hjem fra en ørkenkrig ...

nahh jeg er nu blevet bud 2500 kr - men på den anden side så brænder jeg
heller ikke for at komme af med det
ihvertilfælled ikke nok til jeg gider støve det af og jeg gider ikke bøvle
med det mindre jeg for mindst 3000 kr

Mv.
Bo

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-12-09 00:41

ab© wrote:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg tror at du skal starte nede fra f.eks. kr. 500,- - udstyret
> fremstår jo som om det lige er kommet hjem fra en ørkenkrig ...

http://www.dba.dk//asp/soegning/detail.asp?annonceid=63721089

det tager sig måske lidt bedre ud her :)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-12-09 20:04

> http://www.dba.dk//asp/soegning/detail.asp?annonceid=63721089

Var det mig der havde det til salg ville jeg gøre 2 ting:

-Rengøre kameraet så det ser komplet spotless ud
-Tage nogle bedre billeder uden alt mulig skrammel i baggrunden

Så vil du helt sikkert kunne få mere for det.

--
/Dennis
Canon Speedlite 540 EZ købes

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-09 00:42

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> -Tage nogle bedre billeder uden alt mulig skrammel i baggrunden
>
> Så vil du helt sikkert kunne få mere for det.

ja jeg må se om jeg kan få min lille søster op - hun kan som sagt sådan
noget ... men som sagt hvis jeg for de der 3500 - 4000 kr så er det sgu fint
hvis jeg frem for alt bare ikke har noget mere bøvl med det :) men jeg vil
ikke lade det gå for mindre det ville trods alt være for dumt

Venligst
BMM

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-09 22:11

Bo M. Mogensen wrote:

> http://www.dba.dk//asp/soegning/detail.asp?annonceid=63721089
>
> det tager sig måske lidt bedre ud her :)

Som en anden skriver, vil jeg tilråde, at du får fuldstændig rengjort
hele udstyret, hvis du virkelig vil sælge det. - Selv jeg med mit ret
dårlige syn, kan se, det ikke ser godt ud - heller ikke i DBA.

Den pris, du har sat på udstyret, er ret rimelig, men i så fald skal
udstyret være så tip-top, som det er muligt.

Er du virkelig opsat på at sælge udstyret, vil jeg nok anbefale dig dels
at få det fuldstændig renset og dels sætte det på eBay.de eller eBay.us.
Det er nok de to steder, hvor der er størst chance for at sælge, og det
er også først og fremmest i Tyskland og USA, der er den store interesse
for netop Leica udstyr. - Jeg tror ikke, du vil få mere end din laveste
pris, hvis du sælger herhjemme. Interessen for kvalitetsudstyr er stort
set lig nul. - Folk er ganske enkelt så digital-fikserede, at det er til
at græmmes over.., og de få rigtige samlere har nok det meste af de
nyere ting som fx. R serien

For at du kan danne dig et indtryk af, hvad det /kan/ sælges for, får du
her nogle gennemsnitspriser, jeg har set gennem de sidste ca. 3 år på
sådant udstyr på eBay.us.

Leica R 3 ELECTRONIC, kamerahus
$499USd 'Good condition'
$875USd, 'Very good condition'
$1500USd, 'Mint condition'

Leitz-Wetzlar Summicron R 50mm/f:2,0
$155USd, 'Good condition'
$375USd, 'Very good condition'
$600USd, 'Mint condition'

Leitz-wetzlar Elmarit R 28mm/f:2,8
$250USd, 'Good condition'
$470USd, 'Very good condition'
$890USd, 'Mint condition'

Leitz-Wetzlar R lædertaske
$45USd, 'Good condition'
$75USd, 'Very good condition'
$129USd, 'Mint condition'

Det laveste, jeg har set et fuldt fungerende R3 hus til, er $247USd, og
det højseste var $2270USd. Det fik også karakteren 'Mint, 100% like
new'. Tilsvarende har jeg set begge objektiver helt ned fra knap $75USd
til næsten $1100USd pr stk.

Jeg er selv samler i det små - dog ikke Leica. Det er derimod Topcon +
analoge Canon EOS, jeg går efter - og kun de rigtige Topcon - ikke
Beseler Topcon, og de er ganske enkelt ikke til at opdrive til rimelige
penge herhjemme, så jeg var så småt begyndt at kigge på eBay.us, men
uha, uha, - /DET/ er min pengepung ikke til... EOS er noget billigere
for 'mint' modeller, (jeg går kun efter 'mint' versioner), men selv
nogle af dem sælges til uhyggeligt høje priser.

mvh. Erik Richard

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-09 00:40

Erik Richard Sørensen wrote:

Hej tak for svaret :)

> [...]
> $375USd, 'Very good condition'
> $600USd, 'Mint condition'
>
> Leitz-wetzlar Elmarit R 28mm/f:2,8
> $250USd, 'Good condition'
> $470USd, 'Very good condition'
> $890USd, 'Mint condition'
>
> Leitz-Wetzlar R lædertaske
> $45USd, 'Good condition'
> $75USd, 'Very good condition'
> $129USd, 'Mint condition'
>
> Det laveste, jeg har set et fuldt fungerende R3 hus til, er $247USd,
> og det højseste var $2270USd. Det fik også karakteren 'Mint, 100% like
> new'. Tilsvarende har jeg set begge objektiver helt ned fra knap

Du milde moses ... kan man få så meget ...Puhh ja .. nå jeg sætter min
søster til at gøre det rent - hun kan sådan noget så det ser ud som nyt :)
selvf. vil jeg helst have så meget som jeg kan få for det - og det er rent
faktisk 100 % teknisk i orden det er bare støvet også mangler det batterier
- men det her med mig og penge , selvf ser jeg ingen grund til at smide dem
i havet på den anden side så mangler jeg heller ikke noget for alvor
men som jeg kan se på det du skriver så er det realistisk med en pris på
1000 $ ja det er omkring 5000 kr - men på den anden side hvis jeg kan få
3500 eller 4000 kr og der så er et minimum af bøvl med det så er det meget
godt .... men selvf vil jeg da prøve ..

jeg samler selv lidt kameraer men har skåret lidt ned på det - jeg beholder
mit olympus om 1 at sentementale årsager også har jeg en 6x6 yersica fra
Vietnam krigen
som jeg købte i saigon i 1990 lige efter murens fald og de begyndte at få
turister ind - den beholder jeg selvf også ( har aldrig brugt det og kommer
ikke til det men det skulle være et skide godt kamera ) så har jeg nogen
lidt mindre kamera digital og ? men spørg mig ikke hvor de er enten er de
blevet væk under en flytning ellers så har jeg givet dem væk ellers så
ligger de et _ eller _ andet sted i en kasse de er værdiløse

Venligst
BMM

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-09 03:23

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> 3500 eller 4000 kr og der så er et minimum af bøvl med det så er det meget

Jeg vil i så fald foreslå dig, at du sætter en minimumspris, der ligger
tæt på det, et pænt og velhodlt sæt ca. kan indbringe her i landet -
altså lige omkring de 3500-4000kr., som nok er det maksimale, du kan
regne med herhjemme. - Og så skal du lige tage i betragtning, at det vil
blive dyrt at sende som værdipakke - måske til USA eller Canada, og i
din salgsbeskrivelse skal du udtryhkkelig gøre opmærksom på, at det vil
blive sendt som værdipakke, og at køber skal betale, da du (eller
køber), - hvis der skulle ske noget under forsendelse, - vil kunne få
fuld dækning. - Og så det vigtigste. - Vær 100% sikker på, at du har
pengene til rådighed på din konto - ikke bare en advicering om, at de
bliver til rådighed, _INDEN_ du overhovedet sender noget. - Der er jo
desværre 'snydere' overalt...

> [...]
> turister ind - den beholder jeg selvf også ( har aldrig brugt det og kommer
> ikke til det men det skulle være et skide godt kamera ) [...]

Uhm... En Yashicamat 124G... Det er virkelig topkvalitet inden for
6x6cm. Det er også en af dem, jeg stadig mangler. - Udover at samle på
de kameraer, jeg nævner, er jeg i gang med at forsøge at samle samtlige
de kameraer, jeg har haft siden 1961, hvor jeg købte mit første kamera.
- Jeg måtte desværre sælge det igen - eller rettere, - fotohandleren tog
den bare tilbage, da det kun var med skaktsøger, som jeg har problemer
med at bruge pga. mit dårlige syn. - Og dengang havde jeg ikke råd til
at købe den med prismesøger. - Skulle jeg være så heldig at finde én med
prismesøger til en god pris, så bliver den købt - og også brugt!

mvh. Erik Richard

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-12-09 11:40

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev :

> [...]
>- Jeg måtte desværre sælge det igen - eller rettere, - fotohandleren tog
>den bare tilbage, da det kun var med skaktsøger, som jeg har problemer

Så kommer du til at lede længe, Yascicamat har ikke udskiftelig
søger, men du kunne jo bruge sportsøgeren, der er i den.
--
Kerim

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-09 17:10

> [...]

> at købe den med prismesøger. - Skulle jeg være så heldig at finde én
> med prismesøger til en god pris, så bliver den købt - og også brugt!

Nå jeg hev lige min ned fra hylden bag mig - jeg går ud fra du mener sådan
et forstørelses glas man kan slå ud ?
det er der skam i min - men jeg vil ikke sælge den p.gr affektions værdi -
med mindre en eller anden ville give en helt sindsyg
høj pris på den ...

sagen er min har sin egen historie jeg fandt den som sagt i Saigon i 90
mener jeg det var lige efter de begyndte at lukke turister ind
ög på det tidspunkt var det stadigt muligt at købe en masse ting fra Vietnam
krigen der var orginale som f.eks dette kamera der helt
sikkert har "set" dele af vietnam krigen ...

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-12-09 17:48

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev :

>Nå jeg hev lige min ned fra hylden bag mig - jeg går ud fra du mener sådan
>et forstørelses glas man kan slå ud ?

Nej, det er ikke en prismesøger.

Det kræver, at man kan skifte søgeren og det kan man ikke på
nogen Yashicamat.

Du kan se en prismesøger på en Rolleicord på
http://johnsrolleionlypage.homestead.com/Vb_with_PME_prism._Left_front_cap_on.JPG
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-09 02:28

Kerim Ellentoft wrote:

> [...]
>
> Det kræver, at man kan skifte søgeren og det kan man ikke på
> nogen Yashicamat.
>
> Du kan se en prismesøger på en Rolleicord på

Jo, det kunne man, men som jeg har skrevet til Bo, så skulle det sendes
til Yashica for at få det gjort, og det var hundedyrt. - Svjh. kostede
det omk. 2900kr. ekstra i 1974, hvor jeg købte min 124G, men som
fotohandleren tog tilbage. Istedet købte jeg en Konica Autoreflex T3,
selvom han gerne ville have solgt mig en Mamiya C330 med skaktsøger samt
en udskiftelig prismesøger, som jeg selv kunne sætte på, når/hvis jeg
fik brug for det..

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-09 02:19

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> det er der skam i min - men jeg vil ikke sælge den p.gr affektions værdi -
> med mindre en eller anden ville give en helt sindsyg

Nej ikke luppen, jeg mener en regulær prismesøger, hvor man afmonterede
skatsøgeren og påmonterede en anden søger ligesom på et alm. SLR. Man
kunne ikke - som til Mamiya C220 og C330 - selv købe den løs, men
kameraet skulle sendes ind til Yashica for at få det ombygget.

> [...]
> krigen der var orginale som f.eks dette kamera der helt
> sikkert har "set" dele af vietnam krigen ...

Ja, de amerikanske krigsfotografer brugte enten Iashicamat eller Topcon
RE-2 eller RESuper, så dem var der også en del af ladt tilbage, da de
forlod Vietnam. Bl.a. véd jeg også, at den amerikanske marine brugte
Topcon udstyr til deres fotografer ombord. Faktisk sker det jævnligt, at
der kommer nogle til salg på bl.a. eBay.us, hvor 'U.S. Marine' logoet er
påsat som et lille emalieskjold øverst på spejlhuset. De handles til
nogle uhørlige priser. - Den dyreste, jeg har set, var en Beseler Topcon
RE Super med 50mm/f:1,7 og 180mm/f:3,5 - 'New and still in original
package' til godt $2800USd...

Den danske og nu efterhånden 87-årige globetrotter, Jørgen Bitsch,
brugte også Topcon, men det var de 'ægte japanere' i form af Topcon R,
RE, RE-2 og RE Super. Han fortalte engang, at på en ekspedition gennem
Amazonas væltede deres kano og al udstyret røg i vandet - inkl. hans
Topcon udstyr og Tandberg TB-11 spolebåndoptager. Han fik det hele godt
tørret af og hængte det op ved bålene om natten, så det var tørret helt
igennem.

Dagen efter satte han så blot nye film i og fotograferede videre, som om
intet var sket. Jeg har set nogle af billederne, der var intet, der
viste, at udstyret havde fået sig en svømmetur i en af Amazonflodens
bifloder. Jeg har også hørt lydoptagelser fra nogle Hivaro danse efter
svømmeturen, TB-11'eren havde heller ikke taget skade... DET kan
nutidens udstyr ikke holde til.!

mvh. Erik Richard

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-12-09 03:51

> [...]

> kunne ikke - som til Mamiya C220 og C330 - selv købe den løs, men
> kameraet skulle sendes ind til Yashica for at få det ombygget.

ok ...

> [...]
> nogle uhørlige priser. - Den dyreste, jeg har set, var en Beseler
> Topcon RE Super med 50mm/f:1,7 og 180mm/f:3,5 - 'New and still in original

jamen man køber jo også et bid historie det er derfor jeg ikke vil af med
min
selv om den aldrig bliver taget i brug ..

> [...]
> bifloder. Jeg har også hørt lydoptagelser fra nogle Hivaro danse efter
> svømmeturen, TB-11'eren havde heller ikke taget skade... DET kan

ja det er utroligt det kan lade sig gøre :)

Fra : Gert Nielsen

Dato : 17-12-09 08:15

> [...]
> 3500 eller 4000 kr og der så er et minimum af bøvl med det så er det meget

Ak, ja. Det er mange år siden priserne var så høje

Det er korrekt at ebay.de er det bedste sted at sælge brugt udstyr.
Der får du markedsprisen!
Det er også korrekt at Mint condition betyder ca. dobbelt pris.
Når jeg "fjerner" støv og glemmer den dårlige billedkvalitet, ser jeg et
brugt udstyr i klasse B eller højest klasse A-. Så glem en drøm om mint.

Priserne er til gengæld ikke korrekte.
Der er det sidste ½ år solgt flere R3 + 50mm 2.0 på ebay.
Prisen lå på 150-175 euro. Desværre ;o(
Til gengæld kan du få ca. det samme for 28mm - nok lidt mere.
Mit gæt på det hele er ca. 400 euro.
Den pris kan du ikke opnå i Danmark!

Til sidst. Skal du sælge på ebay, skal billeder og annonce være i top
kvalitet.
Startprisen skal være lav! 1 Euro er bedste valg. Prisen skal nok komme op.
Høj - men realistisk - startpris er ensbetydende med no sale.

Sådan solgte jeg mit analoge Contax udstyr for 5 år siden.
Gert

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-09 14:14

Gert Nielsen wrote:

> [...]
> Prisen lå på 150-175 euro. Desværre ;o(
> Til gengæld kan du få ca. det samme for 28mm - nok lidt mere.

Du glemmer, at jeg kun har taget eBay.us med. De tyske priser ligger ca.
30% lavere end USA/Canada i snit.

> [...]
> Startprisen skal være lav! 1 Euro er bedste valg. Prisen skal nok komme op.
> Høj - men realistisk - startpris er ensbetydende med no sale.

Det kommer helt an på, hvornår det sættes til salg. Hvis man følger din
metode, risikerer man at kunne blive tvunget til at sælge til apotpris.
Der er 'hajer' nok derude (også på danske auktionssider), der sidder og
venter på sådanne køb. - Hvis der ikke er bud eller bare et rimeligt
bud, venter de til 1 min. før lukketid, og så slår de til med et bud,
der som regel går 1 €/$ over....

> Sådan solgte jeg mit analoge Contax udstyr for 5 år siden.

Og jeg købte for 2 år siden et komplet Contax system, da der overhovedet
ikke kom andre bud end mit = åbningsbuddet....

mvh. Erik Richard

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-09 17:14

Gert Nielsen wrote:

> [...]
> Prisen lå på 150-175 euro. Desværre ;o(
> Til gengæld kan du få ca. det samme for 28mm - nok lidt mere.

Nahh men det er ok så beholder jeg det bare :)
jeg mener jeg tænkte at sælge det fordi det bare ligger og flyder og jeg
kommer næppe
til at bruge det ..

> Til sidst. Skal du sælge på ebay, skal billeder og annonce være i top
> kvalitet.
> Startprisen skal være lav!

jamen jeg synes bare der er for meget bøvl med det hvis jeg kan få de der
3500 så ryger det ellers
beholder jeg den bare - giver den måske væk til en fra min famillie der går
op i det ..

Mv.
BMM

Fra : Langgaard

Dato : 17-12-09 07:10

On 17 Dec., 00:40, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> Du milde moses ... kan man få så meget ...Puhh ja .. nå jeg sætter min
> søster til at gøre det rent - hun kan sådan noget så det ser ud som nyt :)

Stop for h...... Bo, hun kan ødelægge mere end hun gavner. Jeg vil som
samler hellere købe det som det er, end at købe noget der ser skummelt
ud i hjørnerne, det kræver en meget rutineret hånd, og viden om
materialerne.
En der køber gammelt Leica ser ALT.

Mit tilbud om at købe, ryger hvis hun rengør udstyret!

--
Langgaard

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-09 17:21

Langgaard wrote:

> Stop for h...... Bo, hun kan ødelægge mere end hun gavner.

altså hun smider det jo ikke opvaske maskinen - men tørre det af med en ny
ren klud
ja det kunne jeg såmænd også gøre selv - men det er jo bare overfladen + der
er en beskyttende filter
på 50 mm objektiv - så hvis uheldet er ude så er det styrt hjælp og man kan
bare smide det ud

> Mit tilbud om at købe, ryger hvis hun rengør udstyret!

jo jo men du vil jo heller ikke have andet ind 28 mm :)?
jeg kommer aldrig af med det hvis det ikke er samlet

Bedste Hilsner
Bo

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-12-09 08:47

> Startprisen skal være lav! 1 Euro er bedste valg. Prisen skal nok komme
> op. Høj - men realistisk - startpris er ensbetydende med no sale.

Kan man ikke risikere at der kommer 1 bud på 2 Euro så, og så er man
tvunget til at sælge?

Jeg kender intet til ebay så derfor spørger jeg

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.