Olie i kølevandet - på en ny måde
Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 14-12-09 19:28

Hej

Jeg har en Lupo 3L.
Idag opdagede jeg at der var olie/snask i min ekspansionsbeholder, og
tænkte naturligvis straks at toppakningen var gået, men jeg kan ikke
helt få det til at passe..

- Bilen kører og trækker fint og ryger/damper ikke - ligesom den
tilsyneladende heller bruger vand.
- Det er ikke det sædvanlige mokkabrune snot som man kender det, men
nærmere en fedtaflejring, med en konsistens som noget smørefedt, og det
var helt sort - mindede faktisk meget om grafikfedt - blot en smule
tykkere i konsistensen..
- Kølevæsken er dog ikke så klar som jeg mener at den burde være (eller
jeg hysterisk? - Skal den være HELT klar når bilen er varm?)

Er det mig som ikke fatter noget eller kan der komme forurening i
kølesystemet på en Lupo 3L fra andre steder??

M.v.h.
Thore Jensen Bergenstoff

p.s.
Den ryger ud til Per v. Aalborg gearteknik på torsdag!