ny ekstern HD
Fra : karen hoeg

Dato : 14-12-09 05:40

1. Hvem kan hjælpe mig med forslag til køb af en god ekstern HD som
er velegnet til at lagre fotos og ikke mindst egne filmproduktioner.
Den må godt være på 500GB, rimelig i pris og alligevel god kvalitet.
Og hvor kan jeg købe den billigst? Jeg har en Macbook fra 2007 med
Sneleopard.

2. Hvordan tømmer man en ekstern hardisk, hvis indhold er forældet og
egentlig godt kunne bruges igen? Er det muligt?

3. Hvordan kan jeg selv styre hvad Time machine skal opdatere - eller
rettere IKKE skal opdatere - så jeg sparer på lagerpladsen?

Med venlig hilsen
Karen

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-09 13:47

Hej,

> [...]
> Den må godt være på 500GB, rimelig i pris og alligevel god kvalitet.
> Og hvor kan jeg købe den billigst? Jeg har en Macbook fra 2007 med

Gå ind på edbpriser og vælg at sortere efter pris. På den måde finder du
med stor sandsynlighed det billigste.

Sørg for at du har backup, så er det mindre væsentligt om du vælger den
"bedste" eksterne HD.

> 2. Hvordan tømmer man en ekstern hardisk, hvis indhold er forældet og
> egentlig godt kunne bruges igen? Er det muligt?

Ja, formatter den med Disk Utility, eller marker evt. bare alle filerne
og flyt dem til skraldespanden.

> 3. Hvordan kan jeg selv styre hvad Time machine skal opdatere - eller
> rettere IKKE skal opdatere - så jeg sparer på lagerpladsen?

Gå ind i Time Machine indstillinger og tilføj de ting, du ikke vil have
overført.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-12-09 17:49

karen hoeg <kh.earthsong@gmail.com> wrote:

> og ikke mindst egne filmproduktioner.

Kan anbefale en firewire disk til den type brug.

--
Mvh Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-12-09 21:09

On 2009-12-14 13:40:15 +0100, karen hoeg <kh.earthsong@gmail.com> said:

> 1. Hvem kan hjælpe mig med forslag til køb af en god ekstern HD som
> er velegnet til at lagre fotos og ikke mindst egne filmproduktioner.

Jeg har valgt dette FireWire harddisk kabinet
Raidsonic - Icy Dock MB-559UEB-1S, 1xSATA 3,5" HDD...
se link: http://old.shg.dk/p/2114438

Det kabinet er bygget sådan, at man på no time kan skifte harddisken,
så jeg har investeret i nogle 1 Terrabyte SATA harddisdke, og på den
måde har jeg ubegrænset harddiskplads.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark