Multimediebeskatning i forbindelse med ulø~
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-12-09 18:07

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig om man skal betale multimedieskat
når man får stillet en bærbar computer til rådighed i forbindelse med
en ulønnet praktik der er en del af ens uddannelse?

Mvh Trine

--
Så er vi klar med juletræer, pyntegrønt, havenisser, skulpturer,
Gjøltrolde, lys, gaveideer, Willow Tree, kurve og meget andet!

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-12-09 19:50

Den Mon, 14 Dec 2009 18:07:21 +0100 skrev Trine Kornum Christiansen:

> [...]
> man får stillet en bærbar computer til rådighed i forbindelse med en
> ulønnet praktik der er en del af ens uddannelse?

Betaler din arbejdsgiver en uddannelse for dig, som opfylder
betingelserne for skattefrihed, kan din arbejdsgiver også skattefrit
stille en computer til rådighed på linje med bøger og andet materiale til
brug for forberedelsen hjemmefra. Det kræver, at computeren er relevant
for din uddannelse, at den ikke anvendes privat, og at den afleveres
tilbage ved uddannelsens afslutning. En ”Tro og love erklæring” til din
arbejdsgiver om, at du ikke benytter computeren privat, er i den
forbindelse tilstrækkeligt til at godtgøre, at du ikke anvender
computeren privat.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=62010

HÃ¥ber det kan kaste lidt lys over emnet - ellers ring til Skat og
spørg

--
Karl Erik.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-12-09 20:02

Karl Erik Christensen <none@none.invalid.co> writes:

> Betaler din arbejdsgiver en uddannelse for dig, som opfylder

Det er en SU-berettiget uddannelse, så derfor kan det svar fra Skat
ikke rigtig bruges. Jeg har ellers ledt hele deres side igennem. :)

> Håber det kan kaste lidt lys over emnet - ellers ring til Skat og
> spørg

Jeg HADER telefoner, så jeg har skrevet en mail til dem i stedet for.
Så må vi se hvad og om de svarer.

Mvh Trine