Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Studioflash
Fra : BoFromDenmark

Dato : 14-12-09 03:41

Hejsa

Jeg har overvejet at købe dette lille "lys studie" - DÖRR DIGI-STUDIO
KIT 130.
Er det et ok sæt eller bør jeg holde mig langt væk og vælge noget
andet?

Det skal bruges med min 5DMII (Canon Speedlite 550EX skal bruges som
tricker).

Mvh. Bo

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-09 19:54

"BoFromDenmark" <boisalten@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

jeg kender ikke dette sæt - men mon ikke det er ok til at starte med. Jeg
har selv haft tilsvarende fra obt.dk - fint til at starte med....

- en anden ting - er du sikker på, at du kan trigge det med en 550ex...
Normalt skyder en batteriflash en pre-flash af, som så skyder studielamperne
af, inden lukkeren er åben - derfor dur dette ikke.

Jeg bruger en infrarød trigger - det virker :)

vh Palle

Fra : Peter Holm

Dato : 14-12-09 22:39

BoFromDenmark wrote:
> [...]
> andet?
>
> Det skal bruges med min 5DMII (Canon Speedlite 550EX skal bruges som

min erfaring siger - gå efter mærkevare og spar i det lange løb.
jeg er på mit 4. flashsæt på 4 år nu, og det har været alt for dyrt i
forhold til at have købt det rette fra starten.
Jeg har været igennem et strobist-kit, et fotowalser kit, et bowens-kit og
er nu endt med et Elinchrom-kit.
Mindste Elinchrom koster ca. 4000,- i UK hvor jeg plejer at handle
http://www.warehouseexpress.com/buy-elinchrom-d-lite-200-400-twin-head-umbrella-kit/p1029456?utm_source=WEX071&utm_medium=email&utm_campaign=DLite200400Kit&cm_mmc=email-_-wex071-_-banner-_-DLite200400Kit

Det fedeste sæt (fordi det indeholder en modtager til trigger så lamperne
kan justeres fra kameraet koster ca 8500,-
http://www.warehouseexpress.com/buy-elinchrom-bxri-500-twin-flash-head-kit/p1028344

Ja, jeg ved det er et andet prisleje, men hvsi du regner med det skal bruges
gennem 3-4 år, så tror jeg det er godt givet ud.

mvh
peter

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 15-12-09 15:22

Peter Holm wrote:

> [...]
>
> Ja, jeg ved det er et andet prisleje, men hvsi du regner med det skal bruges
> gennem 3-4 år, så tror jeg det er godt givet ud.

Jeg forhandler Walimex, og jeg vil til hver en tid sige at Walimex
VC-Pro serien er bedre end Elinchrom. Huset fra Walimex er i metal
(Elinchrom i plastik). Walimex har en den store jack-stik til sync
input, mens Elinchrom er en lille flimpsy 3mm. Justering af styrken
foregår på Walimex vha. en ordenligt drejeknap, og ikke nogle små boble
knapper. Walimex er i stand til at udløses fra system kompact flash hvor
Walimex kan tage højde for pre-flash. Walimex leveres typisk med store
softboxe på 60x90, mens de Elichrom jeg har set leveres med 40x60 eller
60x60. På mange punkter mener jeg Walimex er bedre end Elinchrom, og det
er ikke kun fordi jeg selv sælger det. Vi har ikke haft en eneste
reklamation på flash enhederne.

Jeg kender ikke til dine problemer med Walimex, men er meget
interesseret i høre om det.

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-12-09 19:50

On 2009-12-15 15:21:38 +0100, Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> said:

> Jeg forhandler Walimex, og jeg vil til hver en tid sige at Walimex
> VC-Pro serien er bedre end Elinchrom.

Har I på noget tidspunkt overvejet, hvad news:dk.fritid.foto.indkoeb er
beregnet til...?
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 15-12-09 22:37

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Har I på noget tidspunkt overvejet, hvad news:dk.fritid.foto.indkoeb er
> beregnet til...?

Jeg nævner det for at undgå nogen bagefter beskylder mig for at ville
skjule mit forhold til Walimex.

Det ændre dog ikke på hvad jeg faktisk mener om henholdsvis Walimex og
Elinchrom.

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-12-09 02:31

"Jørn Hundebøll" <spamnews5@dblue.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sælger det. Vi har ikke haft en eneste reklamation på flash enhederne.
>
> Jeg kender ikke til dine problemer med Walimex, men er meget interesseret

Nu har jeg selv Walimex studio udstyr. Og lamperne er skam fine - Specielt
virker VC modellerne troværdige.
CY-CR har vist sig meget holdbare, men med ret svagt pilotlys.
K-serien er direkte ringe med dårlig holdbarhed.

Men det er jo ikke kun lamperne. Jeg vil mene, at der er væsentlig forskel
på softboksene, deres måde at blive samlet på og lidt på deres måde at
fordele lyset på.

En Walimex softboks samler man ikke lige i et snuptag. Det er direkte
besværligt at samle en 150oktagon, og det tager ca. 15 minutter, hvis man
ved præcis hvordan.
De bedste softbokse kan samles på sekunder.

Men Walimex gir meget for pengene. Man græder ikke helt så meget, hvis man
vælter en flash om på gulvet i kampens hede, som med en af de dyrere lamper.

Interessant at se, at du holder nogenlunde samme priser som Fotowalser på de
produkter, jeg har set på - Lige bortset fra 150 cm pro octagonen, der er på
tilbud på Fotowalser.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : BoFromDenmark

Dato : 15-12-09 08:38

> [...]

> Normalt skyder en batteriflash en pre-flash af, som så skyder studielamperne
> af, inden lukkeren er åben - derfor dur dette ikke.

Ifølge denne tråd burde min 550ex fungere som trigger:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=33599344

Hilsen Bo

PS: tak for Jeres råd. Jeg har bestilt et DÖRR DIGI-STUDIO KIT 130 -
forhåbentlig er det ikke helt ude i hampen

Fra : phc

Dato : 17-12-09 02:08

On 15 Dec., 15:21, Jørn Hundebøll <spamne...@dblue.dk> wrote:

> [...]
> foreg r p Walimex vha. en ordenligt drejeknap, og ikke nogle sm boble
> knapper. Walimex er i stand til at udl ses fra system kompact flash hvor
> Walimex kan tage h jde for pre-flash. Walimex leveres typisk med store
> softboxe p 60x90, mens de Elichrom jeg har set leveres med 40x60 eller
> 60x60. P mange punkter mener jeg Walimex er bedre end Elinchrom, og det
> er ikke kun fordi jeg selv s lger det. Vi har ikke haft en eneste
> reklamation p flash enhederne.
>
> Jeg kender ikke til dine problemer med Walimex, men er meget

jeg kender selvfølgelig ikke alle modeller.
jeg havde et walimex portabelt studiosæt 500JZL/500JZL+Taske som bare
ikke var ret godt. Sådan rigtig noget kinaværk som bare virkede
billigt (hvilket det jo osgå er) men alt for langsomt især. Jeg
byttede det til et Bownes Esprit 2x500W med en Travel Pack. Det var da
klart et fremskridt, men stadig meget langsomt og med kluntede
ledninger.
Jeg har nu 2 sæt Elinchrom. Et med et 1200W hoved + generator til
location. Det fungerer bare perfekt. Lader super hurtigt og med
Skyport triggeren virker det HVER GANG!
Det andet sæt er det nyeste Elinchrom 2x600w med indbyggede recievere
til Skyport. Super fedt. Lader det hurtigste jeg har prøvet med egen
flash. Hurtig justering fra kameraet med Skyport. Lækkert tilbehør,
specielt softboxene er lynhurtige at samle. Deres stativer er også
bare lige en klasse over de tyske der.

Det er muligt de større anlæg fra walimex er er noget bedre, men på
portable, batteridrevne kits er det udelukkende til entry level. Her
findes der ikke et reelt brugbart produkt hos Walimex efter min
mening.

Men men, jeg køber da selv udstyr hos dig, og kan fint glæde mig over
visse ting i sortimentet der ikke lige behøver at være top of the
line.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 17-12-09 19:41

> [...]
>
> Men men, jeg køber da selv udstyr hos dig, og kan fint glæde mig over
> visse ting i sortimentet der ikke lige behøver at være top of the

Hej

Fedt med lidt feedback, også selvom du ikke ligefrem er faldet i svime
over Walimex. På mig lyder det dog som om at dine forventninger og brug
af udstyret er noget over de forventninger og den måde en gennemsnitlig
amatør fotograf arbejder. Jeg har fuld forståelse for at det udstyr der
skal bruges af en fuldtidsprofessionel (eller tæt på som dig) også en
glad, men seriøs amatør, som typisk bedre kan leve med f.eks. lidt
længere ladetider i forhold til den pris der betales for udstyret. Netop
portabelt udstyr er en vanskelig størrelse, da batteri og udløser sætter
under andre krav end udstyr til indendørs brug. Det er også vigtigt at
sammenligne udstyr i samme prisklasse, og ud fra hvad du beskriver med
Elinchrom 600W med Skyport bygget ind, så tror jeg prisen er lidt højere
end Walimex - men givet også rigtig lækker

Jeg gætter også på at du ikke liiiige nøjes med at snuppe et par
julekort billeder af familien med dit udstyr ?

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 17-12-09 21:11

> [...]
> Jeg gætter også på at du ikke liiiige nøjes med at snuppe et par
> julekort billeder af familien med dit udstyr ?

du har gættet rigtigt indtil flere gange i ovenstående :)
mvh
peter

Fra : N/A

Dato : 17-12-09 19:41

Fra : BoFromDenmark

Dato : 19-12-09 13:52

> Jeg bruger en infrarød trigger - det virker :)

Hvilken infrarød trigger bruger du?

Mvh. Bo

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-09 14:13

> Jeg bruger en infrarød trigger - det virker :)

Hvilken infrarød trigger bruger du?

Jeg kan ikke lige huske hvad den hedder - men jeg mener den er købt hos
obt.dk til 3-400 kr.