Tilpasse skærmvisning af hjemmeside til br~
Fra : John Oliver

Dato : 13-12-09 19:47

Jeg har overtaget vedligeholdelsen af en hjemmeside, ikke lavet
af mig.
Nu viser det sig at visningen er helt tosset ved brug af
bredformat skærm. Ved brug af anden browsersom, firefox bliver
siden også vist forkert.

Er der en løsning på dette problem.
Hjemmesiden er www.storlogen.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 13-12-09 19:51

John Oliver skrev:

> Er der en løsning på dette problem.
> Hjemmesiden er www.storlogen.dk

Kan ikke se noget problem her hverken med FF eller IE.
Siden har fast bredde og er centreret det er der nok ikke så meget at
gøre ved.
Bryder du dig ikke om designet må du vel gå den tunge vej

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : John Oliver

Dato : 13-12-09 21:50

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> gøre ved.
> Bryder du dig ikke om designet må du vel gå den tunge vej

Designet synes jeg er helt i orden, det giver fint informative
oplysninger som den skal. Og er da til stor gavn.
Men i andre browser eks. Firefox flyttes der rundt på et par ting.
Kan der ikke laves et script så siden tilpasser sig evt. et bredformat
MVH
John O

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-09 22:02

John Oliver skrev:

> [...]
> Nu viser det sig at visningen er helt tosset ved brug af
> bredformat skærm. Ved brug af anden browsersom, firefox bliver

Validatoren finder 126 fejl i koden.

> Er der en løsning på dette problem.

Der er ikke noget visuelt problem. Siden står pænt, og længden af
linjerne er læsevenlig. De skulle i hvert fald nødigt blive
længere.

Hvis du vil rydde op i kodefejlene, kan du få god hjælp her, men
det vil ikke ændre sidens udseende - kun gøre den mere robust
hvad angår udseendet i forskellige (og fremtidige) browsere.

--
Bertel

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-12-09 22:30

Den Sun, 13 Dec 2009 18:46:52 +0000 skrev John Oliver:

> [...]
> Nu viser det sig at visningen er helt tosset ved brug af bredformat
> skærm. Ved brug af anden browsersom, firefox bliver siden også vist

Ja så fik du at vide at der er 126 fejl + et antal advarsler

Vil du designe en version til alle skærmformater? - Nej vel?

Som du selv er inde på, er der problemer i FireFox.
Du kan lige så godt finde en ny skabelon, det burde ikke være så
vanskeligt. Som siden er opbygget nu, vha. tabeller, er også galt.

Farver og tekst er udmærket, men start forfra i en ny skabelon (der
valider ift. W3C).

--
Karl Erik.