Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
video 8 HJÆLP :)
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-12-09 20:11

jeg kan ikke finde nogen fundats for denne gruppe har prøvet men
http://www.usenet.dk/?side=gruppeliste&parent=dk.fritid.foto
enten findes den ikke eller så sider jeg og stirre mig blind på et eller
andet

men jeg tager chancen for at blive kølhalet eller futet videre :)

sagen er noget af min familie har en del video 8 lignende optaget på disse
bånd
video Hi8 Metal E + Sony E5-60 HMEX + video Hi8 super HMP + BASF 8mm video
p5-90 + 8 mm og Hi8.

jeg kan så købe et Sony Video 8 brugt ( mere info kan jeg ikke få på det ).

mit spørgsmål er til dem i gruppen der måtte vide noget om det - kan den
afspille disse bånd Øh alle sammen.

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-12-09 21:22

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
>
> mit spørgsmål er til dem i gruppen der måtte vide noget om det - kan den

Jeg vil gerne deltage i kølhalingen, men det er sjovere at hjælpe:

1: Hvor mange timers optagelser ??
2: Hvor i landet (resten klarer posten) ?
3: Hvilket medium forventer du at få det leveret på ?

Jeg har et interface i PC'en, der kan digitalisere analog video, og jeg
har afspiller til bl.a. Hi8 bånd. Jeg plejer at betale min datter for at
betjene grejet. Vi bor i ØstJylland.

Og... -min mail adresse virker

Bo //

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-12-09 21:42

Bo Bjerre wrote:

> Jeg vil gerne deltage i kølhalingen, men det er sjovere at hjælpe:

ja det synes jeg også :)

> 1: Hvor mange timers optagelser ??

problemet er jeg reelt ikke ved det - da båndene ligger i Italien og kommer
her op lille
juleaften

> 2: Hvor i landet (resten klarer posten) ?

pt. sjælland

> 3: Hvilket medium forventer du at få det leveret på ?

bare som mpg af samme størrelse som dvd vob filer ( samme ting forskelligt
efternavn)

> Jeg har et interface i PC'en, der kan digitalisere analog video, og
> jeg har afspiller til bl.a. Hi8 bånd. Jeg plejer at betale min datter
> for at betjene grejet. Vi bor i ØstJylland.

Puhh det er næsten for meget at bede om fordi som jeg har forstået det ind
til videre så ligger
der ret mange timer ...

jeg mener alt materialet til dvd portræt filmen " "jeg mener - jeg ser" er
der både det på dvd'en og det som ikke er brugt
+ en anden film " en Erfaring mindre " der dog ikke er kommet som dvd men
blev vist på DR i 1993 mener jeg
i forbindelse men opstillingen af " Huset der regner " på skt. Hans torv i
Kbh.

også er der jo ret meget andet ... jeg prøver lige at se om jeg kan få et
overblik over hvor meget der er.

> Og... -min mail adresse virker

Det gør min også - jeg prøver lige at kontakte hende der står for det også
giver jeg hende din mail ... så må vi se hvad vi kan finde ud af - fordi
jeg tror egentligt det optimale selv om det er meget er at du laver det -
fordi når jeg flår det ud så ryger det fra video afspiller videre til min 4½
år gamle kiss
hd optager og derfra videre igennem en mere eller minde stabil ftp til min
harddisk hvor den videre redigering finder sted.
det skal laves i ( det kan jeg selv finde ud af ) flere film formater så det
både kan bruges på www og som dvd skiver ...

Bedste Hilsner
Bo M Mogensen

ps jeg sender dig lige en mail ...

Fra : N_B_DK

Dato : 14-12-09 12:32

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
> [...]
> http://www.usenet.dk/?side=gruppeliste&parent=dk.fritid.foto
> enten findes den ikke eller så sider jeg og stirre mig blind på et

dk.edb.videoredigering

--
MVH. N_B_DK

Fra : N Dude

Dato : 14-12-09 17:36

N_B_DK wrote.:

> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
>
> dk.edb.videoredigering

NEJ!
Den gruppe omhandler *udelukkende* videoredigering på computer - altså
redigeringsprocessen EFTER optagelse. I følge fundatsen er den IKKE beregnet
til debat om alt muligt andet omkring video, ejheller billedekomponering
osv. Fotografering hører til i denne gruppe uanset antallet af billeder i
sekundet!

Fra : N_B_DK

Dato : 14-12-09 19:33

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> beregnet til debat om alt muligt andet omkring video, ejheller
> billedekomponering osv. Fotografering hører til i denne gruppe

Du har ret, derfor er den rette gruppe

dk.teknik.tv+video

--
MVH. N_B_DK

Fra : N Dude

Dato : 14-12-09 17:28

Bo M. Mogensen wrote.:

> [...]
> http://www.usenet.dk/?side=gruppeliste&parent=dk.fritid.foto
> enten findes den ikke eller så sider jeg og stirre mig blind på et

http://www.usenet.dk/?side=gruppeliste&parent=dk.fritid klik på "fundats"
IKKE på gruppen

Fundatsen er her. Der står intet om, hvor mange billeder i sekundet man skal
tage, så video er helt ok. Der er ingen gruppe specielt til video. Hvis folk
ikke er enige, så kan de bare tage skridt til at oprette en videogruppe! Så
spørg du bare om video her.

Fundats:

1. Gruppenavn:
dk.fritid.foto

2. Beskrivelse:
Emner omkring fotografering.

3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn, samt
tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.

Spørgsmål kan stilles - viden, erfaringer og meninger kan udveksles.
Der fordres høj netikette og derfor bør der undgås ensidige bemærkninger
uden argumentation som: "Jeg bruger Nikon fordi det er det bedste -
Canon er noget hø !". Det er naturligvis i orden at have en holdning,
men grundlaget for en god diskussion er argumenter.

Privat køb og salg af udstyr henvises til 'dk.loppemarked' og der ønskes
heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler eller andet i gruppen.

Der må ikke distribueres billeder (binære bilag) gennem gruppen.

Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på ens
egen hjemmeside.

Emner vedrørende billeder og indkøb henvises til undergrupperne
dk.fritid.foto.billedsnak og dk.fritid.foto.indkoeb.

4. Begrundelse:
Der kan i dag findes indlæg om fotografering i gruppen 'dk.fritid', men
som så meget andet drukner de i den store mængde af indlæg. Der er
efterhånden mange danske fotografer (professionelle som amatører) på
nettet og jeg forventer en stor stigning i antallet af indlæg om
fotografering ved oprettelse af en separat fotogruppe.

De internationale 'rec.photo' grupper er meget store og præget en del af
de førnævnte 'ensidige bemærkninger uden argumentation'.

Grupperne er desuden præget af amerikanere og, på grund af "krigen"
mellem Kodak og Fuji, af mange indlæg om amerikansk-japansk samhandel.
Begrebet netikette er desuden ikke så brugt i de internationale grupper,
hvilket nok til dels skyldes den store fysiske afstand mellem brugerne.

5. Moderering:
Nej

6. Forslagsstiller:
Finn Krogh Jørgensen (fkj@post4.tele.dk)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-12-09 04:53

N Dude wrote:

> [...]
> video. Hvis folk ikke er enige, så kan de bare tage skridt til at
> oprette en videogruppe! Så spørg du bare om video her.

jow tak - jeg kunne ikke lige se fundatsen i starten - fordi det undrede mig
den ikke lå sammen med undergrupperne
men altså man kan jo spørge om hvad skade en sådan debat gør ? hvis den
endelig kommer jeg har da lavet rigtigt mange jpg af mine video bånd igenem
tiden
så ...

Nå men den aktuelle sag er vist klaret hende der skal have det gjort tager
kontakt til Bo B. der så vil tage sig af det

jeg spurgte fordi jeg frygtede nils fiss æbbesen stadigt hærgede gruppen

Mv.
BMM