Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Underlig skygge
Fra : Kim Schwalbe

Dato : 13-12-09 15:23

Hej i Gruppen
Hvad et det der danner skyggen nederst i billedet, den kommer frem når jeg
"presser" kameraet for lys.
Optaget på manuel Tv 1/250 Av 10.0

http://grusvejen.dk/images/IMG_7689%20(Large).JPG

Fra : hamselv

Dato : 13-12-09 15:44

har du brugt pop up flash og modlysblænde ?

henrik

Fra : Robert Piil

Dato : 13-12-09 16:34

Kim Schwalbe skrev:
> Hej i Gruppen
> Hvad et det der danner skyggen nederst i billedet, den kommer frem når jeg
> [...]

Dit kamera har en max. sync-speed på 1/200 sek, men du har brugt en
lukketid på 1/250-sekund. Det du kan se nederst er lukkeren der er i vejen.

Hvis du vil bruge hurtigere lukketiden end 1/200 sek med blitz, så skal
du slå high speed-sunc til i kameraet. Der kommer sikkert en Canon-mand
forbi og kan fortælle hvordan man gør det på et Canon.

--
Robert Piil

Fra : Brian Lund

Dato : 14-12-09 05:20

> [...]
> skal du slå high speed-sunc til i kameraet. Der kommer sikkert en
> Canon-mand forbi og kan fortælle hvordan man gør det på et Canon.

Det er på blitzen det skal slås til, ikke flashen! Sådan er det ihvertfald
med min Sigma/Canon kombination! :)

Brian

Fra : Robert Piil

Dato : 14-12-09 20:24

Brian Lund skrev:

> Det er på blitzen det skal slås til, ikke flashen! Sådan er det ihvertfald
> med min Sigma/Canon kombination! :)

Canon blitz og Sigma flash eller omvendt

Ok, os Nikonbrugere har det nemmere, vi kan langt det meste fra kameraet
- også high speed sync. Ihvert fald med Nikon CLS-udstyr.

--
Robert Piil

Fra : Brian Lund

Dato : 16-12-09 19:09

Robert Piil wrote:

> Canon blitz og Sigma flash eller omvendt

Hmm, jaeh... Erstat flash med kamera så passer den vist!

Sigma blitz/flash iøvrigt og en Canon 40D nedenunder! ;)

Brian

Fra : Jesper Juul

Dato : 14-12-09 22:21

Brian Lund skrev:

> Det er på blitzen det skal slås til, ikke flashen! Sådan er det ihvertfald
> med min Sigma/Canon kombination! :)

Hvad er forskellen mellem en blitz og en flash?

Jesper

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 15-12-09 15:26

Jesper Juul wrote:

> Hvad er forskellen mellem en blitz og en flash?
>
> Jesper

Det staves forskelligt.

Jeg plejer selv at kalde en studio flash for flash og en kompact blitz
for blitz, men det er samme ting.

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 16-12-09 19:08

Jesper Juul wrote:

> Hvad er forskellen mellem en blitz og en flash?

Hov det var et lidt forvirrende indlæg jeg fik kompeneret der... Det er på
blitzen(flashen) ikke KAMERAET det skal slås til!

Iøvrigt ingen forskel på blitz/flash.

Brian

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 15-12-09 21:28

Tak for svarene, jeg er blevet lidt klogere!
//Kim