Problemer med denne
Fra : Horslunde

Dato : 12-12-09 16:05

Vi har en Chevrolet Aston Van 1993

Problemet er at den bruger vand som bare pokker.

I dag har jeg hold med byret i tomgang, og den har brugt 20 liter vand.

Ok så må der jo være en defekt i køleren, men hvor fanden bliver vandet så
af, for der er INTET at se på jorden under køleren??

Ja det lyder meget underligt, nogle bud?

Fra : Allan F

Dato : 12-12-09 16:17

"Horslunde" <carsten.p.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af, for der er INTET at se på jorden under køleren??
>
> Ja det lyder meget underligt, nogle bud?

Toppakning - vandet bliver suget/presset ind i en cylinder, og sendt ud
gennem udstødningen.

Kontrollér om olien har en usædvanlig konsistens, eller om der er noget
fedtet stads i kølersystemet.

Og kontrollér om udstødningen er usædvanlig 'hvid' - indeholder mere
vanddamp end normalt.

Allan F

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-12-09 16:17

> Ok så må der jo være en defekt i køleren, men hvor fanden bliver vandet så
> af, for der er INTET at se på jorden under køleren??
>
> Ja det lyder meget underligt, nogle bud?

Kommer der damp ud af udstødningen ? - jeg ville mistænke en toppakning, så
motoren drikker vandet, og sender damp bagud.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 12-12-09 16:19

Horslunde skrev:
> [...]
> af, for der er INTET at se på jorden under køleren??
>
> Ja det lyder meget underligt, nogle bud?

Det er sikkert din toppakning der er gået. Og så æder motoren vandet.
Hilsen Matthias

Fra : Horslunde

Dato : 12-12-09 19:05

Ja havde det også som mistanke. En ny koster nu ikke alverden, omkring 300
med porto osv. Men skal så finde en mekaniker der kan lave det, for i dyret
skal motoren afmonteres for at komme ind til den, og det koster sikkert en
del timer men sådan er det nu.

Tak for jeres bud.

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-12-09 19:23

"Horslunde" <carsten.p.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> af, for der er INTET at se på jorden under køleren??
>
> Ja det lyder meget underligt, nogle bud?
Toppakning, pakning ved indsugningsmanifold, eller revnet topstykke eller
motorblok.

Er oliestanden normal ?
--
Brian Sørup - tidligere Astro-naut

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-12-09 19:25

On Sat, 12 Dec 2009 16:04:51 +0100, "Horslunde"
<carsten.p.andersen@gmail.com> wrote:

> [...]
>af, for der er INTET at se på jorden under køleren??
>
>Ja det lyder meget underligt, nogle bud?

Hvis ikke vandet forsvinder nedenud, må det jo bagud! Sorry, men
der må være gået en toppakning eller også har du et ganske pænt
svømmebassin et eller andet sted i motorrummet, lige under hvor der er
gået en slange. Så der er vel kun at få testet toppakningerne tilbage
- du har jo to, hvis det er en V6 benziner.

Fra : Horslunde

Dato : 12-12-09 22:37

Hej Ivan.

Ja det er en V6 så der er 2 toppakninger "tak for tippet"

102 liter i tanken, uha den er dyr at tanke

Fra : Henning

Dato : 13-12-09 20:12

>I dag har jeg hold med byret i tomgang, og den har brugt 20 liter vand.

Det er da en "så-ka-du-lære-det" advarsel! Man holder sgu da ikke i
tomgang en dag!

Fra : Horslunde

Dato : 13-12-09 21:25

Tja mr så kan du lære det, Har jeg skrevet det?

Fra : TG

Dato : 13-12-09 23:41

On 12 Dec., 16:04, "Horslunde" <carsten.p.ander...@gmail.com> wrote:
> [...]
> af, for der er INTET at se på jorden under køleren??
>
> Ja det lyder meget underligt, nogle bud?

20 Liter, det lyder af rigtigt meget, over hvor lang tid? Det gør jo
en forskel om det er 1 eller 20 timer.. Vi er enige om at det er alt
for meget, men kilden kan jo være andre steder en toppakkning..

Jeg havde en en gang gammel bil (kan ikke lige huske om det var Volvo
145 elle Land Rover Serie III), som brugte rigtigt meget vand, Der var
ikke damp i udstødningen, der var ikke spild under vognen. Men netop
ved at undersøge den mens den stod i tomgang, lykkedes det at spore en
utæthed ved kølevands-termometret, som gjorde at vandet "næsten"
løb... direkte ned på udstødningsrøret, hvor det fordampede. Pga. en
relativt kraftig (mekanisk) blæser, blev den dannede damp blæst så
hurtigt væk, at det var meget vanskeligt at se. Vand forbruget var på
det tisdpunkt ½-1 liter på 2 timers alm. kørsel

/TG