my trendy phone igen og igen
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-12-09 16:21

har købt den :
http://www.mytrendyphone.dk/shop/blackberry-hs-655-bluetooth-14719p.html

nå men efter nogen undren fandt jeg ud af der ikke er noget oplader device
med
er det i sin helhed lovligt at sælge et apparat der kræver strøm opladning
uden der er en eller anden form for oplader med ?

Mv.
BMM

Fra : KT

Dato : 11-12-09 16:47

Ja hvilken lov skulle dog forbyde det?

Du må jo bare checke at du får det du køber og betaler for!

Knud

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-12-09 17:18

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja hvilken lov skulle dog forbyde det?
>
> Du må jo bare checke at du får det du køber og betaler for!

problemet er at det ikke fremgård af hjemmesiden - hvordan oplader forholdet
er ved modtagelsen
normalt er det sådan at der et strøm opladning s mulighed med - alt andet
vil jo være absurd
på samme måde som hvis du f.eks købte en bil uden benzin tank eller ret -
men mulighed for at sætte en i
- det er jo heller ikke praksis - men hvordan man forholder sig rent
juridisk til det
du bund citere i øvrigt det gør dit svar om ikke uoverskueligt - men lidt
kaotisk
se¨på denne side :
http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

ja der står jo godt nok :
- Compatible (for charging purpose) with every Blackberry dock, charger, car
charger and data cable

om man kan udlede af det at der ikke medfølger et opladnings device - er så
en anden sag

Fra : Ralph

Dato : 12-12-09 16:58

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> vil jo være absurd
> på samme måde som hvis du f.eks købte en bil uden benzin tank eller ret -

Ja eller en printer uden usb/parallelkabel - nåh nej, men så en bil uden
benzintanken fuld, nåh nej, men så da et køleskab fyldt med mad, nåh nej.
Jeg tror s'gu jeg vil bestille den der vinreol i IKEA og så forvente at der
medfølger 48 flasker Amarone - og så kan jeg da bruge et par dage på at
brokke mig.

--
Ralph

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-12-09 22:39

Ralph wrote:

> Ja

aioe.org

Fra : Peter W.

Dato : 11-12-09 09:31

On Dec 11, 5:17 pm, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> [...]
> charger and data cable
>
> om man kan udlede af det at der ikke medfølger et opladnings device - er så

Jeg tror ikke du vil få medhold i det, både fordi der ikke er noget
der bestyrker en formodning om at der medfølger en oplader, og fordi
det nok kan udledes af sammenhængen at headsettet er tiltænkt personer
der allerede ejer et Blackberry product og derved er i besiddelse af
en oplader.

Det eneste du kan gøre, er at benytte dig af din fortrydelsesret, hvis
du har købt den inden for de sidste 14 dage.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-12-09 19:13

"Peter W." <peetietheman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så
> en anden sag

Jeg tror ikke du vil få medhold i det ...

***********snip*********

jow det gjorde jeg sgu - ringede til dem og spurgte om det kunne passe at
enheden blev solgt uden mulighed for at blive opladet
hvad en en venlig norsk talende mand godt kunne se var noget rod så kan
sender mig en oplader uden beregning .

Mv.
BMM

Fra : Peter W.

Dato : 11-12-09 11:59

On Dec 11, 7:13 pm, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> [...]
> enheden blev solgt uden mulighed for at blive opladet
> hvad en en venlig norsk talende mand godt kunne se var noget rod s kan

Det er så ikke nødvendigvis motiveret i en juridisk forpligtelse, men
det er alligevel godt at du fik en tilfredsstillende løsning.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-12-09 22:40

Peter W. wrote:

> Det er så ikke nødvendigvis motiveret i en juridisk forpligtelse, men
> det er alligevel godt at du fik en tilfredsstillende løsning.

ja det synes jeg - men ellers kunne jeg sikkert have fundet et usb kappel
der var lille i den ende og standard i den anden ved Brinck
for 19½ kr - men det er bare anden gang hvor jeg har købt noget ved mytrendy
phone hvor man skal ud og købe reserve udstyr for det virker

Fra : Frank Damgaard

Dato : 12-12-09 12:31

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> for 19½ kr - men det er bare anden gang hvor jeg har købt noget ved mytrendy
> phone hvor man skal ud og købe reserve udstyr for det virker

Nu stod der i "annoncen" ikke noget om at der medfølger oplader eller kabel, kun
"- Compatible (for charging purpose) with every Blackberry dock, charger, car charger and
data cable "

Og så vidt jeg kan se på nettet så sælges den både med og uden oplader eller
kabel, og sågar i udgave sammen med 12V bil-oplader, men oftest uden:
http://www.bberry.com/blackberry-hs-655-bluetooth-headset/9A32A3725.htm

Og den bluetooth dims bruger et standard mini-USB stik, og det er et standard
kabel for USB tilslutning som mange måske har i forvejen til sin GPS, kamera....
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Mini_and_Micro
Det gamle mini-usb er i øvrigt ved at udgå til fordel for mikro-USB (*), men
mini-USB findes stadig til meget udstyr der sælges.

Så mytrendy har da været meget flinke og sende dig et ekstra kabel med :)
men man kan bebrejde dem at de ikke explicit skriver "lader medfølger *ikke*"....

(*) PS.

Og dette mikro-usb stik bruges snart til mobiltelefoner:

http://www.comon.dk/nyheder/Enighed-om-universel-mobiloplader-1.137555.html
"Enighed om universel mobiloplader
Nu har mobiltelefon-producenterne forpligtet sig til at fremstille en universel
mobiloplader, baseret på micro-USB. "

og
http://www.comon.dk/nyheder/Universel-mobiloplader-skal-spare-energi-1.245232.html
"En fælles standard ville betyde, at man ikke længere behøver smide sin gamle oplader væk,
når man skifter telefon, og nye telefoner kan leveres uden en ny oplader. Det kunne også
betyde, at nye mobiltelefoner bliver lidt billigere."

Så pas hellere på når du om 1-2 år køber en af de nye mobiltelefoner, nu
er der måske heller ikke oplader med, men skal evt. købes separat .... ;)

Fra : RK

Dato : 12-12-09 14:20

Hvordan kom du dog på den meget kreative ide, at ringe til dem du har købt
det af??

Måske man skulle prøve det en anden gang i stedet for at sætte sig og skrive
et indlæg i en jura gruppe.

Fra : Hauge

Dato : 12-12-09 14:34

RK skrev:
> Hvordan kom du dog på den meget kreative ide, at ringe til dem du har købt
> det af??

Hvad har Frank med det køb at gøre?

/Hauge

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-12-09 16:19

RK wrote:
> Hvordan kom du dog på den meget kreative ide, at ringe til dem du har
> købt det af??
>
> Måske man skulle prøve det en anden gang i stedet for at sætte sig og
> skrive et indlæg i en jura gruppe.

jeg fornemmer at det er svært for dig at forstå -

som en skribent skrev i en anden gruppe : " OT:
Du har indladt dig på en diskussion om netikette og citationsteknik
med Knud Thomsen, som har været juragruppens tågehorn og pauseklovn i
umindelige tider, og har en hel egen fortolkning af alt mellem himmel
og jord. En diskussion med ham leder kun til mere diskussion med ham,
da han ikke cykler i samme kosmos, som alle de(/vi) andre brugere af
newsgroups."

men jeg skal da gerne forsøge at forklare dig mystikken bag det hele :

men hvis der er et spørgsmål som afsender mener der kan være
( hvad vedkommende så sener kan tage fejl i ) en juridisk vinkel på et
spørgsmål
så har nogen ildsjæle i sin tid oprettet denne gruppe som du sider og læser
i nu
( hvis du er i tvivl ) ... hvor man spørger og svare inden for nogen
nærmere definerede
rammer som du kan læse om her :
http://www.usenet.dk/fundats/dk.videnskab.jura.txt - jeg skal ikke være den
der
gør mig klog på om der er noget der danner mening for dig - skulle du ikke
begribe det
så må du bare leve med at sådan er det nu bare en gang :)

fut : dan

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-12-09 16:09

Frank Damgaard wrote:

> Så mytrendy har da været meget flinke og sende dig et ekstra kabel
> med :)
> men man kan bebrejde dem at de ikke explicit skriver "lader medfølger
> *ikke*"....

Nå ja men så kom der ligesom styr på det jeg ved ikke om det er praksis
eller de bare kan huske de 4 personale timer de skulle
bruge på at ringe og skrive sidst de sendte mig en tilsvarende ting med et
stik der ikke duede .. nu ved jeg godt Jura gruppen ikke til holdnings
tilkende givelser men tillad mig da at pointere rigmeligheden i at en vare
kan tages i brug ved modtagelsen af køber - eller det fremgår klart og
tydeligt
at der skal købes eller man skal være i besidelse ekstra udstyr for at
enheden virker ...

Fra : Bo MÅgensen

Dato : 13-12-09 08:21

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er det i sin helhed lovligt at sælge et apparat der kræver strøm opladning
> uden der er en eller anden form for oplader med ?

Hvordan skulle de ellers komme af med deres lort hvis de ikke havde dig.

Hvornår har du sidst købt noget der ikke var defekt eller mangler ved.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-12-09 15:37

Bo MÅgensen wrote:
news.astraweb.com.

Ejwind Kruse
Bakkevej 12
5853 Ørbæk
tlf

* 65 33 19 15

srev

skrev : Message-ID: <0168ccc6$0$22031$c3e8da3@news.astraweb.com>

Ejwind din svag pisser er det for svært for dig at bare holde dig i mudder
gruppen - er konen / din kusine / den overvægtige kvinde alt i samme person
også kaldet hale kvinden i hale famillien - faldet i søvn eller har hun
bare sat sig
på din tand protese og barnet med downs syndrom gået helt i ku ke luk fa la
ra ... så du må ud og sludder i andre grupper - jeg kan se du ikke tør gøre
det igenem din tyske udbyder - det gik ikke så godt var ?

fut :

Fra : Bo MÅgensen

Dato : 14-12-09 11:18

> [...]
> la ra ... så du må ud og sludder i andre grupper - jeg kan se du ikke tør
> gøre det igenem din tyske udbyder - det gik ikke så godt var ?

Bø fortæl os nu hvorfor dine internet-køb altid ender i lort.

Er det fordi du er på listen over folk der køber alt, bare det er defekt?

Eller er det fordi at det i sidste ende er dine forældre der betaler.

Hvornår har du sidst købt noget der virkede da du pakkede det ud?

Fut fut fut toget køre snart.