Momsforhøjelse
Fra : ___P.sir

Dato : 11-12-09 12:10

Leje af privatfly bliver fra nytår belagt med moms, hvad det ikke har været
hidtil. Hvis man inden nytår forudbetaler et antal flyvetimer, men først
afvikler dem efter nytår, kan man så lovligt undgå momsen af disse?
preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Peter W.

Dato : 11-12-09 05:55

On 11 Dec., 12:09, "___P.sir" <remove...@granvista.dk> wrote:
> [...]
> hidtil. Hvis man inden nytår forudbetaler et antal flyvetimer, men først
> afvikler dem efter nytår, kan man så lovligt undgå momsen af disse?

Er du sikker på det? Jeg har lige været igennem de seneste ændringer
til momsloven, og ingen af dem synes at vedrøre leje af fly.

Under alle omstændigheder fremgår det af § 23, stk. 1, at
afgiftspligten som udgangspunkt indtræder på leveringstidspunktet.
Betaler man inden levering har fundet sted, anses betalingstidspunktet
som leveringstidspunktet, jf. § 23, stk. 3. Således vil du godt kunne
undgå den evt. moms ved at betale forud.

Fra : Poul Christensen

Dato : 11-12-09 18:26

"Peter W." <peetietheman@hotmail.com> wrote in news:53ae256d-0fcf-410a-
91e1-8798b08622d3@d20g2000yqh.googlegroups.com:

> æret
> rst
>>

> Er du sikker på det? Jeg har lige været igennem de seneste ændringer
> til momsloven, og ingen af dem synes at vedrøre leje af fly.

Flymomsen ændres med dene lov:

mvh poul christensen