Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Memorykort kan kke aflæses af PC
Fra : Arne Christiansen

Dato : 11-12-09 19:42

Jeg har lige været ude for at fotografere med mit efterhånden aldrende
Nikon D70s. På et tidsdpunkt viser displayet fejlen FOR og vil
formattere kortet. Det har jeg ikke lyst til og derfor slukker jeg
kameraet og skifter til et andet tomt kort men formatteret kort. Det
er formatteret i kameraet, men hvis det kan løse problemet kan jeg da
godt formattere det tomme kort endnu engang i kameraet. Herefter
virker alt fint. Der kan tages billeder, 41 stk der alle kan ses på
kameraets display, så der var ro på.
Vel hjemkommet skal billederne ind på PC-en. Kort 1 sættes i pc-ens
kortlæser og det fungerer glimrende. Derefter skiftes til kort 2,
hvorefter PC-en siger at kortet er tomt og skal formatteres. Klam
fornemmelse. Kortet tilbage i kameraet. Billederne er der og kan ses
på den lille skærm. Fint så overfører jeg bare via kabel. Desværre
samme resultat. Atter meddelelsen og at kortet er tomt og skal
formatteres.
bEGGE HUKOMMELSESKORT ER SANDISK ULTRAII og de har begge fungeret
upåklageligt.
Er der nogen der har et godt forslag til hvad der er galt og hvordan
jeg får mine data ud af kortet?

Fra : N Dude

Dato : 12-12-09 19:51

Arne Christiansen wrote.:

> Er der nogen der har et godt forslag til hvad der er galt og hvordan
> jeg får mine data ud af kortet?

Når folk spørger om dette, så er svaret næsten altid Lost & found:
http://www.netwind.com/html/databack_pro.html Jeg kender det ikke selv, men
det er blevet anbefalet 1000vis af gange i nyhedsgrupperne. Der er vist nok
en demoudgave, som kan hjælpe de fleste. Det vigtigste er dog, at du IKKE på
nogen måde forsøger at skrive til kortet.

Fra : Arne Christiansen

Dato : 14-12-09 17:04

On Sat, 12 Dec 2009 19:50:37 +0100, "N Dude" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>en demoudgave, som kan hjælpe de fleste. Det vigtigste er dog, at du IKKE på
>nogen måde forsøger at skrive til kortet.

Tak for forslaget. En kammerat havde en lille batteridrevet billedbank
(harddisk med integreret kortlæser) og den ville kendes ved kortet,
hvorefter filerne kunne flyttes til min normale harddisk uden
problemer.
Jeg har nu formatteret kortet på ny, samt testet læsbarheden, og alt
synes ok.

God jul ønskes af

Arne Christiansen