Ny brugt Ford Mondeo
Fra : Tue

Dato : 09-12-09 09:41

Hejsa,

Hvad synes I om denne?

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-2,0-TDCi-140-Titanium-st.car-5d_ID786300552.htm

Alternativt overvejer jeg en 2.2'er med 175 HK, men lige pt. er der
ingen af dem til salg med Titanium Collection udstyr. Det betyder man
skal undvære eller eftermontere fartpilot, p-sensor og xenon.

Hvis jeg køber vognen med 140 heste, tænkte jeg den eventuelt ville
ryge en tur forbi Landberg eller lignende.

Jeg kommer fra en Octavia 2.0 Tdi med 140 heste og elegance udstyr. Er
der noget jeg vil savne ved at skifte til Mondeo'en? Jeg har prøvekørt
2.2'eren og er temmeligt imponeret over motoren. Man kan godt mærke
der lige er gået en generation eller to siden pumpedyse-hakkebrættet
blev opfundet.

Hilsen Tue

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 09-12-09 09:52

On 9 Dec., 17:41, Tue <tue-vesterga...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> 2.2'eren og er temmeligt imponeret over motoren. Man kan godt mærke
> der lige er gået en generation eller to siden pumpedyse-hakkebrættet

Har du hørt den starte fra kold af?

En kollega har en, den lyder som søm og skruer når den starter - og
det er ganske normalt.

Klaus

Fra : Tue

Dato : 09-12-09 11:06

> Har du hørt den starte fra kold af?
>
> En kollega har en, den lyder som søm og skruer når den starter - og
> det er ganske normalt.

Jeg har prøvekørt den fra kold - forhandleren startede og kørte
kareten frem, hvorefter jeg overtog.
Jeg synes ikke søm-og-skrue lyden var specielt påtrængende. Som sagt
var jeg generelt imponeret over motoren - også i kold tilstand
I forhold til min tdi'er er der slet, slet ingen tvivl om at den
virker betydeligt mere kultiveret og harmonisk. Der er på ingen måde
påtrængende motorlyd når man sidder i kabinen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-12-09 17:39

Tue wrote:

> [...]
> virker betydeligt mere kultiveret og harmonisk. Der er på ingen måde
> påtrængende motorlyd når man sidder i kabinen.

De fleste næsten nye biler kører godt. Det er når der ryger et par hundrede
kilokilometer på klokken, at fårene skilles fra bukkene.

I den situation kører Skodaen stadigt udmærket, medens Forden er TRÆT.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-09 19:14

Tue skriver:

> Jeg har prøvekørt den fra kold - forhandleren startede og kørte
> kareten frem, hvorefter jeg overtog.

Okay

> Jeg synes ikke søm-og-skrue lyden var specielt påtrængende.

Nu er den heller ikke voldsomt gammel km-mæssigt.

Hvad er historien bag bilen?
Jeg mener, en 2008 model, registreret første gang i 2009 - på et
tidspunkt, hvor 2010 modellen er lige op over (hvis ikke den var kommet
allerede da) og kun gået 10.000 km på 4 måneder.

Den er ellers meget pæn, omend fælgene ikke lige er min smag.

Og så slog det mig lige, stangen til at holde motorhjælmen - sådan en
har jeg ikke haft i de sidste 5 år med en standard model VW Golf....

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-12-09 17:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Og så slog det mig lige, stangen til at holde motorhjælmen - sådan en
> har jeg ikke haft i de sidste 5 år med en standard model VW Golf....

og den har ikke været der siden 97

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-09 17:49

Frank Leegaard skriver:

> og den har ikke været der siden 97

Heller ikke på Stc modellen?

Klaus

Fra : Brian

Dato : 09-12-09 19:42

"Tue" <tue-vestergaard@hotmail.com>

> [...]
> ingen af dem til salg med Titanium Collection udstyr. Det betyder man
> skal undvære eller eftermontere fartpilot, p-sensor og xenon.

Personligt vil jeg hellere have det ekstra udstyr, end lidt større motor.
Glem alt om at købe en ringere udstyret bil, og så bygge på - det er alt for
dyrt.

Jeg har kun haft en enkelt Horsens-Frankfurt-Horsens i den nye Mondeo, så
erfaringerne er ret små. Det der gjorde størst indtryk på mig, var
støjniveauet - eller mangel på samme.
Interiøret bryder jeg mig ikke om, det er sgu lidt for "flakket" til min
smag.

Bilen på billederne trænger dog gevaldigt til en sænkning. Det ser ret
komisk ud, med så meget afstand mellem dæk og skærm.

/Brian

Fra : mit_fornavn@overmark~

Dato : 09-12-09 20:04

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Bilen på billederne trænger dog gevaldigt til en sænkning. Det ser ret
> komisk ud, med så meget afstand mellem dæk og skærm.
>
> /Brian

Og hvad var det lige du hed?

Fra : Brian

Dato : 09-12-09 21:09

<mit_fornavn@overmarken.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvad var det lige du hed?

Keld - Brian er bare et dæknavn, for ikke at falde uden for gruppen!

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-12-09 20:16

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

Fartpilot kan eftermonteres - fed motor

> Personligt vil jeg hellere have det ekstra udstyr, end lidt større motor.

Nu hænger udstyr ofte sammen med den større motor.
Jég ville gå efter den store motor OG det nødvendige udstyr som fartpilot,
klima, navigation samt xenon

> Glem alt om at købe en ringere udstyret bil, og så bygge på - det er alt
> for dyrt.

Jeg synes, ellers der er et par BMW-gutter herinde, som løbende beviser det
modsatte...

> Jeg har kun haft en enkelt Horsens-Frankfurt-Horsens i den nye Mondeo, så
> erfaringerne er ret små. Det der gjorde størst indtryk på mig, var
> støjniveauet - eller mangel på samme.

Jep - tyst

> Interiøret bryder jeg mig ikke om, det er sgu lidt for "flakket" til min
> smag.

Det er okay, IMO

> Bilen på billederne trænger dog gevaldigt til en sænkning. Det ser ret
> komisk ud, med så meget afstand mellem dæk og skærm.

"Komik" er ikke alt - den må ikke blive for hård

Fra : Brian

Dato : 09-12-09 21:16

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Nu hænger udstyr ofte sammen med den større motor.

Åbenbart ikke ved Ford's Collection modeller...

> Jég ville gå efter den store motor OG det nødvendige udstyr som fartpilot,
> klima, navigation samt xenon

Det ville jeg såmænd også - hellere vente på den rette, end at købe den man
"næsten" ville have... been there, done that, byttede bilen ud efter 5
måneder.

> Jeg synes, ellers der er et par BMW-gutter herinde, som løbende beviser
> det modsatte...

Så vidt jeg husker er det på E46'eren det er gjort - den er tilpas gammel
til at det er muligt, og udbudet af originale stumper og "retrofit kits" er
enormt!

> "Komik" er ikke alt - den må ikke blive for hård

Sænkning er jo ikke nødvendigvis lig med hårdere undervogn. Som den står
der, mangler den bare et sæt plastikskærme for at ligne en af de der
semi-offroad Volvo'er... men det er jo smag og behag.

/Brian

Fra : Tue

Dato : 09-12-09 23:14

> Nu hænger udstyr ofte sammen med den større motor.
> Jég ville gå efter den store motor OG det nødvendige udstyr som fartpilot,
> klima, navigation samt xenon

Jep men så er vi nok oppe i en pris hvor jeg ikke kan følge med. Jeg
har tænkt mig at de ~ 370.000,- er det der skal spenderes.

> Jep - tyst

Det blev jeg også vældigt imponeret over. Jeg kørte en tur fra
forhandleren i Horsens til Århus og tilbage igen. 30-40 km på
motorvej, hvor den fik lige rigeligt gas i forhold til de danske
fartgrænser. Den lægger sig altså temmeligt godt tilrette på
motorvejen ved de hastigheder. Det var dog 175 hk versionen. 140'eren
har jeg ikke prøvekørt.

> Det er okay, IMO

Jeg synes egentlig også det er ok. "Titanium"-rammen omkring
centerkonsollen synes jeg egentlig er ganske pæn.
Luftdyserne ved b-stolperne er dog noget værre bras... man er mange
for de brækker og flækker og det der er værre.

Det ser måske lidt sjovt ud ja. Men hvad med de der 18 tommer hjul. Er
de ikke liiiige store nok når man tænker på komforten?

> "Komik" er ikke alt - den må ikke blive for hård

Det plejer hun da ellers ikke at klage over hæhæhæ...

Fra : Brian

Dato : 10-12-09 14:25

"Tue" <tue-vestergaard@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det ser måske lidt sjovt ud ja. Men hvad med de der 18 tommer hjul. Er
> de ikke liiiige store nok når man tænker på komforten?

Det er jo en smagssag. Jeg synes oftest det største problem med
lavprofil/brede dæk, er at de (især billige dæk) har en tendens til at støje
en del. Den aktuelle bil står sikkert på de lidt mere triste vinterhjul nu,
så det ikke er muligt at prøve bilen med den anden dækmontering.

Aghængig af den originale dækmontering, kan der muligvis sættes 18" dæk på,
med lidt mere gummi og komfort - der er ihvertfald plads til det i
skærmkasserne

/Brian

Fra : N/A

Dato : 10-12-09 17:35