Fed film om gamle rallyebiler...
Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-09 16:27

http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=17362

Og endnu mere (med ren motorlyd):
http://www.youtube.com/watch?v=ozntieZs8Bg

De er der alle sammen:
Celica GT4
Sierra Cosworth
Ur Quattro'en - den er for feeeed! Og hold kæft den trækker....
Escort RS
Manta 400
Delta HF Integrale
Ja sågar en Ferrari....
Porsche - I sammenligning med de andre, så lyder den Porsche som en gammel
traktor (1:30)...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-12-09 17:00

Henrik B. skrev:
> [...]
> Delta HF Integrale
> Ja sågar en Ferrari....
> Porsche - I sammenligning med de andre, så lyder den Porsche som en

Den tanke der sidder bedst fast efter at havde kigget de to videoer er;
At folk altså er totalt hjernedøde når det drejer sig om at kigge på.

Mindes, fra min tid som svingofficial på ring Djursland, at der hvor
fotograferne, de officielle, helst ville stå og tage deres billeder var
på volden, lige der hvor bilerne ville ende hvis det gik galt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 09-12-09 09:04

On 9 Dec., 16:26, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Ur Quattro'en - den er for feeeed! Og hold kæft den trækker....

Fy for fasan, 450 HK og 4 hjulstræk.....
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_Quattro

Eller måske op til 500 HK og "DSG kasse" og 0-100 på 3,1 sekund......

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 09-12-09 09:10

On 9 Dec., 17:03, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> Eller måske op til 500 HK og "DSG kasse" og 0-100 på 3,1 sekund......

Undskyld - 600 HK.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-09 21:16

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:87a5d15c-3394-45cd-812b-

> Undskyld - 600 HK.

Ja, og mega kort akselafstand, samt at den ikke vejede en ski'...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-09 22:17

"Henrik B." skriver:

> Ja, og mega kort akselafstand, samt at den ikke vejede en ski'...

Tro da helvede at den flere steder trækker 4 mørke streger efter sig.

Kan godt lide kommentaren til sidst i wiki artiklen:
"Twenty years after the cancellation of Group B, the Sport Quattro S1
was still widely regarded as the most powerful rally car ever fielded in
international competition, with the final factory machines of 1986 rated
at an incredible 441 kW (600 PS; 591 bhp)."

Klaus

Fra : KASO

Dato : 10-12-09 09:12

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> [...]
> international competition, with the final factory machines of 1986 rated
> at an incredible 441 kW (600 PS; 591 bhp)."

Jeg kan huske, at jeg var ganske imponeret over Lancia Delta, der jo
egentlig så forholdsvis uskyldig (kedelig) ud, men som kunne køre
forrygende. 6 konstruktørmesterskaber i træk - og fortsatte sejre mange år
efter den kom frem gjorde, at modellen fik en "unaturlig" lang levetid.

Iflg. Wikipedia blev Delta'en stadig brugt til løb i 2007 - den kan
angiveligt tunes til over 700hk....
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta

Ak-ja - nostalgi er ikke, hvad det har været

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-12-09 00:28

> "Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:87a5d15c-3394-45cd-812b-

> Ja, og mega kort akselafstand, samt at den ikke vejede en ski'...

Hvis du kigger godt efter, så er der tale om 2 udgaver af Quattro.
Den lange ved 4:19 og den korte ved 4:25
Kig godt efter ved de bagerste sideruder, der ses forskellen tydeligt.
Bilen blev forkortet, netop pga. køreegenskaberne.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 09-12-09 09:11

On 9 Dec., 17:00, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> Den tanke der sidder bedst fast efter at havde kigget de to videoer er;
> At folk altså er totalt hjernedøde når det drejer sig om at kigge på.

Det er der vel ikke noget nyt i?

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-12-09 22:37

> De er der alle sammen:

En klassiker:
www.youtube.com/watch?v=TJsHlugRls4

Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-09 22:56

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> En klassiker:
> www.youtube.com/watch?v=TJsHlugRls4

Kan nu bedre li' denne:
http://www.youtube.com/watch?v=VCa3ws7jqCY

Hér udefra:
http://www.youtube.com/watch?v=UMBVzsEWvW4&feature=related

Per Eklund slog i år 2000, som 55-årig, tidsrekorden fra 1994. Bilen har en
2-liters Saab-motor, som yder 750 Hk og render forbi 100 km/t på 2,3 sek. Da
han deltog i 2002 (som klippene er fra) yder bilen 850 Hk....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-12-09 06:13

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-12-09 17:42

Mogens (K) wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

Dengang Saab kunne være med:

http://www.sportsrecords.co.uk/motorracing/motorracing20x.htm

--
- Frank

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-12-09 00:20

> [...]
> en 2-liters Saab-motor, som yder 750 Hk og render forbi 100 km/t på 2,3
> sek. Da han deltog i 2002 (som klippene er fra) yder bilen 850 Hk....

den lyder fedt nok

Prøv at se den her, det er på en motorcykel.. læg mærke til at der stadig
bliver holdt på, når underlaget skifter fra asfalt til grus:
http://www.youtube.com/watch?v=Wo5GBbBJkdk
Det er ikke en offroad/motard cykel, men en streetfigther type maskine, og
han kører på regn-dæk.. det går alligevel jævnt stærkt, og her er intet
4hjuls, eller 2hjuls træk til at hjælpe ham på vej.. Jeg turde dælme ikke

Mvh Anders

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 09-12-09 23:11

[Default] On Wed, 9 Dec 2009 16:26:53 +0100, "Henrik B."
> [...]

>Ja sågar en Ferrari....
>Porsche - I sammenligning med de andre, så lyder den Porsche som en gammel

Og ja, to Mercedeser, en Boble og et par Volvoer ...

Og ja, det ser flot ud ...

Og ja, tilskuerne er da komplet zinksyge ...

Og ja, 'Tuben har også nogle klip der viser hvor galt det kan gå ...

Men nej, dem gider jeg ikke se (igen)

--
sayonara
Martin Mose Larsen