Asus Geforce 3 kort...!
Fra : Peter Nielsen

Dato : 02-08-01 21:46

Er der andre her der har sådan et kort, og som har problemer med at få det
til at køre, hvis man oc sin maskine?

Mit grafik kort er et ASUS v8200 geforce 3 REV 1.01

Problemet er, at jeg kan godt oc min maskine, men når jeg så ville spille 3D
spil, går det ned!

PN

Fra : Wizeguy

Dato : 02-08-01 22:34

Hvis du overclocker via Front Side Bus kan der være problemer. GeForce 3
kort er ikke glade for at PCI-bussen kører 40 MHz. Overclock via multiplier
i stedet, hvis du har en Athlon eller Duron.
--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy

Fra : Peter Nielsen

Dato : 03-08-01 18:11

Ok, problemet er at det er en 1000 PIII jeg har!

Fra : Lars Krag

Dato : 03-08-01 18:34

"Peter Nielsen" <peter.nielsen@iqmedia.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, problemet er at det er en 1000 PIII jeg har!

Hmm, jeg har også en PIII 1Ghz, som er overclocket til 1125 (mit
MB kan ikke køre mere end 150). Nu ved jeg ikke hvilket MB du
har, men jeg har hørt om flere der ikke kan køre deres GF3 kort
med mere end ca. 140 Mhz fsb på Intel 815 chipset, hvorimod på
BX kort, som mit kan folk køre ved 150+ uden problemer. Jeg
ved ikke hvorfor, for selv om man kører agp 2x på I815 chipset'et
vil det som regel alligevel ikke køre over 140.

Lars

Fra : Peter Nielsen

Dato : 03-08-01 18:40

MB !?!?! Er det ram?

Men, jeg prøver i aften med et nyt grafik kort...et Gainward GeForce 3
PowerPack!!!

Så må jeg se hvad det siger til det! Det jeg har hørt var at ASUS Geforce 3
kort REV 1.01 skulle have mange problemer, men nu få vi se iaften om også
Gainward GeForce 3 PowerPack!!! laver problemer :) Jeg vender tilbage med en
opdate!

PN

Fra : Lars Krag

Dato : 03-08-01 19:37

> MB !?!?! Er det ram?

Det betyder MotherBoard, sorry, af og til kan man godt blive liidt for
indforstået.

> Men, jeg prøver i aften med et nyt grafik kort...et Gainward GeForce 3
> PowerPack!!!

Ok, det er da godt at du har mulighed for at prøve et andet.

> [...]
> Gainward GeForce 3 PowerPack!!! laver problemer :) Jeg vender tilbage med en

Jeg har diskuteret emnet bl.a. på Nvnews forummet, du kan se en af trådene her
http://www.nvnews.net/ubb/Forum3/HTML/001713.html Som du kan se er Asus
faktisk i flere tilfælde i stand til at køre ved høje agp/fsb hastigheder.

Lars