Gulvvarme indstilling, 5 kredse
Fra : jones_net

Dato : 08-12-09 12:04

Hejsa

Jeg har netop fået opsat endnu en gulvvarme styrring med 5 kredse på.
Smeden sagde at jeg skulle regulere flowet alt efter hvor meget slange
der var tilsluttet hver kreds - ganske som sidste gang (for 3 år
siden).
Nu er det så blevet tid til at regulere, men jeg kan ikke finde den
tabel, som jeg indstillede efter sidste gang

Jeg kan huske at den længste kreds skal være helt åben, og efterhånden
som de bliver kortere, så skal de lukkes lidt - men hvor meget?

/J

Fra : ___P.sir

Dato : 08-12-09 21:07

"jones_net" <jonesnet@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan finde et reguleringsskema masser af steder på nettet, bl.a her:
http://www.vvshuset.dk/images/wirsbo.pdf
..(.scroll til side 18)

Godt nok "forenklet" men jeg ved ikke hvad forskellen er på et komplet...
Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-12-09 22:51

> Du kan finde et reguleringsskema masser af steder på nettet, bl.a her:
> http://www.vvshuset.dk/images/wirsbo.pdf
> .(.scroll til side 18)

Ved 20mm rør skal du regne med 3,3 meter slange pr m2 rum.
Den samlede længde rør er:

antal m2x3,3 + 2x afstand til fordeler
--
mvh/Preben

Fra : jones_net

Dato : 09-12-09 04:23

On Dec 8, 10:51 pm, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> Ved 20mm rør skal du regne med 3,3 meter slange pr m2 rum.
> Den samlede længde rør er:
>
> antal m2x3,3 + 2x afstand til fordeler
> --
> mvh/Preben

Tak skal I have - det var lige det, som jeg skulle bruge. Desværre
rakte det ud over mine Google-evner

/J