Kan de tilbageholde mine penge?
Fra : Ronni

Dato : 08-12-09 07:54

Hej,

Følgende er interesse og rent principelt, da det drejer sig om 45 kroner.

Jeg har et firma, og firmaet har et domæne. For omkring ét år siden
modtog jeg en check fra DK Hostmaster med for meget indbetalt
administrationsgebyr.

Checken blev imidlertid glemt, fundet og væk igen ved en flytning, så
jeg kontaktede DK Hostmaster vedr. om jeg kunne få tilsendt en ny, evt.
mod at skrive under på, at jeg ikke er i besiddelse af den gamle.

De vil dog ingenting og kræver den gamle check retur, hvilket ikke er
muligt.

Spørgsmålet: Kan de nægte at udbetale mine penge, der vel retmæssigt er
mine?

Med venlig hilsen
Ronni
* * Ved mail fjern alle _ * *

Fra : ceroy

Dato : 08-12-09 10:10

"Ronni" <u_s_e_n_e_t_@_s_o_n_i_c_._d_k> skrev i melding
> [...]
> muligt.
>
> Spørgsmålet: Kan de nægte at udbetale mine penge, der vel retmæssigt er

Hva ville du gjort hvis det var en pengeseddel du hadde fått og deretter
mistet?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-09 12:08

ceroy skrev:

> Hva ville du gjort hvis det var en pengeseddel du hadde fått og deretter
> mistet?

Det var det ikke. Det var en check. Hvis modtager ikke får hævet
den, har han krav på at få sine penge på en ny check eller
udbetalt på anden vis. Kravet forældes først efter 3 år.

Hvis checken af en eller anden grund bliver hævet senere, kan
DK-Hostmaster kræve beløbet retur af kunden fordi det er dennes
sløseri der er årsag til miseren.

--
Bertel

Fra : Kasper Demant

Dato : 08-12-09 13:14

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>
> Hvis checken af en eller anden grund bliver hævet senere, kan
> DK-Hostmaster kræve beløbet retur af kunden fordi det er dennes

Hvis en bank indløser en check mere end 20 dage efter den er udstedt,
hæfter de selv for det så vidt jeg ved smh. checklovens § 29, stk. 1

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Kasper Demant

Dato : 08-12-09 13:15

Kasper Demant skrev:

> Hvis en bank indløser en check mere end 20 dage efter den er udstedt,
> hæfter de selv for det så vidt jeg ved smh. checklovens § 29, stk. 1

tilføjelse:

Det kræver selvfølgelig kontramandering fra trassanten.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-09 14:45

Kasper Demant skrev:

> Hvis en bank indløser en check mere end 20 dage efter den er udstedt,
> hæfter de selv for det så vidt jeg ved smh. checklovens § 29, stk. 1

Jeg forstod ikke dine fine ord, men de betyder nok det samme som
det jeg vil sige:

Banken tager forbehold hvis man beder dem indløse en gammel
check, men da jeg har gjort det to gange uden problemer, har
udstederen nok betragtet det som den nemmeste løsning at
acceptere det.

--
Bertel