div boks inde i en div boks driller med bo~
Fra : Deniz Karakaplan

Dato : 08-12-09 06:31

Hej alle sammen,

min div boks inde i en div boks driller med en 100% height
border. Den vil ikke gå hele vejen ned medmindre jeg skriver
antal px i ccs, men jeg kan ikke skrive antal ccs, da de
forskellige sider vil have forskellig mængde indhold.

Her er et eksempel på en en siderne:

html:

ccs:
#Center {
   border: 1px solid black;
   width: 79.9%;
   margin: 0 auto;
   background-color: #ffffcc;

}

#Undermenuer {
   Width: 18.75%;
   height: 100%;
   float: left;
   border-right: 1px solid black;

}

Jeg har kun brug for border-right, men hvordan kommer den til at
blive 100%?

Håber i kan hjælpe.

MVH

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-12-09 14:27

Deniz Karakaplan skrev:

> Jeg har kun brug for border-right, men hvordan kommer den til at
> blive 100%?

Som altid ville det være meget nemmere hvis du
kunne komme med et link til siden. Ellers udsætter du
dig selv for en gang Ole Bole ABC som følgende:

En CSS-kasse bliver så høj, som kassens indhold
tilsiger. Ethvert forsøg på at sætte en højde på er
dødsdømt på forhånd. Som du jo også selv erkender.

Jeg ved heller ikke hvor god browseren er til at
regne med decimaler i bredder - iE6 går i hvert fald helt
død på det. Hvad er der galt med hhv 80% og 19%?

I dit eksempel vil indhold i højre "spalte" flyde ind
under venstre spaltes indhold, når den venstre spalte er
kortere end den højre.

I spørgsmålet om højder må du som alle andre få det til at
*se ud* som om de to spalter er lige høje. Det er der
flere forskellige metoder til.
Én metode er beskrevet i artiklen
http://webdesign101.dk/layout/
hvor især
http://webdesign101.dk/layout/eksempel6.php
beskriver det layout jeg formoder du ønsker.

En snildere og efter min mening nemmere metode
er beskrevet i artiklen:
http://webdesign101.dk/www/layout/floatlayout.php
hvor
http://webdesign101.dk/www/layout/eks/eksempel_3.html
er det samme principlayout.

Den ultimativt nemmeste metoder er at bruge
CSS display:table og display:table-cell, jf
http://webdesign101.dk/www/layout/eks/csstable_3.html

Men for at bruge dette sidste eksempel skal man være
lidt ferm på fingrene for at få det til at virke
i ældre versioner af Internet Explorer.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Deniz Karakaplan

Dato : 08-12-09 20:59

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

> regne med decimaler i bredder - iE6 går i hvert fald helt
> død på det. Hvad er der galt med hhv 80% og 19%?

Ja, det så heller ikke for godt ud, men dine links har hjulpetmig, så
jeg ændrer lige en hel masse så skal det nok virke. Tak for hjælpen:)

Fra : Johan

Dato : 09-12-09 21:56

umiddelbart tror jeg problemet er din float.
Din submenuer floater, men det gør forældreren ikke. Prøv at
floate denne