Har jeg noget alternativ?
Fra : Martin Schou

Dato : 06-12-09 23:10

Hej NG
Der er en der skylder mig ca. 10.000 kr. som jeg har prøvet at få igen i ca.
4 år. Har fået lidt igen de par gange fogedretten rent faktisk har kunnet
finde ham, så de kunne aflevere indkaldelsen til møde i fogedretten. Men han
bliver ved med at skifte adresse, så jeg har lige fået en afvisning på min
sag fordi de ikke fandt ham på den adresse han står opgivet til at bo på i
folkeregisteret.
Så nu skal jeg sende sagen ind igen og bede om politiforkyndelse og vente de
5-6 måneder det tager fogedretten at behandle min sag igen. Og måske får jeg
ikke noget ud af det alligevel, fordi han møder op og siger han ikke ejer
noget og vi aftaler en afdragsordning lige som de to forrige gange.
Håber det giver mening.
Men har jeg virkelig ikke noget alternativ til denne langsommelige og
besværlige process?
Kan man sælge sådan en fordring, eller er det for lille et beløb til at det
kan betale sig?
Ellers nogle gode råd?
For jeg nægter simpelthen at lade ham slippe, af rent princip.
Mvh. Martin

Fra : Kasper Demant

Dato : 07-12-09 00:38

Martin Schou skrev:
> Men har jeg virkelig ikke noget alternativ til denne langsommelige og
> besværlige process?

Nej, du bliver nødt til at gå samme vej som alle andre retsforfølgende
kreditorer, ellers ville hele priorietetssystemet jo blive illusorisk.

> Kan man sælge sådan en fordring, eller er det for lille et beløb til at
> det kan betale sig?
Du kan sælge fordringen til et inkassobureau. Det betaler typisk 10-15 %
for dem, så det kan da indbringe dig lidt.

> Ellers nogle gode råd?
Det bedste råd jeg kan give dig er at droppe det. En mand som ham får du
aldrig dine penge af. Hvis jeg kender hans type ret skylder han i
forvejen en formue væk, og erkærer sig insolvent ved samtlige
fogedretsmøder. Det er spild af værdifuld tid. Glæd dig over at det er
et relativt småt beløb.

> For jeg nægter simpelthen at lade ham slippe, af rent princip.
Så ville jeg nok sælge den til inkasso. De lader ham ikke slippe så nemt

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Søren Blom

Dato : 07-12-09 16:14

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev
> Så ville jeg nok sælge den til inkasso. De lader ham ikke slippe så nemt

Når det er sådan en type der bliver ved med at flytte, så må der være blevet
betalt noget indskud til en lejlighed på et tidspunkt, kan man ikke gøre
udlæg i det indskud?

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Kasper Demant

Dato : 07-12-09 18:58

Søren Blom skrev:
> "Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev
>>

> Når det er sådan en type der bliver ved med at flytte, så må der være
> blevet betalt noget indskud til en lejlighed på et tidspunkt, kan man
> ikke gøre udlæg i det indskud?

Jo man kan sagtens begære udlæg i indskud/depositum på et lejemål, men
det er meget sjældent noget tilbage til retsforfølgende kreditorer når
sådan en type flytter ud.

--
Vh.
Kasper Demant