Vask til underlining - Hvilken bordplade?
Fra : Morten P

Dato : 06-12-09 09:20

Min nye køkkenvask skal underlimes.
Jeg har et meget atypisk badeværelse pga en asse rørkasser mm.

Nu skal jeg så have fundet et materiale der kan tilpasses rummet og vasken
underlimes.

Jeg formoder det udelukker diverse laminat plader?

Hvilke muligheder har jeg udover Corian mm som er lige i overkanten dyre?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-12-09 08:51

Hej Morten

Morten P wrote:

> Min nye køkkenvask skal underlimes.

Har du overvejet at få den planlimet, så den ikke er højere end
bordpladen? F.eks. som her:

http://www.ksnytkokken.dk/typo3temp/pics/695e3e012c.jpg

En underlimet vask, i træplade, har det problem, at du får blottet
endetræ i begge sider af vasken. Da dette har en naturlig evne til at
suge vand, kan du risikere, at træet sprækker eller flækker hvis det
bliver for vådt (over tid). Selvfølgelig giver man det olie, men
ovenstående løsning er bedre - især i træplade.

> Jeg har et meget atypisk badeværelse pga en asse rørkasser mm.

Det er vel lige meget når snakken går på køkkenvask? ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten P

Dato : 15-12-09 17:54

Arghr! Vask til badeværelset!

Ved sq ikke, har vel købt forkert vask hvis jeg ikke samtidigt har penge til
Corian bordplade...

Man kunne dog overveje granit...

Har sorte klinker på gulvet og hvide filsede vægge.

Eller måske beton?

Nogen gode forslag?