Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med Download til GIMP
Fra : Mr. Mox

Dato : 06-12-09 08:41

Jeg har forsøgt her og på Google at finde et program der kan "Divide
scanned images" således at jeg nemmere kan scanne sider med mange
fotos fra gamle fotoalbums.
Det er vist muligt at gøre ved hjælp af et plug-in til GIMP, men jeg
kan ikke finde ud af hvordan man gør det.

Linket er her: http://ffaat.pointclark.net/incoming/scripts/DivideScannedImages.scm

Jeg har oprettet en "User account" i Gimp Plugin Registry, etc.

Men så fremkommer en masse der er volapyk for mig, jeg ved ikke
hvordan jeg fortsætter. Jeg har forsøgt men så skal jeg svare på noget
med : "Code license" og"Tags" og det forstår jeg ikke.

Er et Plugin ikke noget man bare kan downloade lige som man henter et
program?????

Med venlig hilsen og håb om hjælp Mr. Mox

PS. Er der en gruppe der er mere relevant for spørsmålet?

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-12-09 18:21

On Sun, 6 Dec 2009 07:41:06 -0800 (PST)
"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> wrote:

> [...]
> program?????
>
> Med venlig hilsen og håb om hjælp Mr. Mox
>
> PS. Er der en gruppe der er mere relevant for spørsmålet?

bare højreklik på linket og vælg gem som. Det er selve plugin'et du har
smidt link tit (en scm fil) og så er det blot at gemme den fil i plugin
mappen hvor du du har installeret din gimp.

Fra : Mr. Mox

Dato : 07-12-09 00:22

On 6 Dec., 18:21, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> [...]
> mappen hvor du du har installeret din gimp.- Skjul tekst i anførselstegn -

Mange tak for dit svar, jeg har gjort som du sagde, men finder ingen
mappe i C: Programmer-Gimp2 hvor jeg har lagt gimp ind. Der er ikke
nogen mappe der hedder plug-ins ???
Gider du hjælpe endnu en gang?

Med venlig hilsen og tak Mr. Mox

Fra : Mr. Mox

Dato : 07-12-09 02:17

On 7 Dec., 08:22, "Mr. Mox" <jens.g...@gmail.com> wrote:

> [...]
> nogen mappe der hedder plug-ins ???
> Gider du hjælpe endnu en gang?
>
> Med venlig hilsen og tak  Mr. Mox- Skjul tekst i anførselstegn -

Den eneste fil med "plug-in" ligger her:

C:\Programmer\GIMP-2.0\share\gimp\2.0\scripts heri ligger en

fil som jeg ikke kan åbne: plug-incompat.init
den skal jeg vel ikke sætte filen i???? Det er en ini fil på 1
kb ?????

Kan du stadig hjælpe ? Tak og hilsen Mr. Mox

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 07-12-09 18:27

Mr. Mox wrote:
> [...]
> Det er vist muligt at gøre ved hjælp af et plug-in til GIMP, men jeg
> kan ikke finde ud af hvordan man gør det.

Jeg bruger normalt kun Gimp i Linux, men prøvede lige i en virtuel
Windows XP: Læg filen i c:\Documents and Settings\[bruger]\.gimp-2.6\scripts
Udskift [bruger] med dit eget brugernavn.
Check indstillingerne i Gimp: Rediger->indstillinger->mapper->Programmer
at ovennævnte sti er med. Ellers så tilføj den eller læg scriptet i en
der er med.
Vælg Filtre->Script-Fu->Refresh scripts
Nu skulle dit script gerne dukke op under Filtre->Batch Tools.

Jeg kom også til at trykke på Filtre->Script-Fu->Start Server. Jeg tror
ikke det havde nogen betydning, men nu ved du det også.

-Steen Hansen, Aalborg