Hvad har vi af 'tools' til at generere ima~
Fra : Stig Johansen

Dato : 06-12-09 13:27

Hej.

Indledningsvis vil jeg lige nævne, at det ikke er et akut behov, forstået på
den måde, at jeg kan bruge FP (I didn't say that),
men jeg er ved at (total)renovere en oversigt, jeg lavede engang:
<http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/rationale.asp>

Oversigten er et _meget_ stort billede, og jeg eksperimenterer lidt med at
lave hints, eller extracts, at tekster ved mouseover, for ellers skal man
scrolle ned i teksten for at se indholdet.

I den forbindelse har jeg brug for at generere imagemaps, eller rettere
koordinater, til givne polygoner.

(I skrivende stund har jeg lagt polygoner ned over de øverste vandrette
'pile' - hvis man klikker på linket)

Så spørgsmålet er egentlig - findes der et bedre værktøj end FP til den
slags ?

Ikke at FP ikke dúr, men den har det med at kreere diverse subdirectories,
som man senere skal rydde op i).

Stig Johansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-12-09 13:40

Stig Johansen skrev:

> I den forbindelse har jeg brug for at generere
> imagemaps, eller rettere koordinater, til givne
> polygoner.

Se http://hjemmesideskolen.dk/html/hotspot.php

Du har sikkert allerede programmet liggende

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-12-09 16:56

Allan Vebel wrote:

> Se http://hjemmesideskolen.dk/html/hotspot.php
>
> Du har sikkert allerede programmet liggende

Nej, men jeg fandt ud af, at FP ikke var så slem endda.

For hver gang jeg havde genereret et sæt koordinater, kunne jeg bare trykke
ctrl+z, så det blev ikke det store roderi alligevel.

Nåh ja, en enkelt gang gav den en exception, så det skulle startes igen.

Men lige til det (at generere koordinater til polygoner), er FP (2000) sådan
set ok.

Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-12-09 21:40

Allan Vebel skrev:

> Se http://hjemmesideskolen.dk/html/hotspot.php

Ser ud til at være et forældet program (Map This). Jeg kan i hvert fald
ikke få lov til at installere det på Windows 7.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-12-09 01:42

Philip Nunnegaard wrote:

> Ser ud til at være et forældet program (Map This). Jeg kan i hvert
> fald ikke få lov til at installere det på Windows 7.

Jeg har ikke brugt det siden XP, så jeg kan end ikke sige, om det kan køre
på Vista.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Jahirah

Dato : 07-12-09 08:18

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> slags ?
>
> Ikke at FP ikke dúr, men den har det med at kreere diverse subdirectories,

-----------8<-------------------

Jeg brugte i lang tid freewaren Coffeecup Imagemapper. Om det kan installeres
på Win7 ved jeg ikke men det skulle gerne virke på Vista.

Adobe Dreamweaver CS4 har også en indbygget imagemapper - er ikke sikker på om
tidligere version også har.

Som før nævnt er FP, Dreamweaver eller en anden WYSIWYG editor udemærket til at
genere hotspot-kordinaterne med :)

//Jahirah

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-12-09 11:47

Jahirah wrote:

> Jeg brugte i lang tid freewaren Coffeecup Imagemapper. Om det kan
> installeres på Win7 ved jeg ikke men det skulle gerne virke på Vista.

Jeg kører Win2K, så jeg er ikke nået så langt mht. XP/Vista/Win7.
De programmer jeg har fungerer ganske udmærket :)

> Som før nævnt er FP, Dreamweaver eller en anden WYSIWYG editor udemærket
> til at genere hotspot-kordinaterne med :)

Ja - FP var ganske udmærket (til at generere hotspots med), men da jeg skrev
indlægget, var jeg lidt i tvivl om jeg havde brug for en egentlig imagemap.

Det var alligevel ikke så slemt (som jeg havde troet) at generere
polygonerne.

Det er lidt 'work in progress', men det skal bruges her:
<http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/rationale.asp>

Udfordringen var at få genereretr disse linier(koordinater) i JS:
add_polygon ([172, 107, 172, 78, 182, 63, 269, 62, 282, 48, 299, 73, 272,
125, 273, 106]) ;
add_polygon ([323, 124, 315, 107, 314, 36, 321, 17, 341, 0, 429, 1, 446,
13, 455, 33, 455, 108, 441, 123, 420, 134, 345, 132]) ;
add_polygon ([497, 81, 498, 91, 481, 77, 469, 52, 478, 22, 492, 29, 492,
32, 563, 33, 566, 23, 580, 31, 597, 57, 584, 89, 567, 79]) ;
add_polygon ([617, 94, 614, 90, 614, 72, 622, 67, 621, 34, 626, 30, 669,
29, 670, 63, 678, 63, 680, 83, 671, 90]) ;

men FP var en ganske god hjælp, selvom det aldrig ville kunne lade sig gøre
at lave noget visuelt korrekt.

Stig Johansen