Vento kontra Golf II
Fra : Henrik 8600

Dato : 05-12-09 21:36

Vi er et par der har hver sin Golf II, den ene er en 1.8 fra `87 med tre
døre,
den anden er en Turbo Diesel 1.6 med fem døre fra `85 importeret fra
Schweiz.

Vi er SUPER glade for disse biler, men de holder jo nok ikke evigt.

Derfor har vi følgende spørgsmål.

1. Svarer en Vento til en Golf III, men med fire døre i stedet for tre eller
fem som på en Golf II?

2. Hvor stabil er en Vento sammenlignet med en Golf II?

3. Kan man bruge dele fra en Golf III til en Vento fra huggeren?

4. Hvordan er en Vento rustmæssigt?

Mvh Familien VW

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-09 21:55

Henrik 8600 skriver:

> 1. Svarer en Vento til en Golf III, men med fire døre i stedet for tre eller
> fem som på en Golf II?

Ja.

> 2. Hvor stabil er en Vento sammenlignet med en Golf II?

Lide god/ringe.

> 3. Kan man bruge dele fra en Golf III til en Vento fra huggeren?

Jeps

> 4. Hvordan er en Vento rustmæssigt?

Lige så godt/skidt som en Golf 3. Køb de sidste af produktionsrækken
(hvis der er råd til det) frem for at de første.

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 09:17

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> [...]
> Lige så godt/skidt som en Golf 3. Køb de sidste af produktionsrækken
> (hvis der er råd til det) frem for at de første.

I min verden er de ens - det handler om, om man har brug for pladsen i
bagagerummet (550 l i en Vento) eller ej (LANGT mindre i en Golf). Desuden
havde Vento oprindeligt en langt højere økonomisk afskrivning end Golf -
folk ku' ik' li' den...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 10:53

Mogens wrote:
> [...]
> bagagerummet (550 l i en Vento) eller ej (LANGT mindre i en Golf).
> Desuden havde Vento oprindeligt en langt højere økonomisk afskrivning

Sådan har det altid været. Golf-Jetta >> Golf-Vento>> Golf-Bora>>
Golf-Jetta.

Golf har altid været den langst mest populære bil af de 2.

--
- Frank

Fra : Henrik 8600

Dato : 06-12-09 12:47

> [...]
> Golf-Jetta.
>
> Golf har altid været den langst mest populære bil af de 2.

Hvilke modeller Golf I, II, III, IIII, V og VI svarer til hvilke Jettaér,
Ventoér og Boraér???

Ville være fedt med en oversigt...

Ville også være super med en præcis anbefaling af hvilke årgange der advares
mod, og hvilke årgange der anbefales.

Findes det, eller er der nogen der er i stand til at lave det???

Mvh Henrik og Konen

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 12:53

Der står en del om det hér: http://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf

> ...hvilke årgange der anbefales.

2009/2010 ville jég gå efter

> Findes det, eller er der nogen der er i stand til at lave det???

Altså VAG har stor held med :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 13:19

Henrik 8600 wrote:

> [...]
> advares mod, og hvilke årgange der anbefales.
>
> Findes det, eller er der nogen der er i stand til at lave det???

Den kunne jeg sagtens lave, men gider ikke. Gugl i stedet.

Vær opmærksom på at Vento og Bora altid har heddet Jetta i USA. Så i USA er
der JETTA hele vejen. Der kom søsterbil til sammen med Golf II

--
- Frank