Bosch boremaskine?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-12-09 23:10

Overvejer evt. at skifte et par gamle 500W Bosch slagboremaskiner (hvor
borepatronerne næsten er umulige at åbne/lukke) ud med et par af denne
type:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9476&n=20100

De skal bare bruges i hjemmet til hvad der nu falder for.

Nogen der kan sige for/imod?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 06-12-09 00:36

> [...]
>
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9476&n=20100
>
> De skal bare bruges i hjemmet til hvad der nu falder for.

Hvis de bare skal bruges i hjemmet, til hvad der nu falder for, hvorfor skal
du så have 2?
Jeg ville bestemt nøjes med én, og så gå en klasse op.

Skal man have 2 maskiner, så skal de kunne noget forskelligt, efter min
mening. Så ville jeg kigge efter en borehammer og dertil en god
skrue/boremaskine. Hvis du i forvejen har en god skruemaskine, så kig bare
efter en god borehammer. Du vil aldrig bruge en slagboremaskine igen, hvis
du først har sådan en.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 06-12-09 00:39

> [...]
> efter en god borehammer. Du vil aldrig bruge en slagboremaskine igen, hvis

Og vent forresten en måned eller 2 med at handle. Det er ikke lige i
december, at de gode tilbud hænger på træerne.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 00:52

Martin Bak kom med følgende:
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Og vent forresten en måned eller 2 med at handle. Det er ikke lige i
> december, at de gode tilbud hænger på træerne.

Dét her var ellers et tilbud, men okay

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 00:51

Martin Bak har bragt dette til verden:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvis de bare skal bruges i hjemmet, til hvad der nu falder for, hvorfor skal
> du så have 2?

Èn til postadressen og én til fritidshuset.

> Hvis du i forvejen har en god skruemaskine, så kig bare
> efter en god borehammer. Du vil aldrig bruge en slagboremaskine igen, hvis du
> først har sådan en.

Okay; jeg har skruemaskiner i forvejen.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 00:54

Martin Bak skrev:
> [...]
>
> Skal man have 2 maskiner, så skal de kunne noget forskelligt, efter min
> mening. Så ville jeg kigge efter en borehammer

Er noget dyrere:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8020&n=10

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 09:06

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8020&n=10

Jeg ville købe den første, du viste - jeg har en lignende model :)
Desuden har jeg en Bosch skruemaskine. Jég behøver ikke flere af samme
model, da jeg har købt en værktøjskasse, som medbringer rundt mellem
matriklerne. Desuden lejer jeg en hammer, de sjældne gange jeg har brug for
dét.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 11:10

Mogens tastede følgende:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Jeg ville købe den første, du viste - jeg har en lignende model :)

Fint nok

> Desuden har jeg en Bosch skruemaskine.

DeWalt hér

> Jég behøver ikke flere af samme model,
> da jeg har købt en værktøjskasse, som medbringer rundt mellem matriklerne.

Dét er så dét jeg ikke "gider"

> Desuden lejer jeg en hammer, de sjældne gange jeg har brug for dét.

Dér har jeg så én lufthammer til kompressorerne

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 13:11

> Fint nok

Ja, Bosch er ganske okay :)

> DeWalt hér

Overkill IMO...

> Dét er så dét jeg ikke "gider"

Hmm - hva med tyveri?

> Dér har jeg så én lufthammer til kompressorerne

Jow, men den ka' jo så ik bruges til at opsætte loftlamper i betonloft
og -vægge med, vel?

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 13:15

> Ja, Bosch er ganske okay :)

> Overkill IMO...

Er det? XL har en Dewalt boremaskine næste uge nedsat fra 1100 til 600

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 13:29

tp forklarede den 06-12-2009:

> Er det? XL har en Dewalt boremaskine næste uge nedsat fra 1100 til 600

Mine kostede ikke stort mere hos HN

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 13:28

Mogens har bragt dette til os:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Ja, Bosch er ganske okay :)

Jow jow

> Overkill IMO...

Er bare for lækre

> Hmm - hva med tyveri?

Forsikring i givet fald men har tilgode at opleve det...

> Jow, men den ka' jo så ik bruges til at opsætte loftlamper i betonloft og
> -vægge med, vel?

Vi har kun gips/træ-loft og murstensvægge

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Andersen

Dato : 06-12-09 08:02

> Er noget dyrere:
>
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8020&n=10

Denne her er dobbelt så stærk: (3J i slagstyrke) - bygma havde dem til
999,- EXCL. MOMS

http://www.bosch.co.th/content/language2/html/5449.htm

og det uden ekstra nøgle borepatron.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 16:56

Benny Andersen frembragte:

> Denne her er dobbelt så stærk: (3J i slagstyrke) - bygma havde dem til
> 999,- EXCL. MOMS
>
> http://www.bosch.co.th/content/language2/html/5449.htm

Løber lidt op med 2 mask.

Den gamle var jeg osse fuldt ud tilfreds med

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-12-09 16:53

Martin Bak wrote:

> [...]
> skrue/boremaskine. Hvis du i forvejen har en god skruemaskine, så kig
> bare efter en god borehammer. Du vil aldrig bruge en slagboremaskine

I'l second that.

Jeg har slidt et par slagboremaskiner og jeg ved ikke hvor mange bor op på
opgaver, som borehammeren klarer på et øjeblik uden synderligt slid på
hverken maskine eller bor.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-12-09 09:17

Hans Paulin (6310) skrev

> Overvejer evt. at skifte et par gamle 500W Bosch slagboremaskiner (hvor
> borepatronerne næsten er umulige at åbne/lukke)

Hvorfor ikke bare købe nogle nye borepatroner?

- Peter

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 18:40

Peter Lykkegaard formulerede søndag:
> Hans Paulin (6310) skrev

> Hvorfor ikke bare købe nogle nye borepatroner?

Man kan ikke umiddelbart pille dem af (som på en gammel Black&Decker),
men hvis jeg skilte dem ad kunne det måske lykkes.

Spørgsmålet er så hvad nye vil koste og hvor man får dem; jeg tror de
er over 20 år gamle (Bosch CSB 500 RE)

Og dog:

1. hit på Google:

http://www.mtmc.co.uk/prodtype.asp?PT_ID=12726191

Borepatronerne sidder fast med en stjerneskrue

"COUNTERSUNK-HEAD SCREW M6x38"

som jeg nok skulle kunne få ud med en slagskruetrækker.

Selve borepatronen er måske ændret? - det gamle nummer er krydset over;
en ny koster £19,26 + fragt.

Prøver at se om jeg kan slå dem fra hinanden og finde ud af hvad der er
galt (har før fyldt dem med rustløsner uden at det hjalp)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 19:55

Hans Paulin (6310) har bragt dette til os:

> Prøver at se om jeg kan slå dem fra hinanden og finde ud af hvad der er galt
> (har før fyldt dem med rustløsner uden at det hjalp)

Nå, ku ikke skille boremaskinen ad (borepatronerne er i øvrigt også
presset sammen, ser det ud til) så nu er skidtet smidt væk.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 20:03

> Nå, ku ikke skille boremaskinen ad (borepatronerne er i øvrigt også
> presset sammen, ser det ud til) så nu er skidtet smidt væk.

Så må du jo ned til XL og hente dig et apr DeeeWåålts

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 20:28

Efter mange tanker skrev Mogens:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Så må du jo ned til XL og hente dig et apr DeeeWåålts

Nej, gu vil jeg ej; det blir de der 500 krs. Bosch! lol

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-12-09 22:25

> Nej, gu vil jeg ej; det blir de der 500 krs. Bosch! lol

'kay...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-12-09 13:01

Hans Paulin (6310) skrev

> Man kan ikke umiddelbart pille dem af

Ok det var bare en tanke :)

På min 20 år gamle AEG er patronen blot skruet på
Man kan så forbore slå maskinen i bak skrue patronen af sætte bit på
etc

- Peter

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 22:04

Peter Lykkegaard skrev:
> Hans Paulin (6310) skrev

> Ok det var bare en tanke :)
>
> På min 20 år gamle AEG er patronen blot skruet på
> Man kan så forbore slå maskinen i bak skrue patronen af sætte bit på

Jeg har osse en AEG 400W Electronic RL boremaskine der sikkert er på
alder med din; dér mener jeg osse at man kan lave stuntet.

Men som sagt kunne man gøre det på de gamle Black&Decker boremaskiner
(så man kunne forvandle den til en rundsav, rystepudser eller hvad man
nu havde brug for )

Hans
www.zofiaoghans.dk