Bisch stiksav
Fra : tnk

Dato : 05-12-09 16:54

Jeg er i besiddelse af en ældre stiksav. Det er en Bosch PST 55-PE.

Vil gerne skifte klinge på den, men kan ikke se mig ud af problemet.
Skal der mon bruges et specialværktøj elller hvordan skal jeg klare det.
Undrer mig ikke, om det er så simpelt, at det virker ulogisk

Gode råd modtages...

Med venlig hilsen Tove

Fra : Martin Bak

Dato : 05-12-09 17:21

"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal der mon bruges et specialværktøj elller hvordan skal jeg klare det.
> Undrer mig ikke, om det er så simpelt, at det virker ulogisk

HVOR gammel er den? De sidste mange år har de haft det såkaldte SDS system
til klingeskift. Det fungerer sådan, at du trykker ned på den orange del af
håndtaget, hvorefter håndtaget kan drejes og klingen løsnes. Tidligere (for
meget længe siden) skulle man bruge en lang skruetrækker ned igennem et hul
for at løsne klingen. Klingen skal drejes en kvart omgang efter den er
løsnet, for at kunne tages ud.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan

Dato : 05-12-09 17:33

"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Skal der mon bruges et specialværktøj elller hvordan skal jeg klare det.
> Undrer mig ikke, om det er så simpelt, at det virker ulogisk

Du skal have en lang skruetrækker med lige kærv. Der er et hul i modsat ende
af klingen, her skal skruetrækker ned og løsne, der skal drejes et par
gange, klingen skal en kvart omgang og ud med klingen. Modsat når der skal
en ny klinge i.

Fra : Mogens

Dato : 05-12-09 17:56

"Ivan" <dur@ikke.tilnoget> skrev i meddelelsen

> [...]
> ende af klingen, her skal skruetrækker ned og løsne, der skal drejes et
> par gange, klingen skal en kvart omgang og ud med klingen. Modsat når der

Skruen pkt. 27 på dette billede skal løsnes osv.
www.mtmc.co.uk/product.asp?cookiecheck=yes&numRecordPosition=1&P_ID=32524&strPageHistory=&strKeywords=&SearchFor=&PT_ID=12730220

Fra : Mogens

Dato : 05-12-09 17:59

Prøv dette link - http://kortlink.dk/783t