Hvad er den dyreste del på en bil?
Fra : Mogens

Dato : 04-12-09 20:31

Sæder:
www.erhvervsbladet.dk/transport-logistik/saedet-er-den-dyreste-del-af-bilen
Sæderne er en af de mest komplekse komponenter i en bil og udgør i dag i
gennemsnit 10 procent af omkostningerne for hele bilen !!
På Opels fabrik i Rüsselsheim arbejder der til eksempel et team på 64
personer udelukkende med bilsæder...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-12-09 20:35

Mogens wrote:
> [...]
> dag i gennemsnit 10 procent af omkostningerne for hele bilen !!
> På Opels fabrik i Rüsselsheim arbejder der til eksempel et team på 64

Hvis man betænker hvad sædedele koster som reservedele virker påstanden
plausibel.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-09 20:48

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis man betænker hvad sædedele koster som reservedele virker påstanden
> plausibel.

Det er nu ikke så galt - er det et VW-fænomen?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 04-12-09 21:02

> Det er nu ikke så galt - er det et VW-fænomen?

KAPOW!!... lad krigen starte

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-09 21:21

"Henrik B." skriver:

> Det er nu ikke så galt - er det et VW-fænomen?

Klart et VW fænomen.

En reservedel man aldrig skifter, er overordentlig dyr at have på lager
og dermed dyr i salgspris

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 04-12-09 21:36

Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> En reservedel man aldrig skifter

Bjørn J nåede da ellers at skifte sit el-drevne førersæde 2 gange i den tid,
han havde sin Volvo S80 T6 Executive. Volvoen er iøvrigt netop blevet
udskiftet...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-09 21:38

Mogens skriver:

> Bjørn J nåede da ellers at skifte sit el-drevne førersæde 2 gange i den tid,
> han havde sin Volvo S80 T6 Executive.

Nu er det jo heller ikke en VW - vel

VolWo

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-12-09 22:18

On Fri, 04 Dec 2009 20:36:15 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>han havde sin Volvo S80 T6 Executive. Volvoen er iøvrigt netop blevet

Nu befinder bemeldte herre sig jo heller ikke i fluevægtsklassen, vel?

Er det hemmeligt hvad der er byttet til?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 04-12-09 22:40

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Nu befinder bemeldte herre sig jo heller ikke i fluevægtsklassen, vel?

LOL

> Er det hemmeligt hvad der er byttet til?

Næh for jeg ved det jo :)
Gæt en gang

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-12-09 23:32

Mogens:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> LOL

> Næh for jeg ved det jo :)
> Gæt en gang

Næppe Volvo (med de gearkasser! )

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 05-12-09 15:12

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Næppe Volvo (med de gearkasser! )

Nix - og det var sgu et alvorligt knæk for bilens image.
(jeg følte en del med ham dengang - sgu en ringe behandling han fik)

Fra : Jensen

Dato : 05-12-09 11:07

On Fri, 04 Dec 2009 21:40:03 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>LOL

>Næh for jeg ved det jo :)
>Gæt en gang

Jaguar?
Audi?

--
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 05-12-09 14:23

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jaguar?
> Audi?

En BMW 535d Touring

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 05-12-09 14:40

On Sat, 05 Dec 2009 13:22:32 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>En BMW 535d Touring

>--

Jamen dog. ) Er den arme stakkel blevet fuldstændigt radikal?

Her har man været øjenvidne til det ene korstog efter det andet mod
oliebrændere, og hvad køber grossereren så? )

Man kan ikk' stole på en skid, nu om dage.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 05-12-09 15:07

> Jamen dog. ) Er den arme stakkel blevet fuldstændigt radikal?

Fuldkommen bindegal

> Her har man været øjenvidne til det ene korstog efter det andet mod
> oliebrændere, og hvad køber grossereren så? )

Præcis - bilvalget strider mod 2 kardinale punkter, manden har haft og
forsvaret gennem tiden:
1) BMW
2) Diesel

> Man kan ikk' stole på en skid, nu om dage.

Det ka' bli' skidt for enhver
(håber han læser med)

Fra : Mogens

Dato : 05-12-09 15:10

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Præcis - bilvalget strider mod 2 kardinale punkter, manden har haft og
> forsvaret gennem tiden:
> 1) BMW
> 2) Diesel

Stridt imod mener jeg - BeeJay brødes ikke om de 2 ting
Manden var imod folk, der kørte diesel og i BMW'er, så jeg faldt laaangt ned
af "dén" stige, da jeg for nogle år siden købte en '03 BMW 530d Touring
Steptronic OG endda kørte over for at vise ham den

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-12-09 09:30

Dybest set mangler vi vel bare at den også havde været på gule plader...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 10:16

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Dybest set mangler vi vel bare, at den også havde været på gule plader...

Det er den sgu !!

Håber ikke han blir sur på mig nu

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-12-09 19:39

> Det er den sgu !!
>
> Håber ikke han blir sur på mig nu

Hmmm - var der nogen som sagde Bredballe Pizza & Kebab ??

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 19:48

> Hmmm - var der nogen som sagde Bredballe Pizza & Kebab ??

Du mener "Marmaris Kebap & Pizzaria Restaurant"

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-09 23:27

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Ja, jeg er sgu for chokeret til overhovedet at udtale mig...

P.S. Hvad skete der mon med en "stjernevogn"?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom Jensen

Dato : 07-12-09 01:04

> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, jeg er sgu for chokeret til overhovedet at udtale mig...
>
> P.S. Hvad skete der mon med en "stjernevogn"?

hej

jeg fik også et chok , en 9er

jeg ville have gættet på at han havde købt en audi a6 med stuuur motor .
mvh tom jensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-12-09 06:51

> Ja, jeg er sgu for chokeret til overhovedet at udtale mig...
> P.S. Hvad skete der mon med en "stjernevogn"?

Det har noget med anhængerlasten at gøre (2 tons) - manden ejer jo et
helvedes stort lokum af en campingvogn :)

Fra : Henrik B.

Dato : 07-12-09 17:02

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Det har noget med anhængerlasten at gøre (2 tons) - manden ejer jo et
> helvedes stort lokum af en campingvogn :)

Dén holder sgutte - langt de fleste MB'er må slæbe 2+ ton....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-12-09 19:33

> Dén holder sgutte - langt de fleste MB'er må slæbe 2+ ton....

C-klasse, som han altid talte om? - næppe.

Nuvel jég havde sgu også valgt en 286 hk's BMW fremfor en bovlam MB 320
CDI'er

Fra : Henrik B.

Dato : 07-12-09 21:25

> C-klasse, som han altid talte om? - næppe.

1.800 kg.
Men nu er det også mere relevant at sammen ligne en 5-serie med en E-klasse,
efter de er i samme klasse,

> Nuvel jég havde sgu også valgt en 286 hk's BMW fremfor en bovlam MB 320
> CDI'er

Bovlam? Det er vist en tilsnigelse: 6,4 h.h.v. 6,8 for 0 - 100 km/t. Dét er
ikke hvad jeg vil kalde bovlam.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-12-09 21:44

> 1.800 kg.

> Bovlam? Det er vist en tilsnigelse: 6,4 h.h.v. 6,8 for 0 - 100 km/t. Dét
> er ikke hvad jeg vil kalde bovlam.

En E-klasse skal ha over 7 sek for øvelsen (C-klasse er irrelevant jvf.
vægten, som jeg skrev) - hvilket er noget langsommere end BMW'en. Desuden
kører BMW'en som en "racervogn" hvilket man ikke kan sige om Merceren...

Fra : Henrik B.

Dato : 07-12-09 23:09

> En E-klasse skal ha over 7 sek for øvelsen (C-klasse er irrelevant jvf.
> vægten, som jeg skrev) - hvilket er noget langsommere end BMW'en.

Den nye 212'er kører med 350 CDI-motoren, og gør det på 6,9 sek.

> Desuden kører BMW'en som en "racervogn" hvilket man ikke kan sige om
> Merceren...

Nu går BJ mig bekendt så heller ikke efter en "racervogn", men derimod efter
plads og stor komfort, hvor bimmeren vil komme til kort i sammenligning.
)
Har du overhovedet prøvet en 212'er?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 05:54

> Den nye 212'er kører med 350 CDI-motoren, og gør det på 6,9 sek.

Han sku' ik' ha' en ny bil

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-09 13:04

> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Dén holder sgutte - langt de fleste MB'er må slæbe 2+ ton....

Jeg kan love dig, der er foregået en nøje research af mulige stationscars,
der må slæbe 2 ton.

Jeg skal op i en E 350 Blue Efficiency for at når derop (endda hele 2.100
kg).

Desuden blev jeg særligt tiltrukket af momsen som nu kan løftes af på
samtlige driftsomkostningerne (bare jeg kunne have gjort det samme med S80).

Husk, vi er jo inde i en krisetid og en Passat vil jeg skutte have..

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-12-09 13:24

"Bjørn J." skriver:

> Husk, vi er jo inde i en krisetid og en Passat vil jeg skutte have..

ROFL...

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 15:58

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Husk, vi er jo inde i en krisetid og en Passat vil jeg skutte have..

Tjah, hvem kan klandre dig det....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 17:02

> [...]

> Desuden blev jeg særligt tiltrukket af momsen som nu kan løftes af på
> samtlige driftsomkostningerne (bare jeg kunne have gjort det samme med

Da vi talte sammen, nævnte du noget om en mulig forestående
afgiftsomlægning. Mine 2 sønner er revisorer i 2 af de store
revisionsfrimaer i Kbh, og de kan bekræfte, at alle kalkulationer er gjorte.
Man når blot ikke at lægge afgiften om ifm. årsskiftet, hvor omlægningen
iøvrigt skal matche, hvad man gør i EU. Afgiften smutter snart - a'
garantér' :)

> Tjah, hvem kan klandre dig det....

VAG er vel udemærket? )))))))))))))))))))))))

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 17:08

> VAG er vel udemærket? )))))))))))))))))))))))

Det er i mine øjne meget mærke- og modelafhængig.

Har tidligere nævnt, hvad jeg mener om netop Passat...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 17:11

> Det er i mine øjne meget mærke- og modelafhængig.

Vi taler naturligvis om R-modellen - hva ellers!!

> Har tidligere nævnt, hvad jeg mener om netop Passat...

'kay... :)

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 18:43

> Vi taler naturligvis om R-modellen - hva ellers!!

R32?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 18:51

> R32?

R36 hedder det nu om stunder

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 19:32

> R36 hedder det nu om stunder

Har den ikke altid heddet R36 i Passat, og R32 i Golf ?

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 19:35

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Har den ikke altid heddet R36 i Passat, og R32 i Golf ?

Nope - man ku' å' køw' en Passat R32 :)

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 19:41

> Nope - man ku' å' køw' en Passat R32 :)

Også i Europa...?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 19:45

> Også i Europa...?

Der optræder ikke voldsomt mange på www.mobile.de men jeg har mødt en
sølvfarvet på danske plader. Han var hurtigere end mig, der kørte P407 1.6
HDI SW

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 19:38

> R36 hedder det nu om stunder

Ok. Det er motoren du tænder på....
Bilen som sådan er i mine øjne ikke imponerende...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 19:41

> Ok. Det er motoren du tænder på....
> Bilen som sådan er i mine øjne ikke imponerende...

W8 ville være modellen for mig :)

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 19:53

> W8 ville være modellen for mig :)

Jeg har faktsik på det seneste set en del Passat 3,2 FSI.....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 19:57

> Jeg har faktsik på det seneste set en del Passat 3,2 FSI.....

Alle sorte?
Jeg tror, der er udsalg for dén model, for jeg vil gi dig ret i antagelsen

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 20:00

> Alle sorte?
> Jeg tror, der er udsalg for dén model, for jeg vil gi dig ret i antagelsen

Der har også været en sølv eller to i mellem...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-09 17:48

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gjorte. Man når blot ikke at lægge afgiften om ifm. årsskiftet, hvor
> omlægningen iøvrigt skal matche, hvad man gør i EU. Afgiften smutter

Man kan vel gå hen og være heldig..

mvh/Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-12-09 20:54

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Husk, vi er jo inde i en krisetid og en Passat vil jeg skutte have..

Kan jeg godt forstå.
Efter at have trillet i sådan en kasse i en uge og kørt 3600+ km var jeg
glad for at jeg havde tid ved kiropraktoren i ugen efter

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 12-12-09 22:40

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan jeg godt forstå.
> Efter at have trillet i sådan en kasse i en uge og kørt 3600+ km var jeg
> glad for at jeg havde tid ved kiropraktoren i ugen efter

Det var vel ikke bilen som sådan, men blot nogle rigtig elendige sæder?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-12-09 22:57

> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det var vel ikke bilen som sådan, men blot nogle rigtig elendige sæder?

Er sæderne ikke en vigtig del af bilen?
Faktisk den del af bilen du oftest er i kontakt med?

Men du har da lidt ret i din formodning.
Driveline var ganske fornuftig

Der var forresten et punkt mere som jeg ikke kunne forliges med:
'Håndbremsen'
Hvem i hundehusene har fundet på den indretning som de biler bruger?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i (sæderne passer lige til min ryg og mås )

Fra : Henrik B.

Dato : 12-12-09 23:00

> Er sæderne ikke en vigtig del af bilen?
> Faktisk den del af bilen du oftest er i kontakt med?

Jo jo, men jeg kender da biler, hvor man er spændt som en flitsbue i hele
kroppen, efter en køretur. Og det selvom sæderne egentlig er ok.

> Men du har da lidt ret i din formodning.
> Driveline var ganske fornuftig

Men sikkert stadig med ækelmotor?

> Der var forresten et punkt mere som jeg ikke kunne forliges med:
> 'Håndbremsen'
> Hvem i hundehusene har fundet på den indretning som de biler bruger?

Hmmm.....tænker du på elektrisk håndbremse?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-12-09 00:45

> Jo jo, men jeg kender da biler, hvor man er spændt som en flitsbue i hele
> kroppen, efter en køretur. Og det selvom sæderne egentlig er ok.

> Men sikkert stadig med ækelmotor?

Hvis du med ækel mener diesel, så nej, det var ikke en oliebrænder.

> Hmmm.....tænker du på elektrisk håndbremse?

Jep, tror den samlede ingeniørstab var fraværende (psykisk) den dag den blev
udtænkt

Tanken fløj lige gennem hoveddet: Hvordan laver man mon en håndbremse
vending med sådan en?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-09 09:23

> Hvis du med ækel mener diesel, så nej, det var ikke en oliebrænder.

Ok.

> Jep, tror den samlede ingeniørstab var fraværende (psykisk) den dag den
> blev udtænkt

Er det ikke et spørgsmål om vane?

> Tanken fløj lige gennem hoveddet: Hvordan laver man mon en håndbremse
> vending med sådan en?

Nåååeeehhh.
Ja ligesom man ikke kan lave en fornuftig (nød)nedbremsning med en sådan,
hvis den alm. bremse skulle svigte. Det er enten fuld kraft eller intet...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-12-09 12:39

> Er det ikke et spørgsmål om vane?

Kan man da vænne sig til at ingeniørerne er fraværende?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-12-09 23:48

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Er sæderne ikke en vigtig del af bilen?
> Faktisk den del af bilen du oftest er i kontakt med?

Det var altså ike sportssæderne der var i?

> Men du har da lidt ret i din formodning.
> Driveline var ganske fornuftig

DSG?

> Der var forresten et punkt mere som jeg ikke kunne forliges med:
> 'Håndbremsen'
> Hvem i hundehusene har fundet på den indretning som de biler bruger?

En gal tysker.
Den har jeg altså også noget svært ved. Og så placeringen af
fartpiloten.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-09 00:38

> En gal tysker.

Er de ikke altid det?

> Den har jeg altså også noget svært ved. Og så placeringen af
> fartpiloten.

Hvordan sidder den da?
Jeg vænner mig f.eks heller aldrig til MB's manglende stilk, samt
fodhåndbremse...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-09 08:24

"Henrik B." skriver:

> Hvordan sidder den da?

Sådan en irreterende ekstra stilk på siden af rattet.

Halvdelen af gangene kommer man til at strejfe afviserblinket.

Det kræver 2 små vippekontakter at sætte fartpilot. Det er i
Golf/Touran/Sharan/Scirocco/Polo udført på smukkeste vis ved at
integrere det i afviserarmen.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-09 09:25

> Sådan en irreterende ekstra stilk på siden af rattet.

Ok. Simpelthen håbløst og amatøragtigt, de firmaer som gør det. Toyota gør
det bl.a. også...

> Det kræver 2 små vippekontakter at sætte fartpilot. Det er i
> Golf/Touran/Sharan/Scirocco/Polo udført på smukkeste vis ved at
> integrere det i afviserarmen.

Jep....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-09 09:37

"Henrik B." skriver:

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Jep....

Ved at integrere det i sfviserstiklen sidder det lige ved hånden -
altid.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-09 09:44

> Ved at integrere det i sfviserstiklen sidder det lige ved hånden -
> altid.

Ja, eller som det ses på rigtig mange nye biler: Lige ved tomlen, på
rattet....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-09 10:03

"Henrik B." skriver:

> Ja, eller som det ses på rigtig mange nye biler: Lige ved tomlen, på
> rattet....

Der er der ikke plads - der sidder styringen af radio
Og ved den anden tommel stying af MFA'en

Fordelsen med de 2 kontakter på stilken er at man ikke behøves en væld
af knapper på rattet....

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-12-09 10:28

KLIP

> Ja, eller som det ses på rigtig mange nye biler: Lige ved tomlen, på
> rattet....

Min gamle S80 var fra 1999 og kones S40 fra 2004.

Her sad og sidder cruise-knapperne naturligvis på rattet.

Alt andet er bøvlet.

mvh/Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-12-09 13:17

> Min gamle S80 var fra 1999 og kones S40 fra 2004.
>
> Her sad og sidder cruise-knapperne naturligvis på rattet.

På samme smukke vis som på Mondeo

> Alt andet er bøvlet.

Så sandt, så sandt.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-09 20:59

> Der er der ikke plads - der sidder styringen af radio
> Og ved den anden tommel stying af MFA'en

Selvfølgelig er der plads på rattet. Det har flere bilproducenter allere
vist. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-12-09 00:41

> "Uffe Bærentsen" skriver:

> Det var altså ike sportssæderne der var i?

Ved det faktisk ikke, men bla. var siddefladen for kort til mine ben
Optimal siddestilling var heller ikke mulig, grundet det at rattet ikke
kunne stilles nok i længderetningen.

> DSG?

Nope.

> En gal tysker.
> Den har jeg altså også noget svært ved. Og så placeringen af
> fartpiloten.

Fartpiloten var sådan set ok, synes bare at den var lidt ulogisk i
betjeningen.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-09 21:37

Mogens skriver:

> Det er den sgu !!

Kan godt forstå at han ike skriver med mere ;-(

BeeJay dog

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 21:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mogens skriver:

Et godt råd. Er du kortklippet og med tatoveringer, så hold dig væk fra
visse kvarterer i de større danske byer.

Du risikerer blyforgiftning.

For øvrigt. Er det for meget forlangt at i par Monser¨ lige satte et suffix
på så vi kunne adskille jer?

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-09 21:56

Frank Leegaard skriver:

> Et godt råd. Er du kortklippet og med tatoveringer, så hold dig væk fra
> visse kvarterer i de større danske byer.

Ingen tatoveringer.

> For øvrigt. Er det for meget forlangt at i par Monser¨ lige satte et suffix
> på så vi kunne adskille jer?

Jeg er altså en Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 22:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Ingen tatoveringer.

> Jeg er altså en Klaus

OOpps ... Beregnet til en af Mogenserne ..

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 22:07

> [...]

Hva snakker han om??

> OOpps ... Beregnet til en af Mogenserne ..

Jeg har haft min i årevis...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 22:19

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 22:20

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hva snakker han om??

> Jeg har haft min i årevis...

Det tror jeg også dem de skyder på har haft.

Nuvel.

Som skrevet før er det svært at kende forskel på i Månser. Hvad med en lille
efternavn eller tal?

--
- Frank

Fra : Jensen

Dato : 05-12-09 16:37

On Sat, 05 Dec 2009 13:22:32 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>En BMW 535d Touring

Jamen dog, er han blevet grønthandler/pizzeria-ejer?

--
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 06:00

On 8 Dec., 05:54, "Mogens \(K\)" <n...@mail.com> wrote:

> Han sku' ik' ha' en ny bil

Nææh, men "sløvsind" i den gamle 211'er kureres let af enten AMG eller
Brabus - med garanti...

--
http:/www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 14:27

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nææh, men "sløvsind" i den gamle 211'er kureres let af enten AMG eller
> Brabus - med garanti...

Henrik - indse og accepter nu bare at BMW på alle måder, er en federe bil
end en udtrådt Taxa

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 15:57

> Henrik - indse og accepter nu bare at BMW på alle måder, er en federe bil
> end en udtrådt Taxa

For nogle sikkert. For undertegnede forårsager jeg BMW på alle måder - siger
mig ikke en skid. Altså ikke at MB gør (med mindre der står AMG bagpå).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 16:58

> For nogle sikkert. For undertegnede forårsager jeg BMW på alle måder -
> siger mig ikke en skid. Altså ikke at MB gør (med mindre der står AMG
> bagpå).

Har du overhovedet prøvet en 535'er ?

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 17:06

> Har du overhovedet prøvet en 535'er ?

Nej, men ALT ud over køreoplevelsen (den forventede) tiltaler mig ikke...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 17:10

> Nej, men ALT ud over køreoplevelsen (den forventede) tiltaler mig ikke...

HA ha - husker en ung herre på min alder og højde, der i princippet sagde
det samme år tilbage

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-09 17:42

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> HA ha - husker en ung herre på min alder og højde, der i princippet sagde
> det samme år tilbage

Nu har jeg kørt i potten i godt en uge og har følgende bemærkninger til den:

1) Det er ikke en limosine som S80 ..køremæssigt. 535D er hård.
2) Den er mindre indvendigt i bredden. Som knægten sagde: " Nu kommer vi da
rigtig hinanden ved.
3) Motor og samspillet med den 6-trins automatgearkasse er noget af det
bedste, jeg til dato har oplevet.
4) Dørerne er for små"folk".
5) Hvis ikke jeg snart finder ud af at stille på alt det elektriske gejl i
sædeindstillingen, må jeg desværre sige: "De sæder er noget møj for voksne
bredbagede skadinavere..
6) Hvilken fryd at hælde 65 liter diesel på potten og der efterfølgende står
1.000 km i ny rækkevidde og så for kun 500,- kr.
7) Trods manglen på bagsæde er potten yderst støjsvag.
8) Aldrig har jeg brugt så lang tid på opsætningen af en bils muligheder.
9) Auduoanlægget er udmærket, men ikke på højde med konens premium i S40.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 18:43

> Nu har jeg kørt i potten i godt en uge og har følgende bemærkninger til
> den:

Nå ja, tillykke med den iøvrigt.

> 1) Det er ikke en limosine som S80 ..køremæssigt. 535D er hård.

Det var også min anke contra en MB.

> 2) Den er mindre indvendigt i bredden. Som knægten sagde: " Nu kommer vi
> da rigtig hinanden ved.

Nope, BMW's biler (pånær 7-serien) har altid været smalle og uden synderlig
bagsædeplads...

> 3) Motor og samspillet med den 6-trins automatgearkasse er noget af det
> bedste, jeg til dato har oplevet.

Det lyder godt...

> 4) Dørerne er for små"folk".

Hmmm....

> 5) Hvis ikke jeg snart finder ud af at stille på alt det elektriske gejl i
> sædeindstillingen, må jeg desværre sige: "De sæder er noget møj for voksne
> bredbagede skadinavere..

Ja, hvorfor gøre det så besværligt, når f.eks. MB har vist hvor enkelt det
kan gøres. )

> 6) Hvilken fryd at hælde 65 liter diesel på potten og der efterfølgende
> står 1.000 km i ny rækkevidde og så for kun 500,- kr.

Nice, men stdaigt stinkende, fedtet, ækelt brændstof....

> 7) Trods manglen på bagsæde er potten yderst støjsvag.

Det er der en del der er i dén klasse...

> 8) Aldrig har jeg brugt så lang tid på opsætningen af en bils muligheder.

Sikkert positivt hvis man er teknik nørd, men hvad med alle dem som ser det
som et køretøj...?

> 9) Audioanlægget er udmærket, men ikke på højde med konens premium i S40.

Nu har BMW jo heller ikke kendte mærker de praler med, til at levere
anlæg/højttalere. Konen kører jo rundt med det fineste fine fra Skanderborg.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 19:28

> Nu har BMW jo heller ikke kendte mærker de praler med, til at levere
> anlæg/højttalere. Konen kører jo rundt med det fineste fine fra
> Skanderborg.

Det er muligt at Harman Kardon ikke er fint nok, men det er da kendt

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 19:30

> Det er muligt at Harman Kardon ikke er fint nok, men det er da kendt

Et navn gør ingen lyd. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 19:33

> Et navn gør ingen lyd. )

Det ville også være blasfemi at forsøge at kvæle lyden fra motoren - i en
BMW, forståes

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 19:39

> Det ville også være blasfemi at forsøge at kvæle lyden fra motoren - i en
> BMW, forståes

I en diesel?? Naaaah, foretrækker en go' melodi.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 18:46

> [...]

> den:
> 1) Det er ikke en limosine som S80 ..køremæssigt. 535D er hård.

Den er blot sportlig udlagt :)

> 2) Den er mindre indvendigt i bredden. Som knægten sagde: " Nu kommer vi
> da rigtig hinanden ved.

OK

> 3) Motor og samspillet med den 6-trins automatgearkasse er noget af det
> bedste, jeg til dato har oplevet.

De ka det pis dér - tyskerne !

> 4) Dørerne er for små"folk".

He he...

> 5) Hvis ikke jeg snart finder ud af at stille på alt det elektriske gejl i
> sædeindstillingen, må jeg desværre sige: "De sæder er noget møj for voksne
> bredbagede skadinavere..

Comfort eller sportssæder?
Sportssæder er nok for små til jer.

> 6) Hvilken fryd at hælde 65 liter diesel på potten og der efterfølgende
> står 1.000 km i ny rækkevidde og så for kun 500,- kr.

Shh Bjørn for helvede - nu kommmer de ALLE efter dig

> 7) Trods manglen på bagsæde er potten yderst støjsvag.

Det er en fed bil - hele vejen igennem, IMO

> 8) Aldrig har jeg brugt så lang tid på opsætningen af en bils muligheder.

Sån er det jo at få en ny bil - der kommer mere og mere på...

> 9) Auduoanlægget er udmærket, men ikke på højde med konens premium i S40.

OK - men er det ikke en Business Prof. der sidder i den?
I min 530d var det et sådan anlæg med højttalere overalt i kabinen inkl. en
række basenheder i loftet bagerst...

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-09 18:55

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Comfort eller sportssæder?
> Sportssæder er nok for små til jer.

Comfortsæder med ventilation og en ½ million knapper (dog ikke masage i
nummeren)

> OK - men er det ikke en Business Prof. der sidder i den?
> I min 530d var det et sådan anlæg med højttalere overalt i kabinen inkl.
> en række basenheder i loftet bagerst...

Det er Professionel med højtalere både her og der.

Konens har subwoofer i bagagerummet og den mangler her (skal sidde i hæjre
bagskærm) ellers spiller det upåklageligt..

Lækkert af have fået MP3 på CD og mulighed for en fed USB-klods, hvis det
andet ikke rækker. IPOD kan også sættes til.

Mangler en holder til telefonen. BMW laver ikke til HTC, men systemet virker
upåklageligt.

Kører på run flat, så der er intet reservehjulp eller lappegrej, men oceaner
af skrammelplads under bagagerummets dækplade.

Overvågningen af punkteret dæk er genial !

mvh/Bjørn

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 19:01

> Comfortsæder med ventilation og en ½ million knapper (dog ikke masage i
> nummeren)

OK, så burde der være mulighder IMO

> Lækkert af have fået MP3 på CD og mulighed for en fed USB-klods, hvis det
> andet ikke rækker. IPOD kan også sættes til.

Noget af det udstyr jég ik' anvender i min...

> Mangler en holder til telefonen. BMW laver ikke til HTC, men systemet
> virker upåklageligt.

"Telefonholder" - LOL :)
Come on - enten anvender man BMW's org. tlf. (som i min BMW) eller så kører
man blue tooth (som jeg gør med min HTC i min Leon), IMO...

> Kører på run flat, så der er intet reservehjulp eller lappegrej, men
> oceaner af skrammelplads under bagagerummets dækplade.
> Overvågningen af punkteret dæk er genial !

Jeg har overvågning i Leon (hænger sammen med ABS'en).
Er der noget specielt i BMW'en i dén retning?

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 19:37

> [...]

Det er til at brække sig over, hvordan verden er blevet iPod-ificeret, for
alle os som ikke gider Apple's skrammel...

> "Telefonholder" - LOL :)
> Come on - enten anvender man BMW's org. tlf. (som i min BMW) eller så
> kører man blue tooth (som jeg gør med min HTC i min Leon), IMO...

Jeg vil til hver en tid foretrækker en integreret holder/lader. Som Bjørn
nævner er der den klare fordel at man får en væsentlig bedre dækning - og
deraf også lydkvalitet i visse situationer. Dertil VIL jeg have ladefunktion
i min bil. Og nej, det skal sgutte være med et cigartænderkabel...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 20:35

> Det er til at brække sig over, hvordan verden er blevet iPod-ificeret, for
> alle os som ikke gider Apple's skrammel...

Alle os - er det dig, og et par af dine venner ?

Man kan sige meget grimt om Apple - det kan man om alle store firmaer - men
de har formået at gøre medier tilgængelig, på en nem og brugbar måde.

Martins sammenligning med Saab er faktisk ret god, og beskriver perfekt
hvordan jeg så Saab, før en faldte i mit skød.
Som en ekstra bonus, har Saab altid forsøgt at gøre tingene på deres måde -
meget lig Apple.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 20:48

> Alle os - er det dig, og et par af dine venner ?

Nu er der så procentvis langt flere som ikke ejer Apple....

> Man kan sige meget grimt om Apple - det kan man om alle store firmaer -
> men de har formået at gøre medier tilgængelig, på en nem og brugbar måde.

Mængde eller "smartness" gør ikke kvalitet. )

> [...]
> hvordan jeg så Saab, før en faldte i mit skød.
> Som en ekstra bonus, har Saab altid forsøgt at gøre tingene på deres

Nu har Saab aldrig forsøgt at sætte standarder...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 08-12-09 19:15

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-09 19:15

> [...]

> Come on - enten anvender man BMW's org. tlf. (som i min BMW) eller så
> kører man blue tooth (som jeg gør med min HTC i min Leon), IMO...

Jeg kører bluetooth, men nogen vil gerne udnytte den indbyggede udvendige
antenne for bedre modtagning..

Der findes kun holder til Iphone og andet "legetøj" til montering i
midterarmlænet.

> Jeg har overvågning i Leon (hænger sammen med ABS'en).
> Er der noget specielt i BMW'en i dén retning?

Når du sætter nye hjul på, så skal du kalibrere dem inden i opsætningen.
Vupti, så ved systemet hvordan bilen står, når den er fejlfri.

Der er ingen følere ude i fælgene.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 19:28

> Når du sætter nye hjul på, så skal du kalibrere dem inden i opsætningen.
> Vupti, så ved systemet hvordan bilen står, når den er fejlfri.

OK - samme i Leon.
Enig - det funker helt perfekt og er en hjælp i hverdagen. Især når man
kører mange km som jég.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 19:34

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Kører på run flat, så der er intet reservehjulp eller lappegrej, men
> oceaner

Run flat er producenterne ved at gå bort fra igen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 19:39

> Run flat er producenterne ved at gå bort fra igen...

Sikkert - en gang hed det TRX, men det er også slut...

Fra : N/A

Dato : 12-12-09 20:46

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-12-09 20:46

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Sikkert - en gang hed det TRX, men det er også slut...

Var TRX ikke blot et forsøg på at dæk + fælge skulle måles i mm i stedet for
tommer?

Husker det som noget med 390mm.
Ja, det var dengang for længe siden

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 12-12-09 22:39

> Var TRX ikke blot et forsøg på at dæk + fælge skulle måles i mm i stedet
> for tommer?
>
> Husker det som noget med 390mm.
> Ja, det var dengang for længe siden

Det er dér jeg husker betegnelse fra. Jep, det var en fælg-bredde....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-12-09 22:44

> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er dér jeg husker betegnelse fra. Jep, det var en fælg-bredde....

Kom nu ind i kampen
TRX blev produceret af Michelin -> i mm størrelse (istedet for tomme).
Desuden var fælgprofilen anderledes vedr. flangehøjden og -faconen - ganske
anderledes end på "normale" dæk / fælg. Teorien var den, at dæk og fælge
dermed skulle kunne arbejde optimalt sammen og således, at TRX-dæk dermed
kunne køre næsten uden luft uden at blive krænget af fælgen.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-09 22:58

> [...]
> fælge dermed skulle kunne arbejde optimalt sammen og således, at TRX-dæk
> dermed kunne køre næsten uden luft uden at blive krænget af fælgen.

Hos Saab blev der talt om TRX-fælge. Jeg er lige ved at tro, at de hed sådan
også...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-12-09 23:12

> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Hos Saab blev der talt om TRX-fælge. Jeg er lige ved at tro, at de hed
> sådan også...

Det er ganske rigtigt.
Så dem første gang på en 900 Turbo tilbage i '82 (ja, det er længe siden
)
Ved at de også fandtes til feks. Granada.
De var sværere end almindelige at have med at gøre, dækkene ganske enkelt
var sværere at montere på de fælge.

Har lige kigget på nettet, de kan sgu skaffes endnu.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-12-09 14:34

KLIP

> Run flat er producenterne ved at gå bort fra igen...

Hmm ... de store europæiske bilfabriker leverer da nu om stunder deres
modeller med standard run flat dæk.

Hvor har du læst at disse skulle "gå bort" ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 16:06

> Hmm ... de store europæiske bilfabriker leverer da nu om stunder deres
> modeller med standard run flat dæk.

Det sker jo ikke fra den ene dag til den anden, men problemet med dækkene
er, at de er nødt til at være så kraftige i dæksiderne, at de bliver
forholdsvis tunge, giver dårligere komfort og er "trælse" at montere...

> Hvor har du læst at disse skulle "gå bort" ?

Det har jeg skam ikke læst, men har det direkte fra en producent. )
F.eks. er Conti kommet med et selvlappende, punktérfrit dæk...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-12-09 16:16

> [...]
>
> Det har jeg skam ikke læst, men har det direkte fra en producent. )
> F.eks. er Conti kommet med et selvlappende, punktérfrit dæk...

Ja, det kaldes et SSR eller run flat dæk..)

http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/automobile/themes/pcar/ssr/link2_ssr_reifen_en.html

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-12-09 16:28

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det kaldes et SSR eller run flat dæk..)
>
> http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/automobile/themes/pcar/ssr/link2_ssr_reifen_en.html

For god ordens skyld også et link til det "lappefri" dæk:

http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/automobile/general/downloadarea/download/dl_contiseal_en.pdf

Har nogen VW-ejere erfaring med det her i gruppen ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 16:32

> For god ordens skyld også et link til det "lappefri" dæk:
>
> http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/automobile/general/downloadarea/download/dl_contiseal_en.pdf

Netop! )

> Har nogen VW-ejere erfaring med det her i gruppen ?

Hvorfor VW-ejere?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-12-09 16:40

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Netop! )

> Hvorfor VW-ejere?

Fordi Conti skriver, dækket vil være standar hos VW fra 2008.

Det er ikke mange dimensioner, det kan leveres i !

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 17:09

> Fordi Conti skriver, dækket vil være standar hos VW fra 2008.

Ok, de fåes også til MB. Og hvem der ellers vil købe dem.

> Det er ikke mange dimensioner, det kan leveres i !

Endnu....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-12-09 17:17

KLIP

> Ok, de fåes også til MB. Og hvem der ellers vil købe dem.

Hvis ellers størrelsen matcher modellens krav...;)

> Endnu....

Så er jeg da glad for mine vinter-DSST-dæk..

Så må man jo se, når Conti en gang kan levere dimensioner til potten om der
skal skiftes teknologi..

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-12-09 18:08

Bjørn J. wrote:
> [...]
>
> Har nogen VW-ejere erfaring med det her i gruppen ?

Alt på en VW er jo kvali. Selv Conti-dækkene bliver bedre når de sidder på
en VW og punkterer meget mindre der..
--
- Frank

Fra : CL

Dato : 15-12-09 18:13

Frank Leegaard wrote:

> Alt på en VW er jo kvali. Selv Conti-dækkene bliver bedre når de sidder på
> en VW og punkterer meget mindre der..

Jep for bilen køre ikke.
Den står nemlig altid på værksted.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 19:55

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> Jep for bilen køre ikke.
> Den står nemlig altid på værksted.

Nærmere hjemme i garagen - det koster jo en arm at køre den på værksted...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-12-09 21:45

Henrik B. wrote:
> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> Nærmere hjemme i garagen - det koster jo en arm at køre den på
> værksted...

Hvis det er Martin der kører den, har du nok ret.

Altså afviserarmen ...

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-09 22:05

"Henrik B." skriver:

> Nærmere hjemme i garagen - det koster jo en arm at køre den på værksted...

Nu kan man jo lade være med at bruge SMC...

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 22:12

> Nu kan man jo lade være med at bruge SMC...

Uanset, så er VW ikke billige med dele og prisen er den samme på dele, SMC
eller ej....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-09 22:18

"Henrik B." skriver:

> Uanset, så er VW ikke billige med dele og prisen er den samme på dele, SMC
> eller ej....

Prisen er ikke den samme på dele, heller ikke på olien - uanset om de
bruger samme olie

100.000 km for under 9.000 kr ved autoriseret service. Det kan ikke
engang Mercedes være med på.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-09 00:12

> 100.000 km for under 9.000 kr ved autoriseret service. Det kan ikke
> engang Mercedes være med på.

Skal du sammenligne, så skal du vel sammenligne med en Passat, og ikke en
Golf. )
Jeg tror dog sagtens at du kan holde en A-klasse CDI kørende 100.000 km for
de penge, eftersom delene ikke koster mere - oftest mindre - end hos VW. Og
timelønnen er lavere... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-12-09 00:40

KLIP

> [...]
> Jeg tror dog sagtens at du kan holde en A-klasse CDI kørende 100.000 km
> for de penge, eftersom delene ikke koster mere - oftest mindre - end hos

I Flensborg er den 43 Euro og "momsen" er blot 19%...

234 Euro for et 30.000 km eftersyn.

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-12-09 22:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Nu kan man jo lade være med at bruge SMC...

Den slags finesser tror jeg er spildt på Henrik.

Det er bestemt ikke mit indtryk at VW er dyrere at servicerere på
mærkeværksted end alle mulige andre mærker.

Tværtimod.

For ellers må du jo fremvise din regning på service på - var det under en
tusse?

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-09 22:23

Frank Leegaard skriver:

> For ellers må du jo fremvise din regning på service på - var det under en
> tusse?

Nej 1308,08 for 30.000 km eftersyn.
http://moppe.dk/Images/30kkm.jpg

2348,30 for 60.000 (plus knapt 200 kr for leje af en bil, da jeg skulle
besøge andre den dag også).
http://moppe.dk/Images/60kkm.jpg

90 kkm har jeg ikke fået scannet endnu, men den var dyr. Lige omkring de
3300 kr SVJH.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-09 00:14

> Den slags finesser tror jeg er spildt på Henrik.

Kender udemærket SMC! Og sammenlignet med MB er de decideret dyre...

> Det er bestemt ikke mit indtryk at VW er dyrere at servicerere på
> mærkeværksted end alle mulige andre mærker.

Det er de helt sikkert, specielt hvis du sammenligner i samme segment, som
MB så ikke hører til. Bare timelønnen banker deropad..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-09 06:42

"Henrik B." skriver:

> Det er de helt sikkert, specielt hvis du sammenligner i samme segment, som
> MB så ikke hører til. Bare timelønnen banker deropad..

Værkstedet er ligeglad om jeg kommer med en Pishat eller en Golf - det
er samme priser.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-09 07:29

> Værkstedet er ligeglad om jeg kommer med en Pishat eller en Golf - det
> er samme priser.

Sgutte på delene.. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-09 16:01

"Henrik B." skriver:

> Sgutte på delene.. )

Tæt på.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-12-09 17:47

Henrik B. wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4B287334.124908FE@du.kan.finde.den...

> Sgutte på delene.. )

Der er ikke den store forskel. Nej.

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 16-12-09 17:50

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-12-09 17:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Tæt på.

Audi er dyrere. Specialmodeller som R32 har dyrere reservedele. Det samme
med min gamle G60. Der var reservedelene også dyrere end en alm Golf.
Omvendt kostede en G60 så også 440.000 i 91.

Da man så pludselig i 92 kunne få en VR6 til 328.000 var det jo et vild
bargain.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-09 23:13

> Da man så pludselig i 92 kunne få en VR6 til 328.000 var det jo et vild
> bargain.

Synes du det var billigt???

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-12-09 23:33

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Synes du det var billigt???

Naturligvis. Særligt set i lyset af hvad G60 med fuldt udstyr kostede.

Kvalitet koster .... En G60 er jo ikke en gængs Golf II

--
- Frank

Fra : Fisken i søen.

Dato : 15-12-09 22:28

> Alt på en VW er jo kvali. Selv Conti-dækkene bliver bedre når de sidder på
> en VW og punkterer meget mindre der..

Ja jeg husker du skrev slidbanen var røget af et af dine, hvor efter du
kørte karkassen af inden du opdagede at dækket var fladt.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 16:29

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det kaldes et SSR eller run flat dæk..)

Nej! Et runflat er ikke selvlappende. Den nye dæktype har en slags
tjærecoatning på indersiden, som ved penetrering lukker hullet indefra. Du
kan altså fortsætte med 160 km/t ned gennem Europa. Det kan du ikke på et
runflat...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-12-09 18:10

Henrik B. wrote:
> [...]
> tjærecoatning på indersiden, som ved penetrering lukker hullet
> indefra. Du kan altså fortsætte med 160 km/t ned gennem Europa. Det

Monstro det er nu man skal til at se dækfolkene endnu mere sorte i hovederne
end vanligt?

--
- Frank

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-12-09 22:22

> Nej! Et runflat er ikke selvlappende. Den nye dæktype har en slags
> tjærecoatning på indersiden, som ved penetrering lukker hullet indefra.

Altså den samme teknologi som blev brugt på fly til brændstoftankene tilbage
i WW2.

> Du kan altså fortsætte med 160 km/t ned gennem Europa. Det kan du ikke på
> et runflat...

Det ville i så fald netop blive en flad fornemmelse

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 19:33

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> OK - men er det ikke en Business Prof. der sidder i den?
> I min 530d var det et sådan anlæg med højttalere overalt i kabinen inkl.
> en række basenheder i loftet bagerst...

Nu findes den ligning ikke, som hedder "jo flere højttalere desto bedre
lyd".. ))

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 19:38

> Nu findes den ligning ikke, som hedder "jo flere højttalere desto bedre
> lyd".. ))

Det ka' vær' at Saab kun levere biler med 4 højttalere i da?

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 19:52

> Det ka' vær' at Saab kun levere biler med 4 højttalere i da?

Har de gjort engang. Men det hjælper stadig intet at fylde flere enheder i
bilen, hvis ikke anlæg, forstærker, højttalerenheder eller afstemningen er i
orden...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 20:38

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen news

> Har de gjort engang.

Har de opgraderet 9-3SS, så der er mere end 4 højttalere i grundpakken ?

> Men det hjælper stadig intet at fylde flere enheder i bilen, hvis ikke
> anlæg, forstærker, højttalerenheder eller afstemningen er i orden...

Nope - det er selvsamme 9-3SS det perfekte eksempel på.
13 højttalere, og med lyd som en Beolit 1000...

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 20:42

> Har de opgraderet 9-3SS, så der er mere end 4 højttalere i grundpakken ?
> Nope - det er selvsamme 9-3SS det perfekte eksempel på.
> 13 højttalere, og med lyd som en Beolit 1000...

LOL
Hov hov - sån en Beolit 1000 har jeg sgu !!
I palisander og den spiller fremragende !
(40 år gl.)

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 20:53

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Hov hov - sån en Beolit 1000 har jeg sgu !!
> I palisander og den spiller fremragende !
> (40 år gl.)

Jeps, det er absolut en klassiker, jeg makkede en del i dem i min læretid.
Man må dog nok indse, at den har lidt svært ved at dække hele
frekvensspektret rent lydmæssigt.

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 21:03

> Jeps, det er absolut en klassiker, jeg makkede en del i dem i min læretid.

OK - så er du ikke hel ny :)

> Man må dog nok indse, at den har lidt svært ved at dække hele
> frekvensspektret rent lydmæssigt.

Men dens lyd er/var langt bedre end andre transistorradioer, IMO...

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 21:16

> OK - så er du ikke hel ny :)

Alt er relativt...

> Men dens lyd er/var langt bedre end andre transistorradioer, IMO...

....jeg er f.eks for ung til at huske, hvordan samtidens transistorradioer
spillede

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 21:10

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Jeps, det er absolut en klassiker, jeg makkede en del i dem i min læretid.
> Man må dog nok indse, at den har lidt svært ved at dække hele
> frekvensspektret rent lydmæssigt.

Ligesom det snart er slut med at hente lyd fra den....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 21:19

> Ligesom det snart er slut med at hente lyd fra den....

OK - så må jeg hellere sælge den: 1.000 kr ? :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-09 21:26

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> OK - så må jeg hellere sælge den: 1.000 kr ? :)

Bare tag det roligt.

Jeg tror ikke et analogt sluk bilver før 2015 endda senere.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-12-09 21:31

> Bare tag det roligt.
> Jeg tror ikke et analogt sluk bilver før 2015 endda senere.

He he det er næsten ligesom klima-specialisterne.
Den ene "specialist" siger eet - og den anden noget andet

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-09 21:41

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> He he det er næsten ligesom klima-specialisterne.
> Den ene "specialist" siger eet - og den anden noget andet

M.h.t. indførelsen af terestialt udsendt digitalt TV i HD var der i hvert
fald indtil flere såkaldte specialister, der tog fejl.

Nej se, det blev før 2012..

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 21:22

> Ligesom det snart er slut med at hente lyd fra den....

En frisk "oppe-på-beatet-med-tilbagestrøget-hår-type" som dig, må da have
hørt om FM-modulatorer ?

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 22:01

> En frisk "oppe-på-beatet-med-tilbagestrøget-hår-type" som dig, må da have
> hørt om FM-modulatorer ?

*LOL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 20:50

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Har de opgraderet 9-3SS, så der er mere end 4 højttalere i grundpakken ?

Mig bekendt er det ikke fuldtone-enheder. Hint: seperat bas/diskant enheder.

> Nope - det er selvsamme 9-3SS det perfekte eksempel på.
> 13 højttalere, og med lyd som en Beolit 1000...

Jep, den er et godt eksempel på, at antallet af enheder ikke gør det. Jeg
vil også tro at min Saab 9-5 spillede væsentlig bedre med færre enheder..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 21:14

> Mig bekendt er det ikke fuldtone-enheder. Hint: seperat bas/diskant
> enheder.

Njaa... bas og mellemtone med store huller - lyder ganske fordærdeligt.

> Jep, den er et godt eksempel på, at antallet af enheder ikke gør det. Jeg
> vil også tro at min Saab 9-5 spillede væsentlig bedre med færre enheder..

Har du skiftet den ud ? Tør du virkelig lade dig befordre dig i andet end
Saab ?

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 21:21

> Har du skiftet den ud ? Tør du virkelig lade dig befordre dig i andet end
> Saab ?

Den blev skudt af i foråret...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 08-12-09 21:25

> Den blev skudt af i foråret...

Hmm, var det muligt at få en fornuftig skilling på dét tidspunkt ?

Jeg fik solgt min i Februar i år. Det tog længere tid end jeg har prøvet med
nogen anden bil, og jeg tabte lidt mere end jeg havde regnet med. Jeg kunne
dog se at markedet fuldstændig faldt sammen et par måneder senere, så alt i
alt var det OK.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 22:01

> Hmm, var det muligt at få en fornuftig skilling på dét tidspunkt ?

Nope...

> [...]
> kunne dog se at markedet fuldstændig faldt sammen et par måneder senere,

Samme hér...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : TL

Dato : 09-12-09 11:48

On Tue, 8 Dec 2009 17:06:27 +0100, in dk.fritid.bil "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Nej, men ALT ud over køreoplevelsen (den forventede) tiltaler mig ikke...

Hvad andet af betydning er der?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-12-09 01:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Klart et VW fænomen.
>
> En reservedel man aldrig skifter, er overordentlig dyr at have på
> lager og dermed dyr i salgspris

Læg dertil utallige mønstre og farver af samme.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-12-09 01:30

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det er nu ikke så galt - er det et VW-fænomen?

Alt er relativt. Jeg tror nu det gør sig gældende for næsten alle mærker.

--
- Frank

Fra : Anders Majland

Dato : 07-12-09 13:01

> Det er nu ikke så galt - er det et VW-fænomen?

Nej citroen kan også være med - 6000kr for en sædebund til en 2år gammel c5

/A

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-12-09 14:25

Anders Majland skriver:

> Nej citroen kan også være med - 6000kr for en sædebund til en 2år gammel c5

Det er satme dyrt at have en billig bil....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 07-12-09 17:03

> Det er satme dyrt at have en billig bil....

Ja uf for sa***. Selv en stjernevogn er jo på udsalg i forhold til...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 08-12-09 12:04

> Det er satme dyrt at have en billig bil....

Ja de ~80-100.000kr den var billigere end en avansis eller passat diesel med
samme udstyr skal den nok få sat til i større afskrivning og reperationer.
Havde sgu ikke forventet at jeg skulle til at købe stumper ved en hugger til
en 2år gammel bil ....

Men smart'en kan også snart være med i det dyre selskab. Kom af med 2300kr
for et lille service (der blot er skift af olie og filtre og lidt pillen i
krogene og tager under 1 time). Hvis det er niveauet kommer den til at koste
omkring det dobbelt i service af den fabia kombi vi havde for et par år
siden. (Det hjælper jo heller ikke at intervallet kun er 15000km - fabia'en
kørte 25-26000km ). Der er dog stadig et stykke op til c5'en ....

Men burde snart at have lært at få servicepriser på skrift fra en værkfører
istedet for mundligt fra en sælger ... Når ca 1000 plus moms bliver til
2300kr er det jo lidt en overraskelse. Og forholdet mellem citroens sælger
og de faktiske regninger er også i den størrelsesorden ...

--
anders dot majland at jyde dot dk
2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 16:01

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> år siden. (Det hjælper jo heller ikke at intervallet kun er 15000km -
> fabia'en kørte 25-26000km ). Der er dog stadig et stykke op til c5'en ....

Dagens tip: Meld dig ind i Smart Klub Danmark. Der er netop indgået en meget
fordelagtig aftale med Ejner Hessel. )

> Men burde snart at have lært at få servicepriser på skrift fra en
> værkfører istedet for mundligt fra en sælger ... Når ca 1000 plus moms
> bliver til 2300kr er det jo lidt en overraskelse.

Se ovenstående...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-12-09 06:04

> Se ovenstående...

Sælgerens ord holdt vand i Hørsholm = 1.000 kr for 1. serviceeftersyn
(15.000 km)

Fra : Anders Majland

Dato : 09-12-09 08:46

> Dagens tip: Meld dig ind i Smart Klub Danmark. Der er netop indgået en
> meget fordelagtig aftale med Ejner Hessel. )

Det var netop ved E.H jeg havde den til service. (Men læser du de andre
aftaler er E.H ikke det billigste sted at få lavet service)

Men formuleringen på klubbens hjemmeside er lidt vag om hvad der er
inkluderet - så jeg har på email spurgt til prisen alt incl. på et stort
service. Og samtidig gjort indsigelse mod et enkelt punkt på regningen ved
det nyligt overståede.

Det er ihvertfald ikke givet at jeg kommer igen i Århus ... Tilfredsheden
med det udførte arbejde i forbindelse med sommerens nedbrud var jo heller
ikke ligefrem høj .... (Defekt ledningnet medførte at den brændte sikringer.
Første gang på værksted løste de ikke problemet og bilen var ikke prøvekørt.
Den brændte sikringer igen med det samme. Ugen efter skulle den så være
klar, men der havde de så også glemt at skifte sikringen til airconen. De
havde skiftet noget ledningsnet og ~1000km senere brændte generatoren af pga
en løs stelforbindelse. Smart's vejhjælp ville ikke køre den til århus da
den kunne startes med et eksternt start batteru. Det tog så også EH viborg 2
forsøg at få den kørende (skiftede generatoren først uden at opdage den løse
forbindelse - den blev først opdaget i anden omgang). Men værst ved viborg
var næsten at de ikke meldte tilbage når bilen ikke blev klar som aftalt.
Stillede den en fredag og første aftale var de ville have en generator til
mandag. Det blev så til tirsdag men bilen først klar onsdag. Men da den ikke
ladede ordeligt var den tom for strøm igen tordag eftermiddag og den måtte
igen retur til dem ....

/A

Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-09 04:47

On 9 Dec., 08:46, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Det var netop ved E.H jeg havde den til service. (Men læser du de andre
> aftaler er E.H ikke det billigste sted at få lavet service)

Aftaler er helt ny (fra i går!).

> [...]
> service. Og samtidig gjort indsigelse mod et enkelt punkt på regningen ved

Lille service - 1.500,-
Stort service - 2.500,-
Det gælder alle filtre m.v.
Dertil en rabat på dele ud over service, ligesom timelønnen er en
anden (væsentlig lavere). Men igen, meld dig ind i klubben, så får du
de nøjagtige betingelser. Eller send mig en mail, så skal jeg mail'e
dem til dig. )

> Det er ihvertfald ikke givet at jeg kommer igen i Århus ... Tilfredsheden
> med det udførte arbejde i forbindelse med sommerens nedbrud var jo heller
> ikke ligefrem høj ....

Trist at høre...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 09-12-09 18:13

> Lille service - 1.500,-
> Det gælder alle filtre m.v.

Jeg er medlem - desværre blev aftalen først offenliggjort en uge efter jeg
havde den til service

Men inkluderer den pris _alle_ filtre. måske aircon filteret ikke er med ...
Eller også er det da en temmelig pæn rabat - 2300-1500 = 800kr....

I forummet er der også en der lige har fået lavet lille service i Hørsholm
til 1000kr og ellers er der en anden rabataftale i kolding/odense til 1200
for lille service og ved en parrallelimportør i nbie til 1000. Men de priser
er måske også uden omtalte filter.

Ikke at der er så meget på regningen, men jeg fik fundet manualen frem og
der står godt nok at filteret skal skiftes på biler der har det så den side
af det er såmend ok - virker bare noget voldsomt at den skal være dyrere i
aircon filter end grøn ejerafgift . Men jeg kunne jo have bedt om priserne
skriftligt inden jeg indleverede bilen.

Men da jeg nu havde fat i servicehæftet kunne jeg se at de havde skrevet
0,8/L = 160kr mere på regningen end der skulle hældes på bilen... Jeg har så
checket olie og den står 5mm under maks så de har heldigvis ikke hældt for
meget på.

> Trist at høre...

Det med olien reklamerede jeg over i en email i mandags samtidig med at jeg
spurgte til medlemsprisen på stort service _alt_ incl_ (hjælpematerialer er
jo en anden elastik at skrue på ,,,)

Hvis den samlede pris havde været fornuftig var det jo ligemeget hvordan de
har valgt at dele det i poster på fakturaen. Men jeg synes de har strammet
den rigeligt til de 2300,-

Reaktionen på den email var et kontoudtog på det oprindelige beløb med
posten tirsdag der også inkluderede et nyt girokort ....

Men det gik såmend galt helt fra starten. Under klargøringen var bilens
serviceindikator ikke blevet nulstillet. Det gjorde at den så bad om service
længe før 1år/15000km. Desuden var den lille siderude ridset (godt 5cm lang
og meget dyb ) - og det havde de ikke opdaget. Aftale at den så skulle
skiftes senere. Der havde jeg også havde bedt om en manglende skrue ved
radioen. Ruden fik de monteret men havde åbenbart ikke en skrue der passede
ved radioen så der mokkede de en for lille skrue i sammen med noget bitumen
eller andet sort klister. Det opdagede jeg så da jeg havde radioen ude for
at montere mp3 stik på den

Og så opdagede jeg at den leverede bil ikke var med lukket partikelfilter
som de ellers reklamerede med. Jeg var godt klar over at det var en lagerbil
jeg købte til en ok pris, men sælger forsikrede om at den udover det ekstra
udstyr (aircon + sædevarme) var en 09'er identisk med dem de fik hjem fra
fabrikken. Nu ser det heldigvis ud til at forskellen åbent <> lukket filter
ikke får nogen indflydelse på afgiften så jeg lider nok ikke noget tab på
den konto.

Og så var der lige den med ledningsnettet. På vej ud af kbh i juli ville
aircon'en ikke køle og i hagested gik motoren ud. Ikke at jeg vil klandre EH
for at den gik istykker, men kun at jeg kom til at spilde en masse tid på at
forsøge afhente en bil de meldte klar men ikke havde prøvekørt (havde
noteret kmtal da jeg efterlod den, så den havde incl bugsering og kørsel ud
af værkstedet ikke kørt en km. Da jeg hentede den nåede ikke engang ud på
motorvejen inden den brændte sikringer igen (4km)). Det var samlet 12dage
jeg måtte undvære den. Og da jeg så hentede den virkede klimaanlægget stadig
ikke - Det var heldigvis bare en sikring de havde glemt at skifte ...

Nå ja, så var skidtet på siden af førerdøren tværet grundigt rundt. Normalt
afleverer jeg en vasket bil på værksted men den luksus har man jo ikke når
bilen bryder ned. Så den var møgbeskidt/støvet udvendigt. Om det er falck,
smart vejhælp eller værkstedet der har trukket skidtet rundt på plastikken
ved jeg selvfølgelig ikke. Heldigvis er plastikken ret hårdfør så det gav
ikke større ridser ... (billede af den hentede bil haves). Grundlæggende
mener jeg jo ikke at værkstedet skal spilde tid på at vaske kundernes biler.
Det er de for dyre til. Men når det er en bil der kommer ind på et fejeblad
så ser det ikke godt ud at aflevere den igen på den måde. Da de skiftede
ruden (var vist lidt et knoklearbejde at få den ned på plads, og de var på
et tidspunkt 3 mand der flåede i døren) sluttede de da også af med lige af
fjerne fingeraftryk fra ruder mm.

Jeg ved jo så ikke om der var nogen sammenhæng til det skiftede ledningsnet
og at der var en løs forbindelse på stelledningen der fik generatoren til at
brænde af et par tusinde km senere ... Men der ville Smart vejhjælp ikke
transportere den til Århus da de kunne starte den med et eksternt batteri.
Det var i Viborg og jeg havde ikke løst til at forsøge at køre den til Århus
uden strøm, så spurgte jeg EH Viborg om de ville/måtte kigge på den. Efter
kontakt med EH århus ville de godt det... Men det forløb så heller ikke så
hurtigt som forventet ... Det tog 10dage at få det løst hvor vi dog havde
den 1 dag og nåede 60km efter skift af generator inden den igen var tør for
strøm. I andet forsøg fik de så has på stelledningen også.

Så på trods af historikken valgte jeg at køre til EH Århus til service ahs
garanti/reklamationsret. Den har jo været 4 gange på værksted de første
7000km på nedbrud (plus rudeudskiftningen) og selvom den nu har kørt de
sidste 8000km uden problemer stoler jeg stadig ikke helt på at der ikke er
flere nisser/gremlins gemt ...

Ja nu sidder jeg selvfølgelig igen og spilder tid på at hælde galde ud over
bilen og værkstederne ...

Men registeringsnummerer er ZU 21 326 så Henrik du kan jo selv høre den
anden side af historien. Synes ikke selv at jeg er urimelig, men med en
mandagsbil bliver man måske lidt knotten...

/A

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-09 18:58

Anders Majland skriver:

> Ja nu sidder jeg selvfølgelig igen og spilder tid på at hælde galde ud over
> bilen og værkstederne ...

Men hov - det er jo ikke en VW du har købt - du har kun fået deres
service niveau

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 09-12-09 19:15

> Men hov - det er jo ikke en VW du har købt - du har kun fået deres
> service niveau

Tysk designet bil bygget i frankrig ... Men skulle ellers tro at et
mercedes værksed er vant til at tingene skal være i orden. De fleste af
deres kunder er jo enten taxa vognmænd der ikke har tid til at bilen står
stille eller folk der have givet en formue for bilen. Men måske det er
renault mekanikerne der også skruer smart ? De får som regel også hug i
image analyserne og ligger lige så lavt som citroen.

Og mhs til citroen værksteder og kvaliteten af bilerne - don't get me
started ... Dog er det værksted vi nu anvender væsenligt bedre end der vi
købte bilen - men stadig tememligt dyrt ....

Ps så er billedet er døren på smartklubbens hjemmeside:
http://www.smartklubdanmark.dk/forum/download/file.php?id=850&mode=view

Og for at det ikke skal være løgn købte vi i fredags en defekt Smeg ovn.
Smeg burde jo være et ok mærkevare... Vi var selvfølgelig hjemme med ovnen
inden vi opdagede at den var defekt. Punkt1 sælgeren ville så lade
importørens service firma om at sende en mand og kigge på den. Han kom så
tirsdag morgen _uden_ reservedele ... (Sjovt nok en gut jeg har solgt nogle
tagbøjler til i 2007 (bare for at holde lidt bil relevans Men han fik
da målt lidt på den og har så (forhåbenligt) bestilt et nyt print til den.
Men vi kan ikke selv kontakte ham/dem, men er afhængige af blot at vente at
deres kontordame ringer for at booke et nyt servicebesøg .... Igen spild af
tid at tingene ikke bare er iorden

Tror snart jeg er moden til at køre toyota på serviceaftale ... Og så yamaha
når det skal være sjovt

Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-09 21:27

> [...]
>
> Men inkluderer den pris _alle_ filtre. måske aircon filteret ikke er med
> ... Eller også er det da en temmelig pæn rabat - 2300-1500 = 800kr....

Iflg. aftalens tekst, er servicepriserne inkl. moms og alle filtre som skal
skiftes i forbindelse med service. Som jeg læser det, så jo, så er det inkl.
airconfilter.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 09-12-09 21:36

> Iflg. aftalens tekst, er servicepriserne inkl. moms og alle filtre som
> skal skiftes i forbindelse med service. Som jeg læser det, så jo, så er
> det inkl. airconfilter.

Det føler jeg mig ikke mindre røvrendt af .... Altså hvis du har ret ...

Men også derfor jeg i mandags skrev til EH Århus på den email der er opgivet
i forbindelse med aftalen. Altså for at få det præciseret. De 2500,- for et
stort service er jo ikke meget mere end jeg gav for et lille....

/A

Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-09 21:54

Jeg vil foreslå at du foreligger sagen for Erik Hansen: e.hansen@xxxxxx.dk

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 05-12-09 09:35

> [...]
> gennemsnit 10 procent af omkostningerne for hele bilen !!
> På Opels fabrik i Rüsselsheim arbejder der til eksempel et team på 64

OK - de har ikke lavet deres research i DK. Den dyreste del er helt klart
nummerpladerne......

Fra : Volger Garfield

Dato : 05-12-09 14:27

On Sat, 5 Dec 2009 09:35:06 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>
>OK - de har ikke lavet deres research i DK. Den dyreste del er helt klart
>nummerpladerne......

Øv, det skulle jeg lige til at foreslå

Volger

Fra : Mogens

Dato : 05-12-09 14:31

"Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen

> Øv, det skulle jeg lige til at foreslå

Gør det bare allywell
(nr plader har intet reservedelsnummer på et lager hos en bilforhander)

Fra : Volger Garfield

Dato : 05-12-09 23:11

On Sat, 05 Dec 2009 13:31:07 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Volger Garfield" <Volger@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen

>Gør det bare allywell
>(nr plader har intet reservedelsnummer på et lager hos en bilforhander)

De har da et helt unikt nummer??

Volger

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-09 14:58

KASO skriver:

> OK - de har ikke lavet deres research i DK. Den dyreste del er helt klart
> nummerpladerne......

Nej, de er ikke voldsomt dyre, mend et at få lov til at skrue dem på
bilerne...

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-12-09 15:12

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> KASO skriver:

> Nej, de er ikke voldsomt dyre, mend et at få lov til at skrue dem på
> bilerne...

Bær over med dem. Ikke alle ser lige klart i årsag-sammenhængskæden.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-09 09:42

Mogens wrote:
> [...]
> dag i gennemsnit 10 procent af omkostningerne for hele bilen !!
> På Opels fabrik i Rüsselsheim arbejder der til eksempel et team på 64

Jeg vil nu tro at det er selv karrosseriet. Og ja, til nogle biler kan det
faktisk købes som reservedel med reservedelsnummer og det hele

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-09 02:02

Peter Sørensen wrote:
> Jeg vil nu tro at det er selv karrosseriet. Og ja, til nogle biler
> kan det faktisk købes som reservedel med reservedelsnummer og det
> hele

Mercedes tager 92.000 kr. for en ny 4-cyl. 220 CDI motor :-/
Selvfølgelig er det ikke kostprisen, men en V12 er ikke ligefrem gratis i
hvert fald.

Fra : Simon

Dato : 05-12-09 09:48

Mogens wrote:
> Sæderne er en af de mest komplekse komponenter i en bil og udgør i dag

Gummi-spørgsmål! -- hvad forstår man ved "en del"? Som en anden skrev -
karrosen? Og motoren? .. kan meget nemt forstille mig, at motoren er
mindst 10% ? (I hvert fald hvis man kigger på en model hvor den er 'stor'
nok!)

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Leif

Dato : 05-12-09 10:26

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen news:3sdSm.13319$U5.199507@newsb.telia.net...
> [...]
> omkostningerne for hele bilen !!
> På Opels fabrik i Rüsselsheim arbejder der til eksempel et team på 64 personer udelukkende med

Jeg vil mene det skilt, der sidder foran & bagpå, der ligesom fortæller vi at andre
at her kommer en Ferrari, Veron, svensker af de fineste slags (tænker ej på Saab
& Volvo) kan bare ikke huske hvad den hedder - den der supercar....

Uden skilte er det ligegyldigt, hvordan bilen ser ud, vi er mange, der ikke kan
se forskellen på de forskellige mærker i den prisklasse.

/Leif

Fra : Claus Frørup

Dato : 05-12-09 17:05

Isang tao pinangalanan, Mogens nagsulat:

> [...]
>gennemsnit 10 procent af omkostningerne for hele bilen !!
>På Opels fabrik i Rüsselsheim arbejder der til eksempel et team på 64

Benzintanken er da dyrere.... det er et bundløst hul som man propper
tonsvis af penge i....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-12-09 17:07

On Sat, 05 Dec 2009 17:05:09 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Mogens nagsulat:

>Benzintanken er da dyrere.... det er et bundløst hul som man propper
>tonsvis af penge i....

Godt mine biler ikke er udstyret med sådan noget skidt )

Fra : Claus Frørup

Dato : 05-12-09 21:45

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen nagsulat:

>On Sat, 05 Dec 2009 17:05:09 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:
klip

>Godt mine biler ikke er udstyret med sådan noget skidt )

Fedterøv! )

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Don Johans on

Dato : 07-12-09 17:45

On Fri, 04 Dec 2009 19:31:11 GMT, Mogens wrote:

> Sæder

Så er det jo absurd at importøren bare smider sæderne ud, når biler
ombygges til Van

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-12-09 18:54

"Don Johans on" <donjohanson@noreply.inv alid> skrev i meddelelsen

> Så er det jo absurd at importøren bare smider sæderne ud, når biler
> ombygges til Van

Forsæderne

Fra : Martin [6000]

Dato : 08-12-09 19:50

> Det er til at brække sig over, hvordan verden er blevet iPod-ificeret,
> for alle os som ikke gider Apple's skrammel...

Det er lige før jeg elsker din modstand mod Apple.

Kæmpe had mod et firma hvis produkter du har så minimal erfaring med...
LOL.

Ligesom BMW'en.. du hader den men har ikke engang kørt i en.

Du plejer da ellers nok at være efter folk der danner sig meninger ud fra
noget de ikke har erfaring med, men du er begyndt at være storslem selv..
er det alderen der er begyndt at trykke gamle?? )

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 08-12-09 20:05

> Har arbejdet på Mac, for år tilbage.

Før OS X?

> Dertil har jeg stor modstand mod
> firmaer, som forsøger at gå enegang og sætte egne standarder (hertil
> hører bl.a. også Sony). Ligesom Apple's totale arrogance er forkastelig,
> når det gælder garantiansvar, når der skidt nu svigter. På det seneste
> har der været en del sager, med produkter (forskellige), som svigter
> efter 16 - 18 mdr's brug. Og for nogle år siden nægtede de at erstatte
> tastaturer på folks MacBooks, hvor bogstaverne forsvandt på keyboard'et
> - skammeligt...

Ligesom vi kan finde mange andre sager fra mange andre firmaer - som du
selv er inde på med fx. Sony.

Jeg kunne endda finde på at hive Microsoft frem som den værste af dem
alle, men det ville næsten være for nemt.

Det ændrer bare ikke på det faktum at det er nogle satans lækre
produkter! Og at ydelse og generel kvalitet intet fejler. Men intet i
denne verden er perfekt dog..

> Nu er erfaring rigtig mange ting Martin, hvilket du også vil lære - med
> alderen. ))

Hvorfor har du så ikke lært det endnu?

Behøver jeg komme ind på Linux som du _heller_ ikke har nogen dybere
erfaring i uden det forhindrer dig i at kloge dig _også_ på dette?

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 08-12-09 20:23

> Ja. Husk på, at det ikke er Apple's software jeg angriber - det er smart
> nok. Det er al hardware'n. )

Den kan efterhånden snart ikke blive mere standard

> På overfladen ja. Men under overfladen er det ikke kvalitetsmæssigt i
> særklassen, så det kan bære den højere pris - i mine øjne.

Nja - visse steder måske. Ikke generelt set IMHO.

> Fåes billigere uden æble på.

Der er meget der fåes billigere.

> Har prøvet Linux.

Og jeg har forklaret dig, at du ikke har "prøvet" en skid, sorry

Det du har prøvet, svarer til at sætte dig ind i en SAAB 5 min. og tænke
FUCK et grimt instrumentbord og sædet er også en smule hårdt.. ud igen og
over i en whatever man nu sætter sig over i.

Og straks bryder man sig ikke om SAAB og gider ikke sætte sig ind i hvad
det egentlig er for en dyt.

BORTSET fra det, så kan jeg sagtens følge dig i, at du ikke gider sætte
dig ind i omvæltningen. Det er et fair valg - du er tilfreds hvor du er
og så er det som det skal være - man skal ikke skifte bare for at skifte
- man skal skifte hvis der er et behov og/eller en lyst.

Jeg kunne bare djævelsk godt tænke mig at de folk der er tilfredse med
Windows rent faktisk prøvede at leve med alternativet i en rum tid og se
om de ville skifte tilbage igen (dem jeg kender der har prøvet har _ikke_
skiftet tilbage igen).

Ligesom jeg godt kunne tænke mig, at alle SAAB-haters de prøvede at leve
med en SAAB istedet for at se instrumentbordet på et billede og skrotte
den pga. grimt design... for det er faktisk ikke så grimt i længden..
tværtimod er det efter noget tid alle de andre der er grimme :-/

Kan du følge mig, eller er det sort snak?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Microsoft Windows 7, upgrade to GNU/

Fra : Martin [6000]

Dato : 08-12-09 20:52

> Nu har Saab aldrig forsøgt at sætte standarder...

Hvis vi skal over og snakke standarder eller mangel på samme så er det
bedre du retter skytset mod Microsoft.

De er, om nogen, slet ikke interesseret i at samarbejde med andre end
deres egen røv.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-12-09 21:46

On Tue, 08 Dec 2009 21:16:16 +0100, Brian wrote:

> Alt er relativt...

> ...jeg er f.eks for ung til at huske, hvordan samtidens
> transistorradioer spillede
>
> /Brian

Det skal du ikke være ked af, men til orientering: Ca. samme lyd som en PC
skærm med indbyggede højttalere, bare ikke i stereo.

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 13:48

> Det kræver 2 små vippekontakter at sætte fartpilot. Det er i
> Golf/Touran/Sharan/Scirocco/Polo udført på smukkeste vis ved at
> integrere det i afviserarmen.

Var det sarkastisk? Det er da en af de allermest irriterende
placeringer.. jeg havde det også i 9000'eren og var ret så træt af det.

Næh placering i rattet er det eneste der dur og heldigvis også
implementeret af rigtig mange - så mangler VW bare at følge trop, men
kender jeg dem ret sker det nok aldrig.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 13:54

> Nej for har man prøvet den på afviserarmen, duer intet andet.

Bemærk jeg _netop_ har prøvet og levet med den på afviserarmen. Et lille
skævt tryk så man kommer til i farten at flytte på armen og vupti blinker
man eller flasher af de modkørende.. ja det er virkelig genialt
implementeret ;)

> På rattet? Vor Herre bevares ....

Nu er dig og Klaus nok de eneste der er opflasket med VW og derfor
forguder alt fra den front.

Vi andre som har prøvet lidt af hvert ved hvad der er sagen ))

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 14:13

> Mjow .. Må erkende at hvis man er svagmotorisk tumler/fumler, må det da
> KUNNE give problemer.

Tja, prøv at sætte fartpiloten og så lige ram en fordybning i vejen så
biler vugger..

> Omvendt dytter du vel så konstant med det på rattet ..

Nej ;) Eller jo jeg dytter konstant, men det er pga. de andre fjolser på
vejen

> Opflasket. Nej. Set lyset. Ja.

Oh my god .. "set lyset" .. det tangerer fanatisme af værste skuffe

> og lige nu var det koreanere, eller hur?

Som skrevet andetsteds og mange gange før - uanset hvor glad jeg er for
et mærke (jeg var rigtig glad for SAAB'en fx. og før den var jeg rigtig
glad for fx. min Citroën) så vælger jeg ikke samme mærke to gange i streg.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-12-09 16:23

Martin [6000] wrote:

> Tja, prøv at sætte fartpiloten og så lige ram en fordybning i vejen så
> biler vugger..

Been there - done that. No problem whatsoever.

> Nej ;) Eller jo jeg dytter konstant, men det er pga. de andre fjolser
> på vejen

Altså fordybningerne? ,,,

> Oh my god .. "set lyset" .. det tangerer fanatisme af værste skuffe

Den slags piner altid en formørket sjæl. Var det koreanere?

> [...]
> for et mærke (jeg var rigtig glad for SAAB'en fx. og før den var jeg
> rigtig glad for fx. min Citroën) så vælger jeg ikke samme mærke to

Næe ... Det giver jo god mening. Er du glad for et mærke, skipper du det.

Noget du har snakket med den rare doktormand om?

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 18:10

> Been there - done that. No problem whatsoever.

Du er dygtig.

> Den slags piner altid en formørket sjæl. Var det koreanere?

Ej forstået?

> Næe ... Det giver jo god mening. Er du glad for et mærke, skipper du
> det.
>
> Noget du har snakket med den rare doktormand om?

Eller også er jeg var en "eventyrer" der gerne vil prøve lidt af hvert
inden for bilverdenen og ikke lukker mig inde i en eller anden mærke-
klokke, uanset om det så er VW, Volvo eller BMW?

Det er jo ikke tale om at vælge et mærke man ikke bliver glad for, selvom
du selvfølgelig akkurat lige skulle læse det sådan for at have noget at
provokere med... men vi kender dig jo - det er sådan du bedst holder dig
i live.

Er det noget du har snakket med DIN rare doktormand om? ;)

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 19:09

> For du betjener den vel med fingerspidsen og ikke flere fingre?

Begge kombinationer er afprøvet.

Placering i rattet er bare bedre.

> Gode erfaringer skippes. Dårlige opsøges?

Nej. Lige så gode og/eller bedre opsøges.

Hvordan kan du om muligt læse det andet? Du er vel ikke ham der Rasmus
Modsat?

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 19:27

> Alligevel går det galt?

Ikke altid.

> meget elendig finjustering der hvor man lige skal indtune hastigheden
> med den forankørende.

Forklar? Den springer i step, ligesom så meget andet gør. Om knappen
sidder i rattet eller på stilken gør vel ingen forskel?

> Og du går fra Saab til?

Hyundai, og nu Kia.

Bortset fra "fun-effekten" så er det pt. bedre oplevelser.

> Dine strategier giver mig bare ingen mening.

Jo. Hvis du gider prøve, at fatte hvad jeg snakker om. Men det er nok for
meget forlangt af dig - du har jo "set lyset".

Du har simpelthen bare svært ved at fatte man gerne vil prøve noget nyt
og anderledes?

Eller er det fordi du ikke vil forstå det. Du begynder at minde mig om
ekko, og det er sq ikke så rart...

> Jeg tror ikke jeg er den eneste.

Eneste som hvad?

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 19:36

> At du har en hel naturlig håndstilling på rattet samtidig med du lige
> finjusterer med en langefinger.

Åh. Jamen det kan jeg skam også med knapperne i rattet ;)

> Jeg havde på fornemmelsen at det var i det segment Saab lå og rodede.

Det er skam ikke så negativt ;)

> De fleste Kia rager jeg hovedet mod loftet i.

Prøv en cee'd. Jeg er nødt til, som den første bil nogensinde, at hæve
sædet..

> Jow. Sagtens. Men at gå fra Saab til Koreanere? ... Hmmmm

Ja og næsten gang en Volvo eller VW. Der er mange ønsker til kommende øse.

> Jeg kan ikke forstå det. Tror ikke jeg er den eneste.

Ikke? Så må folk jo komme på banen. Indtil videre er du den eneste.

> Som ikke forstår at man har fundet et bilmærke som man er tilfreds med
> for så at skifte til noget ganske andet.

Prøv det alligevel.. at forstå altså. Det er ikke så svært ;)

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-12-09 08:19

Martin [6000] wrote:
> Som skrevet andetsteds og mange gange før - uanset hvor glad jeg er for
> et mærke (jeg var rigtig glad for SAAB'en fx. og før den var jeg rigtig
> glad for fx. min Citroën) så vælger jeg ikke samme mærke to gange i streg.

Nej, det er da klart. Du er jo ikke nået til Audi endnu

--
vh
Torben

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-12-09 17:20

Torben Scheel wrote:
> Nej, det er da klart. Du er jo ikke nået til Audi endnu

Kurven lader til at have forkert hældning til han nogensinde kommer der. Han
gik fra Saab til Hunddaj og Kia.

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 22:40

> Kurven lader til at have forkert hældning til han nogensinde kommer der.
> Han gik fra Saab til Hunddaj og Kia.

Nu er du jo dum igen.

Der er gået "ekko" i dig, så alt preller af på dig - derfor gider jeg
ikke engang prøve.

Du må videre! ;) Og hils.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-09 20:29

"Martin [6000]" skriver:

> [...]
> skævt tryk så man kommer til i farten at flytte på armen og vupti blinker
> man eller flasher af de modkørende.. ja det er virkelig genialt

Du har vidst ikke prøvet implemantationen i en VW?

Svigermekanikkens Omega har det også på afviserarmen, der kan jeg
genkende din "trykken forkert" - måske det er samme arm som i en SÅB?

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 20:34

> Du har vidst ikke prøvet implemantationen i en VW?

Jo. Eller. En SEAT Toledo årgang 2001.

> Svigermekanikkens Omega har det også på afviserarmen, der kan jeg
> genkende din "trykken forkert" - måske det er samme arm som i en SÅB?

Jeg havde samme oplevelse i omtalte SEAT som med andre biler hvor det
sidder i armen.

Fakta er bare, at man ikke kan trykke forkert med dem i rattet - det er
teknisk set muligt med knapperne på armen.

Om I så oplever at trykke forkert eller ej er sådan set ikke så
interessant - det interessante er, at det er muligt og ikke kan
bortforklares.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-09 20:38

"Martin [6000]" skriver:

> Fakta er bare, at man ikke kan trykke forkert med dem i rattet

Det skulle du have fortalt den Renå jeg havde at køre i.....

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 20:42

> Det skulle du have fortalt den Renå jeg havde at køre i.....

Gjorde jeg også, men den ville ikke høre efter...typisk fransk

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-12-09 23:55

Den Sun, 13 Dec 2009 23:25:18 +0100 skrev Frank Leegaard:

> Eller den Citroen Jumper jeg prøvede det i

Må jeg høre hvad I fik trykket på?

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 00:17

> Fartpiloten.

Var det ikke ligesom meningen?

Fra : Henrik B.

Dato : 14-12-09 00:24

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Var det ikke ligesom meningen?

Ja, jeg ser virkelig ikke problemet - om jeg skal bruge en finderspids for
enden af en stilk, eller tomlen på en knap på rattet.
Og som du påpeger så er reguleringen sgu den samme, om knappen sidder hér
eller der....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-12-09 01:10

Henrik B. wrote:
> [...]
> finderspids for enden af en stilk, eller tomlen på en knap på rattet.
> Og som du påpeger så er reguleringen sgu den samme, om knappen sidder

Det nok forskellen på fingerspitzgefühl og 10 tommelfingre.

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 00:53

> [...]
> for enden af en stilk, eller tomlen på en knap på rattet. Og som
> du påpeger så er reguleringen sgu den samme, om knappen sidder hér eller

Ja jeg har nu også svært ved at se Franks problem.

Jeg vil antage, at det er fordi der slet ikke eksisterer et problem?

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 01:20

> Problem?
>
> Næe ..

Det var godt Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 01:22

Den Mon, 14 Dec 2009 01:09:47 +0100 skrev Frank Leegaard:

> Det nok forskellen på fingerspitzgefühl og 10 tommelfingre.

>Fartpiloten. Men den var megatræls som hastighedsregulering.

Så hvad var det du med dine 10 tommelfingre siger du fik trykket på i
rattet?

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 22:46

> Næe .. Jeg er jo netop trænet og hyppig udøver af fingerspitzen ...

Så har du da i det mindste den egenskab på plads.

Så mangler vi bare du forstår det skrevne.

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 23:11

Den Mon, 14 Dec 2009 21:45:37 +0000 skrev Martin [6000]:

> Så har du da i det mindste den egenskab på plads.
>
> Så mangler vi bare du forstår det skrevne.

Hvilket er opnået også.

Hele to ting på en gang

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-12-09 06:09

"Martin [6000]" skriver:

> Må jeg høre hvad I fik trykket på?

"Noget andet", den havde jo en milliard knapper placert på rattet, kan
ikek længere huske, hvad der mere var.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 09:57

Den Mon, 14 Dec 2009 08:19:01 +0100 skrev Torben Scheel:

> Nej, det er da klart. Du er jo ikke nået til Audi endnu

Det kommer, det kommer

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 09:59

Den Mon, 14 Dec 2009 06:09:28 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:

> "Martin [6000]" skriver:

> "Noget andet", den havde jo en milliard knapper placert på rattet, kan
> ikek længere huske, hvad der mere var.

Ja, men ifølge Frank fik han trykket på fartpiloten.

Jeg har dog luret nu, at han blot ville synge med i kor uden at vide
hvilken sang det var...

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 22:45

> Nah Martin sværere er det jo heller ikke. Den slags skrammel har jo
> symboler.

Klaus trykkede forkert - det skrev han for at modbevise min påstand om,
at man ikke kunne ramme forkert.

Du sang i kor om at du også havde ramt forkert, qua fortsættelsen til
Klaus' indlæg.

Så spørger jeg hvad du/I fik trykket på... Klaus husker det ikke, blot at
det var forkert og du beretter kraftedme at du fik trykket på
fartpiloten... Ergo har du ikke forstået hvad der snakkes om og synger
blot med for at blive hørt. For det var jo netop det forkerte tryk der
var snak om... hvilket du jo totalt missede.

Kom igen - og prøv denne gang at lade være med at dreje den ud til din
egen fordel. Det er okay, selv for dig Frank, at tage fejl. Det kræver
blot sin mand at indrømme det.................

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 23:11

> Man skal jo først være klar over at der har indsneget sig en fejl før
> man kan indrømme den.

Jeg synes ellers jeg havde forsøgt indtil flere gange....

> Nuvel. Jeg klager over betjeningsvenligheden, og Klaus klager over
> muligheden for betjeningsfejl.

Godt så.

> Jeg beklager hvis jeg ikke har fået det til at fremstå klart ..

Det må siges.

> Og nej. Ingen betjeningsfejl herfra.

Nej det havde jeg længe forstået. Hvilket jeg prøvede at forklare ikke
var det der var tale om... ;)

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-12-09 23:25

> Misforstod jeg da dig ikke ret derhen, at det netop var betjeningsfejl
> du klagede over ved VAG-implementeringen?

Jeg klager over en mulig betjeningsfejl.

Men det er ude af kontekst mod det vi snakker om her.

Fra : Martin [6000]

Dato : 15-12-09 00:30

> Mulig? Den var vel reel. Som jeg forstod det på dig.

Korrekt. Men jeg kalder den mulig, da det laangt fra er hver gang jeg
"fumler" med det.

Blot oftere end med ratbetjent..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-12-09 18:12

Martin [6000] wrote:

> Korrekt. Men jeg kalder den mulig, da det laangt fra er hver gang jeg
> "fumler" med det.

> Blot oftere end med ratbetjent..

Det er aldrig endnu lykkedes mig at få "fejlbetjening" ud af nogen af
implementeringerne. Men jeg foretrækker som sagt stadig vippekontakten for
enden af afviserarmen.

--
- Frank

Fra : Brian

Dato : 15-12-09 19:20

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det er aldrig endnu lykkedes mig at få "fejlbetjening" ud af nogen af
> implementeringerne.

Men Frank... vi véd jo også, at du er noget ganske særligt

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-12-09 21:46

Brian wrote:

> Men Frank... vi véd jo også, at du er noget ganske særligt

Det sagde du - og ikke jeg.

Men jeg skal da være den sidste til at bestride dit postulat ..

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 15-12-09 22:38

> Hvis det er Martin der kører den, har du nok ret.
>
> Altså afviserarmen ...

Jep den får klø så

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-12-09 00:30

> Jeg er ikke den der fortænker dig i det.
>
> Herregud. Det er jo ikke hver dag du prøver en rigtig BIL:

Det eneste jeg ved er at du har en VW - tror ikke jeg ved hvilken model?

Men den skal altså være ret potent hvis den skal imponere mig..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-12-09 00:54

Martin [6000] wrote:

> Det eneste jeg ved er at du har en VW - tror ikke jeg ved hvilken
> model?
>
> Men den skal altså være ret potent hvis den skal imponere mig..

Klart - Du har jo Kia og Hunddaj som reference

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-09 00:58

> Klart - Du har jo Kia og Hunddaj som reference

*Tsk tsk* - Ekko....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-12-09 01:00

> Klart - Du har jo Kia og Hunddaj som reference

Blandt så meget andet.. det kan du vel ikke engang "prale" af? Du kender
vel kun til VW..

Og hvilken voldsom model var det nu det var?

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-09 01:25

> Blandt så meget andet.. det kan du vel ikke engang "prale" af? Du kender
> vel kun til VW..
>
> Og hvilken voldsom model var det nu det var?

Et eller andet med en bovlam ækelmotor.... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-12-09 01:34

Den Wed, 16 Dec 2009 01:24:55 +0100 skrev Henrik B.:

> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Et eller andet med en bovlam ækelmotor.... )

Hov hov.. tal pænt om mit foretrukne drivmiddel

Ej.. optimalt set foretrækker jeg sq en benziner med turbo - der er bare
ikke helt samme økonomi i det må man tørt erkende.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-12-09 17:46

Martin [6000] wrote:

> Blandt så meget andet.. det kan du vel ikke engang "prale" af? Du
> kender vel kun til VW..
>
> Og hvilken voldsom model var det nu det var?

Jeg nægter og nævne modeller når vi er oppe mod Hunddaj og Kia...

--
- Frank

Fra : Brian

Dato : 16-12-09 19:08

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg nægter og nævne modeller når vi er oppe mod Hunddaj og Kia...

Rolig Frank - din Golf IV fra 03 med 115Hk PD motor er da en fin bil...
kedelig, men fin.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-12-09 23:03

Brian wrote:

> Rolig Frank - din Golf IV fra 03 med 115Hk PD motor er da en fin
> bil... kedelig, men fin.

Jøpz .. Chiptuning er ulovligt ..

--
- Frank

Fra : Brian

Dato : 16-12-09 23:11

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jøpz .. Chiptuning er ulovligt ..

Bild folk (og dig selv) ind at du kører længere på literen, og udleder
mindre Co2, når den er chippet

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-12-09 23:32

Brian wrote:

> Bild folk (og dig selv) ind at du kører længere på literen, og udleder
> mindre Co2, når den er chippet

Det første tror jeg sagtens man kan. Men netop på bekostning af det sidste.
Eller i alle fald en mængde Noxer som man ikke må udlede-

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-09 23:49

> Det første tror jeg sagtens man kan. Men netop på bekostning af det
> sidste. Eller i alle fald en mængde Noxer som man ikke må udlede-

Ja, hvad skal vi med det diesel lort..?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 00:00

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, hvad skal vi med det diesel lort..?

Nærighed .. Ussel mammon man ikke vil af med.

Skal indrømme at mit hjerte også tilhører mest en benzinbil, men det er
altså billigere at køre rundt i en diesel.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 06:20

Frank Leegaard skriver:

> Skal indrømme at mit hjerte også tilhører mest en benzinbil, men det er
> altså billigere at køre rundt i en diesel.

So fucking what?

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 07:23

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> So fucking what?

Den usle mammon.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 16:47

Frank Leegaard skriver:

> Den usle mammon.

Netop....

Køb hvad du syntes er sjovt og kør i det....

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 18:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Netop....
>
> Køb hvad du syntes er sjovt og kør i det....

Nu er jeg heldigvis både hjerne og hjerte.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 18:41

Frank Leegaard skriver:

> Nu er jeg heldigvis både hjerne og hjerte.

Så er vi 2....

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 22:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Så er vi 2....

Men undlader brug af h...... ?

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 22:58

Frank Leegaard skriver:

> Men undlader brug af h...... ?

Tal for dig selv.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Tal for dig selv.

Var det en "demo"?

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 23:22

Frank Leegaard skriver:

> Var det en "demo"?

http://moppe.dk/golf6.html

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> http://moppe.dk/golf6.html

Mere demo i manglende brug af h......

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 23:29

Frank Leegaard skriver:

> Mere demo i manglende brug af h......

Misundelse er en grim ting....

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Misundelse er en grim ting....

Nu er jeg så meget sjældent misundelig. Da slet ikke på det..

Sådan en G6 - er der slet ikke brønd længere til reservehjul?

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-09 05:58

Frank Leegaard skriver:

> Sådan en G6 - er der slet ikke brønd længere til reservehjul?

Jo da - præcist som på en femmer.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-12-09 07:22

> Jo da - præcist som på en femmer.

Det koster så 3.500 kr hos VAG at få hullet fyldt med et reservehjul. Du har
jo blot en flaske lappegrej i blen ab fabrik...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 09:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Jo da - præcist som på en femmer.

Var bare i tvivl. Pludselig får de jo ideer.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-09 16:32

Frank Leegaard skriver:

> Var bare i tvivl. Pludselig får de jo ideer.

Rolig nu, min nuværende er jo groft sagt bare en faceliftet femmer.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 16:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Rolig nu, min nuværende er jo groft sagt bare en faceliftet femmer.

Ved det godt. Synes dog den virker mere velafstemt.

Muligt det er mangetrinsDSGen der gør det.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 09:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Jo da - præcist som på en femmer.

I min brønd ligger der jo alubørge med vinterdæk. Man har vel stil.

--
- Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 18-12-09 15:11

T-Hansen vel.

Volger

Fra : Brian

Dato : 17-12-09 09:12

> So fucking what?

Hehe - spændende drejning du har taget på det seneste Klaus.

Jeg formoder at du stadig er tilfreds med den nye Golf ?

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 09:41

Brian wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen

> Hehe - spændende drejning du har taget på det seneste Klaus.
>
> Jeg formoder at du stadig er tilfreds med den nye Golf ?

Men er jo nødt til at retfærdiggøre at man ikke har råd til at købe den
dyrere diesel. Xenon blev det heller ikke til ..

--
- Frank

Fra : Brian

Dato : 17-12-09 10:32

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Men er jo nødt til at retfærdiggøre at man ikke har råd til at købe den
> dyrere diesel. Xenon blev det heller ikke til ..

Diesel sucks... xenon er lækkert!

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 18:23

Brian wrote:

> Diesel sucks... xenon er lækkert!

Har ment ligesom dig med diesel. Men har trods alt lært at sætte pris på
momentet.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 18:42

Frank Leegaard skriver:

> Har ment ligesom dig med diesel. Men har trods alt lært at sætte pris på
> momentet.

Fra turboen......

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 17-12-09 20:20

> Har ment ligesom dig med diesel. Men har trods alt lært at sætte pris på
> momentet.

Har da ikke en skid med brændstoffet at gøre...!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 16:49

Frank Leegaard skriver:

> Men er jo nødt til at retfærdiggøre at man ikke har råd til at købe den
> dyrere diesel.

Hvilken dyere diesel?

> Xenon blev det heller ikke til ..

Nej - og?

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 18:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Hvilken dyere diesel?

> Nej - og?

KROG KASTET ... FISK PÅ KROG ..

Rolig nu Klaus "Det gas" Du kan tage det - Som Stewart siger.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 18:43

Frank Leegaard skriver:

> Rolig nu Klaus "Det gas" Du kan tage det - Som Stewart siger.

Jeg er klar over det. Undrede mig bare over hivlken dyrere diesel du
mente....

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Jeg er klar over det. Undrede mig bare over hivlken dyrere diesel du
> mente....

En diesel med lidt "klaus" i koster nu langt mere end en benzin.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 23:08

Frank Leegaard skriver:

> En diesel med lidt "klaus" i koster nu langt mere end en benzin.

Du vil i 170HK GTD kan jeg forstå.

Ja, den koster lidt ekstra 5 kkr mere end tilsvarende benziner (GTI),
som så har 40 hypper mere at gøre godt med.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Du vil i 170HK GTD kan jeg forstå.
>
> Ja, den koster lidt ekstra 5 kkr mere end tilsvarende benziner (GTI),
> som så har 40 hypper mere at gøre godt med.

Nu kigger jeg så Variant, og der findes ingen 150 hk benzin svjv.

Derfor var sammenligningen 338 for en 122 hk benzin dsg7 vs en 140 diesel
DSG6 til 377

Så var der lige de 30 til Xenon ...

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 17-12-09 23:28

> Så var der lige de 30 til Xenon ...

WTF!!?? Er du seriøs?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 23:34

"Henrik B." skriver:

> WTF!!?? Er du seriøs?

Nej, han overdriver, det er kun 29.660.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Nej, han overdriver, det er kun 29.660.

Sårriiii ...

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 17-12-09 23:58

> Nej, han overdriver, det er kun 29.660.

Er de blæst i bøtten, dernede i Wolfsburg?? Vi har tidligere talt om priser
VW kontra MB, og hér tager VW sgu prisen, med flere længder....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 00:19

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Er de blæst i bøtten, dernede i Wolfsburg?? Vi har tidligere talt om
> priser VW kontra MB, og hér tager VW sgu prisen, med flere

Lige der må jeg medgive dig. Det skal dog siges at være den drejelige model,
svjh.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 18-12-09 00:57

> Lige der må jeg medgive dig. Det skal dog siges at være den drejelige
> model, svjh.

Ja og? En lille elmotor koster sgutte tusindvis af kroner...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 01:11

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og? En lille elmotor koster sgutte tusindvis af kroner...

Nej nej ... Jeg medgiver dig det jo også ..

Men for fuldstændighedens skyld etc etc.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 01:29

Frank Leegaard wrote:

> Nej nej ... Jeg medgiver dig det jo også ..
>
> Men for fuldstændighedens skyld etc etc.

Så er det jo på en Galph mere end lige et sæt paraboler med elmotor. Det er
derudover et lygtespuleanlæg og en aut. niveauregulering som ellers ikke er
der.

Bare igen for fuldstændighedens skyld. Havde det været en Fård synes jeg det
virker som de fleste modeller har lygtespul.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-09 06:09

"Henrik B." skriver:

> Er de blæst i bøtten, dernede i Wolfsburg?? Vi har tidligere talt om priser
> VW kontra MB, og hér tager VW sgu prisen, med flere længder....

Hvad koster det til en A-klasse?

Jeg kan ikke finde priser på Mercedes hjemmeside.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:48

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> WTF!!?? Er du seriøs?

Jow .. Det kom lidt bag på mig også . Havde regnet med max 14-18 stykker ...

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 23:33

Frank Leegaard skriver:

> Nu kigger jeg så Variant, og der findes ingen 150 hk benzin svjv.

Nej, kun 160 hK

> Derfor var sammenligningen 338 for en 122 hk benzin dsg7 vs en 140 diesel
> DSG6 til 377

1.4 TSI - 160 HK - DSG7   5-dørs   357.996, 143 g CO2/km

2.0 TDI - 140 HK - DSG6   5-dørs   377.493, 144 g CO2/km

Den miljøbevidste vælger selvfølgelig benzineren der sviner
mindre......og har 20 HK mere og det sjovere gear.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Den miljøbevidste vælger selvfølgelig benzineren der sviner
> mindre......og har 20 HK mere og det sjovere gear.

Tdi kunne jo have klaret sig med 3 trins pløreturbine og alligevel kommet
fremad.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Den miljøbevidste vælger selvfølgelig benzineren der sviner
> mindre......og har 20 HK mere og det sjovere gear.

Du ved godt hvad praksis vil vise?

At TDI ville kunne køre langt længere på literen end benzin ...

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 16:49

Brian skriver:

> Hehe - spændende drejning du har taget på det seneste Klaus.

Næh, jeg har altid købt det jeg fandt sjovest.

> Jeg formoder at du stadig er tilfreds med den nye Golf ?

I den grad.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 18:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Næh, jeg har altid købt det jeg fandt sjovest.

> I den grad.

Synes det var en herlig bil da jeg prøvekørte een af slagsen.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 18-12-09 00:29

On 18 Dec., 07:22, "Mogens \(K\)" <n...@mail.com> wrote:

> Det koster så 3.500 kr hos VAG at få hullet fyldt med et reservehjul. Du har
> jo blot en flaske lappegrej i blen ab fabrik...

Og en kompressor, hvilket har vist sig mere nyttig end reservehjulet.

Jeg har pumpet dæk op på traileren med kompressoren, jeg har ikke
været punkteret.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-12-09 22:40

> Så må du jo se at blive voksen, så økonomien ikke længere har
> førsteprioritet

Altså nu har jeg lige haft noget som var et dyrt bekendtskab.. det skal
nok komme igen

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-12-09 08:05

Den Thu, 17 Dec 2009 06:20:28 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:

> Frank Leegaard skriver:

> So fucking what?

So fucking that, at de sjove benzinere koster dyrt.. og nej 160hk er ikke
sjovt.

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-12-09 10:24

Den Thu, 17 Dec 2009 08:01:31 +0000 skrev Mogens \(K\):

> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Jow jow - det kan det nemt være. Prøv en Lotus Super Seven !

Det bliver det jo ikke billigere af

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-12-09 10:24

> Det afhænger da helt af vægten på køretøjet og momentet.
>
> 160 hk er jo ikke 160 hk.

Enig. Men jeg har udgangspunkt i noget jeg kan fragte min familie rundt
i.. inkl. ferier mv. Samt campingvogn.

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-12-09 11:01

Den Thu, 17 Dec 2009 09:33:54 +0000 skrev Mogens \(K\):

> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Så tage en Saxo eller Peugeot GTI

Jeg synes de er kedelige.. og selvom de ikke var - hvordan mon de trækker
afsted med 1300kg på krogen?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-09 16:48

"Martin [6000]" skriver:

> So fucking that, at de sjove benzinere koster dyrt.. og nej 160hk er ikke
> sjovt.

Lige nu er det sjovt nok - og en del sjovere end en Kia diesel....

laus

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 00:41

> Og de hjælper ikke, hvis det er momentet man tænder på...

Hvilket jeg også tænder på

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 00:41

> Pludselig bliver der skudt extra forudsætninger ind. Den holder ikke.

Åh jo den holder max.

Der er ikke skudt noget ekstra ind - det er taget ud fra dagligdagen med
kravet om CV-trækker.

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 00:42

> Lige nu er det sjovt nok - og en del sjovere end en Kia diesel....

Det vil jeg gerne gi' dig. For der er ikke noget sjovt i en Kia diesel..
den er bare dejlig "kedelig" at køre i

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 01:26

Den Fri, 18 Dec 2009 01:10:23 +0100 skrev Frank Leegaard:

> Din lille masochist

Mmm Til gengæld har jeg aldrig sparet så mange penge før på
bilbudgettet, så når der er skovlet lidt kroner ind så er der igen plads
til lidt sjov

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 07:56

> hej

Hej.

> nu havde du vist også et rimeligt højt tab på sante feen da du ikke
> havde den i ret langt tid og saab´n blev den ikke renoveret total i
> motoren den tid du havde den.

Santa Fe'en var ikke så slem igen, men SAAB'en var et dyrt bekendtskab,
men hold kæft det var sjovt

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 10:55

> Sjovt - Synes ikke du fortæller den historie Jehovas Vidnet Henrik
> beretter om de få udgifter de har inden for sekten.

Huh?

Jeg beretter at med den vi har nu har de aldrig været så billigt.. Det
har da ikke en klap med de tidligere biler, at gøre.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 11:03

Martin [6000] wrote:

> Huh?
>
> Jeg beretter at med den vi har nu har de aldrig været så billigt.. Det
> har da ikke en klap med de tidligere biler, at gøre.

Jowda .. Henrik mener jo VW er hundedyrt. Han glemmer at fortælle at Saab
også er det.

--
- Frank

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-09 17:32

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jowda .. Henrik mener jo VW er hundedyrt. Han glemmer at fortælle at Saab
> også er det.

Mener at erindre noget om at Martins 'potte' ikke var helt standard.
Det har vist en hel del at sige.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 18:36

Uffe Bærentsen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Mener at erindre noget om at Martins 'potte' ikke var helt standard.
> Det har vist en hel del at sige.

Uanset det, nægter jeg at tro at Saab ikke koster mindst nogenlunde som en
VW at holde i drift.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-09 21:28

> Uanset det, nægter jeg at tro at Saab ikke koster mindst nogenlunde som en
> VW at holde i drift.

Egentlig fløjtende ligegyldigt, da den sammenligning ikke have været nævnt.
Og uanset koster VW's tilbehør en bondegård, sammenlignet med Saab's...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-09 00:07

"Henrik B." skriver:

> Egentlig fløjtende ligegyldigt, da den sammenligning ikke have været nævnt.
> Og uanset koster VW's tilbehør en bondegård, sammenlignet med Saab's...

Hvad koster Xenon med drejelygter da til en 9-3?
16.000?

Det samme til en Mercedes A-klasse?

Jeg kan se at soltag til en 9-3 koster 21.000, til en Golf er det kun
18.300. 6500 for fartpilot i den skrabede version, det er med som
standard i en VW.

SÅ sol og vind deles vidst meget lige....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-09 00:22

> Hvad koster Xenon med drejelygter da til en 9-3?
> 16.000?

Hvad koster de på en Golf? Hvad med alm. Bi-Xenon?

> Jeg kan se at soltag til en 9-3 koster 21.000, til en Golf er det kun
> 18.300.

Er det så også et glastag, eller er det et billigere pladesoltag?

> 6500 for fartpilot i den skrabede version, det er med som
> standard i en VW.

Køber man en kampagnemodel er det standard, og ellers er det en del af en
udstyrspakke, hvorfor det er langt billigere.

> Så sol og vind deles vidst meget lige....

Jeg tror ikke at vi skal begynde at sammenligne udstyrslisten... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-09 00:30

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Hvad koster de på en Golf? Hvad med alm. Bi-Xenon?

> Er det så også et glastag, eller er det et billigere pladesoltag?

De seneste Galph siden MK IIV har været glas.

> Køber man en kampagnemodel er det standard, og ellers er det en del
> af en udstyrspakke, hvorfor det er langt billigere.

De findes skam også til VW. Giv 10K og få for 38K udstyr.

> Jeg tror ikke at vi skal begynde at sammenligne udstyrslisten... )

På Saab 9.3 og Galph til samme priser?

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-09 00:34

"Henrik B." skriver:

> Hvad koster de på en Golf?

29.6, det her jeg fortalt

> Hvad med alm. Bi-Xenon?

Fås ikke.

Vil du ikke svare på prisen på en A-klasse?
Du springer behændigt spørgsmålet over.

> Er det så også et glastag, eller er det et billigere pladesoltag?

Glas

> Køber man en kampagnemodel er det standard, og ellers er det en del af en
> udstyrspakke, hvorfor det er langt billigere.

Som ved mange af de andre ting hos VW.

> Jeg tror ikke at vi skal begynde at sammenligne udstyrslisten... )

Jo, det kan vi godt.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-09 00:35

> Vil du ikke svare på prisen på en A-klasse?
> Du springer behændigt spørgsmålet over.

Nope, men dit indlæg var en smule rodet. Jeg svarede på det jeg kendte
til...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-09 00:47

Henrik B. wrote:
> [...]
> meddelelsen news:4B2EB461.2682D36D@du.kan.finde.den...

> Nope, men dit indlæg var en smule rodet. Jeg svarede på det jeg kendte

Og så sprang du behændigt over det endnu engang ...

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 21-12-09 16:44

Fra : N/A

Dato : 21-12-09 16:44

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-09 01:10

On 21 Dec., 00:47, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Og så sprang du behændigt over det endnu engang ...

Hvad af det jeg skriver, er det du ikke VIL forstå?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-09 16:42

Henrik B. wrote:

> Hvad af det jeg skriver, er det du ikke VIL forstå?

og så sprang du over endnu engang.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-09 05:25

On 21 Dec., 00:33, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:

> 29.6, det her jeg fortalt
>
> Vil du ikke svare på prisen på en A-klasse?

21.453,-

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-09 16:43

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-09 13:27

"Henrik B." skriver:

> 21.453,-

Okay, jeg kunne nemlig ikke finde det.

Har Mercedes ikke offentlige prislister på deres hjemmeside over
tilbehør?

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-09 16:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Okay, jeg kunne nemlig ikke finde det.
>
> Har Mercedes ikke offentlige prislister på deres hjemmeside over
> tilbehør?

Henrik fandt lige prisen i "flådepriserne".

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-09 17:06

> Henrik fandt lige prisen i "flådepriserne".

Er det bevidst at du igen spiller dum, eller...?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-09 23:12

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Er det bevidst at du igen spiller dum, eller...?

Spiller dum - nej jeg "hidser" da bare ....

--
- Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 21-12-09 23:45

On Mon, 21 Dec 2009 17:06:01 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

>Er det bevidst at du igen spiller dum, eller...?

Jeg tror det ikke.. Ikke hvis man skal tage hans normale linie til
troende.

Volger

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-09 17:05

> Har Mercedes ikke offentlige prislister på deres hjemmeside over
> tilbehør?

Nope. Spørg mig ikke hvorfor...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-09 23:13

Henrik B. wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4B2F69B0.DC9CA62B@du.kan.finde.den...

> Nope. Spørg mig ikke hvorfor...

Så det var "flådeprislisten"?

--
- Frank

Fra : N/A

Dato : 21-12-09 16:44

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 11:11

> Jowda .. Henrik mener jo VW er hundedyrt. Han glemmer at fortælle at
> Saab også er det.

Altså hvad har det med sagen at gøre?

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 17:47

> Mener at erindre noget om at Martins 'potte' ikke var helt standard. Det
> har vist en hel del at sige.

Ja hvis jeg havde holdt den standard, så havde den nok ikke koster andet
end alm. service.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-09 18:41

"Martin [6000]" skriver:

> Ja hvis jeg havde holdt den standard, så havde den nok ikke koster andet
> end alm. service.

Og på en SÅB er det i priser?

Bare sådan hen over 100.000 km?

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 19:15

> Og på en SÅB er det i priser?

Service?

Olieskift for hver 10kkm plus det løse.

> Bare sådan hen over 100.000 km?

Aner det ikke - jeg havde den ikke så længe.

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-12-09 19:15

> Uanset det, nægter jeg at tro at Saab ikke koster mindst nogenlunde som
> en VW at holde i drift.

Det gør den da vel nok også, plus/minus.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-09 23:18

"Martin [6000]" skriver:

> Olieskift for hver 10kkm plus det løse.
>
> ? Bare sådan hen over 100.000 km?
>
> Aner det ikke - jeg havde den ikke så længe.

SPT vurdering?

Fandt lige prisen for 90kkm på Golf V: 3210,58 - kan dog ikke huske om
ikke der gik lidt slanter til en lejebil den dag også.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-12-09 00:35

> SPT vurdering?

Hvilken fisk?

Fra : Tom Jensen

Dato : 19-12-09 01:28

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken fisk?
>
> --
> Martin

hej

måske klaus mener "slav på tasken "

mvh tom jensen

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-12-09 10:48

> måske klaus mener "slav på tasken "

Så er svaret stadig fisk.

Jeg aner intet om "originale" servicepriser på sådan en..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-09 13:33

"Martin [6000]" skriver:

> Jeg aner intet om "originale" servicepriser på sådan en..

Hvis det er over 800 kr per gang så er det mere kostbart end den bil jeg
havde.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-12-09 14:56

> Hvis det er over 800 kr per gang så er det mere kostbart end den bil jeg
> havde.

Det bestemmer man jo til dels selv.. jeg har for vane at kører med dyrere/
bedre olie end der foreskrives, hvilket i sig selv er fordyrende.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-09 19:47

"Martin [6000]" skriver:

> Det bestemmer man jo til dels selv.. jeg har for vane at kører med dyrere/
> bedre olie end der foreskrives, hvilket i sig selv er fordyrende.

Jo, men et autoriseret eftersyn med standardolie til under 800 kr?

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-12-09 20:14

> Jo, men et autoriseret eftersyn med standardolie til under 800 kr?

Du får med garanti ikke et alm. serviceeftersyn til 800 til en SAAB.
Ligesom du heller ikke gør til en VW. De regninger du har vist frem har
ligget på et højere, og mere normalt niveau.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-09 20:15

"Martin [6000]" skriver:

> Du får med garanti ikke et alm. serviceeftersyn til 800 til en SAAB.

Nej vel.

> Ligesom du heller ikke gør til en VW. De regninger du har vist frem har
> ligget på et højere, og mere normalt niveau.

Korrekt. Og dermed er det så meget billigere at servicere sin VW end en
SAAB.

Klaus

Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-12-09 20:21

On Sat, 19 Dec 2009 20:15:29 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin [6000]" skriver:

>Nej vel.

>Korrekt. Og dermed er det så meget billigere at servicere sin VW end en
>SAAB.

Hvis man finder de rigtige værksteder Det er vist en anelse mere
egns- og mærkebestemt end km-bestemt, hvad man må slippe for sine
eftersyn. Xsaraen kostede ca 2200,- incl moms til 20000, og så trak vi
lige de 1000 for bremseeftersyn fra, fordi det kan ikke passe, at man
har en bil klar og så lige skal have en tusse ekstra for noget, som
kan klares fra man går gennem døren til værkstedet til den kører ud
gennem døren. Hold kæft Benny hos Citroen Ringsted blev sur....og ja,
køb bil hos ham, men hans værksted, glem det!! )

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-12-09 20:28

> Korrekt. Og dermed er det så meget billigere at servicere sin VW end en
> SAAB.

Jeg kender ikke de officielle priser på nogle af dem, men jeg vil gætte
(!) på at SAAB'en er dyrere...