Det ER jul
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-12-09 21:12

Så vi skal vel have lidt glad julesang i den muntre stil: Hvad med dem her:

Hvad med at lade Hansi Hinterseer lægge ud med lidt "Klingelingeling-sang":
http://www.youtube.com/watch?v=ZCthRfMmJLI&feature=related

"Leise rieselt der Schnee" er jo en stemningsfuld sang. Hvorfor ikke lade
Declan fortælle mere:
http://www.youtube.com/watch?v=H4J5k4XVtac&feature=related

"Castello Kids" kan jom også lige give et medley over nogæle julesange. Det
er en mærkelig gruppe. Videoerne er i dårlig kvalitet, men selv udførelsen
af deres sange er præget af professionalitet.
Her giver de et festligt christmas-medley:
http://www.youtube.com/watch?v=J0itgEqQrcQ
Jeg kunne forestille mig at gruppen er engelsk og derfor har pengefolk ikke
postet noget særligt i gruppen. Hvis gruppen havde været hjemmehørende i
Prøjserland, så havde slagerfolk postet euroer i gruppen og lanceret dem på
tv og de havde blevet noget meget stort, med topprofessionelle musikvideoer.
Det er udenfor al diskussion.
De kan også spille Beatles, så pudset drysser ned fra loftet, hehe:
http://www.youtube.com/watch?v=3OvoS47PuBM&feature=related
Men disse to er også ret gode:
http://www.youtube.com/watch?v=5MpK0OkeLJ0 (Save the last dance for me)
http://www.youtube.com/watch?v=VarrljHLryo (Please Mr. Postman)

HOV! vi kom væk fra julesangene. Skal vi ikke lige slutte med en rigtig god
jule-vinter-sang. Måske mest vinter-sang. Men der er rigtig stemning i den:
http://www.youtube.com/watch?v=2RLsYdKOHdE

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-12-09 21:31

meddelelsen news:4b196d2a$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

og lige en vintersang mere: http://www.youtube.com/watch?v=aXDXfJtt2Ko

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-12-09 00:43

Der er stort set kun 3 julesange, jeg kan holde ud at høre på flere gange i
december og det er

http://www.youtube.com/watch?v=asq7TW4bRBU

http://www.youtube.com/watch?v=y7E2lcx23JA

og ikke mindst

http://www.youtube.com/watch?v=NrAwK9juhhY

som er min klare favorit.

Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 05-12-09 10:18

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Der er stort set kun 3 julesange, jeg kan holde ud at høre på flere gange
> [...]
Du spænder vidt, må man sige.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-12-09 10:24

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> Der er stort set kun 3 julesange, jeg kan holde ud at høre på flere gange
> [...]

Hehe, sjovt nok vil jeg sætte dine tre tilbud i omvendst rækkefølge: Den
nederste synes jeg virker som om sangeren er på narko: Jeg fornemmer ingen
julestemning.
Den med hende Cindy Louper var helt fantastisk god. Jeg synes nu ikke den
havde julestemning over sig. Men det var altså en rigtig rigtig god sang. Nu
kender jeg kun sangerinden af navn.Jeg troede det var sån noget af det der
bankende musik hun stod for. Men det var den her i hvert fald ikke.
Den første er helt klart julesang i verdensklasse.

Men vi har da helt glemt julesangen over alle julesange:
http://www.youtube.com/watch?v=Mi31zGWhSyM og måske lige denne også
http://www.youtube.com/watch?v=c6CaOHxo908
og så lige flere julegodter:
http://www.youtube.com/watch?v=Y51JyG7M3dw
http://www.youtube.com/watch?v=OiCEncp8A6I&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=i6uY5-a0es8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=xy4eoRedhTU
http://www.youtube.com/watch?v=J0itgEqQrcQ
http://www.youtube.com/watch?v=J9TYdjHk6Hw&feature=related

HIlsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-12-09 12:24

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Hehe, sjovt nok vil jeg sætte dine tre tilbud i omvendst rækkefølge:
> Den nederste synes jeg virker som om sangeren er på narko: Jeg

Smag og behag er heldigvis forskellig. Lytterne på VH1 UK kårede ved
afstemning, Fairytale of New York som alle tiders bedste julesang både i
2004, 2005 og 2006.
Desuden er den kåret som den 27. bedste sang, der nogensinde har ligget nr.
1 på de engelske hitlister, og BBC2 lytterne har kåret som den 84. bedste
sang overhovedet nogensinde.

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-09 14:11

meddelelse news:4b1a26a4$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Den første er helt klart julesang i verdensklasse.
>
> Men vi har da helt glemt julesangen over alle julesange:

Var ved at se efter, men kunne ikke lige finde, den bedste Mary's boy
child...
Som efter min mening, må være Nina & Frederiks udgave....

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-12-09 14:23

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Var ved at se efter, men kunne ikke lige finde, den bedste Mary's boy
> child...
> Som efter min mening, må være Nina & Frederiks udgave....
>
> M.V.H....Benny..

Smag er en svær ting, men mener nu både Belafontes og Boney Ms versioner er
bedre

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-09 14:28

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Smag er en svær ting, men mener nu både Belafontes og Boney Ms versioner
> er bedre

Tja, Boney M's er intet ved siden af, men den er da udmærket...

Belafonte's har jeg ikke hørt, men hvorfor klinger Shu-Bi-40's version
pludseligt i mit øre.... Kunne tænke mig de havde hentet lidt inspiration
der

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-12-09 17:39

> Belafonte's har jeg ikke hørt, men hvorfor klinger Shu-Bi-40's version
> pludseligt i mit øre.... Kunne tænke mig de havde hentet lidt inspiration
> der
>
> M.V.H....Benny..

Ikke så meget det kan høres

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-12-09 17:55

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Belafonte's har jeg ikke hørt,

..................men det har du nu. Her er Harry`s udgave.
http://www.youtube.com/watch?v=nrzJ_RqUanE
PS: Den er dog extremt søvndyssende skråstreg kedsommelig at høre på. Jeg
var ved at falde i søvn og troede flere gange at den var gået i stå.

Boney M´s udgave er derimod rigtig frisk og julet. Verdens bedste julesang.
Her er den igen: http://www.youtube.com/watch?v=Mi31zGWhSyM

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-12-09 00:27

meddelelse news:4b1be202$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> var ved at falde i søvn og troede flere gange at den var gået i stå.
>
> Boney M´s udgave er derimod rigtig frisk og julet. Verdens bedste

Hej Åge

Nej Harry's er jo næsten som at høre Nina & Frederiks version.
Så de har måske smuglyttet til ham, eller omvendt

Så Jeps, siger helt sikkert god for Belafonte's version også...

Og som du siger Åge... Boney M's version er også frisk og dejlig...
Men der er nu intet som de gode gamle....
Shubbernes er også fin fin... Men altså igen, der er nu noget over
de gamle, som de unge tilsyneladende ikke rigtigt magter...
En eller anden mystisk ting, som sikkert kun findes inden i vores
hoveder )

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-12-09 10:41

On 04-12-2009 21:12, Åge Halldorsson wrote:
> Så vi skal vel have lidt glad julesang i den muntre stil: Hvad med dem her:

Her er lige lidt alternativt julemusik :)

Tiny Tim - Santa Claus has got the aids this year
http://www.youtube.com/watch?v=XU8IQqcq270

Sonic Youth - Santa Doesn't Cop Out On Dope
http://www.youtube.com/watch?v=7uRA6_B3FNg

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-12-09 12:48

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
>
> Tiny Tim - Santa Claus has got the aids this year
> http://www.youtube.com/watch?v=XU8IQqcq270
>
> Sonic Youth - Santa Doesn't Cop Out On Dope

Nu vi er ved sære julesange, hvad så med

http://www.youtube.com/watch?v=tEe55NxFSSU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=AZtM8OuQHWI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZLPzytr56-c&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bhF47j2VK6M

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-12-09 13:23

> Nu vi er ved sære julesange, hvad så med

> [...]

De er da gode allesammen skråstreg alle 4. Meeennnnn julestemningen
dominerer jo ikke ligefrem

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-12-09 13:56

Åge Halldorsson wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> De er da gode allesammen skråstreg alle 4. Meeennnnn julestemningen
> dominerer jo ikke ligefrem
>
> Hilsen Åge

Men sære er de

Jan