Foto
IBM760 5420
Teil 3020
ISO-program
Fra : steenras

Dato : 04-12-09 09:13

Jeg har et Canon 40d og overvejer et Canon 7d og har gjort mig nogle
tanker (der ikke specielt retter sig mod de to modeller):
1. ISO-støj er det, fabrikanterne konkurrerer på nu. Med det store spænd
fra (vel) iso 100 til op omkring 12800 (8 hele spring), kunne det så
ikke være rart med en lettere adgang til at vælge iso-indstilling, i
stil med fingerhjulene til blænde/lukkertid?
2. Hvad med et program, der tager hensyn til tilkoblet objektiv, valgt
blænde og lukkertid, der så indstiller iso-tallet automatisk til en
'rystefri' eksponering. En svaghed kunne være at man ikke kan vurdere
støjniveauet i søgeren på forhånd - eller kan man det (evt. på displayet
med live view)?

mvh Steen Rasmussen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-12-09 10:14

steenras wrote:
> [...]
> ikke være rart med en lettere adgang til at vælge iso-indstilling, i
> stil med fingerhjulene til blænde/lukkertid?

Hvordan stiller man ISO på et canon kamera ?
- Mit Nikon D200 har en lille knap man holder inde, mens man drejer på
det ene hjul

Bo //

Fra : Allan

Dato : 04-12-09 12:55

Bo Bjerre skrev:

> Hvordan stiller man ISO på et canon kamera ?
> - Mit Nikon D200 har en lille knap man holder inde, mens man drejer på
> det ene hjul
>
> Bo //
Mit gamle D80, har da i menuen (den med blyanten) mulighed for at slå
ISO-AUTO ON, så bimler ISO op og ned afhængig af blænder og tids valg.

Fra : Allan

Dato : 04-12-09 13:12

Bo Bjerre skrev:

> Hvordan stiller man ISO på et canon kamera ?
> - Mit Nikon D200 har en lille knap man holder inde, mens man drejer på
> det ene hjul
>
> Bo //
Sådan en fin knap og møllehjul, har Canoer også.
Se side 62:

http://gdlp01.c-wss.com/gds/0/0300002580/01/eos7d-im-en.pdf

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 04-12-09 14:55

"steenras" <steen@SLETsteenras.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'rystefri' eksponering. En svaghed kunne være at man ikke kan vurdere
> støjniveauet i søgeren på forhånd - eller kan man det (evt. på displayet

Begge dele findes på dit kamera 40D. Prøv at se i manualen.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 05-12-09 16:32

steenras wrote:
> [...]
> 'rystefri' eksponering. En svaghed kunne være at man ikke kan vurdere
> støjniveauet i søgeren på forhånd - eller kan man det (evt. på displayet

Det kan min Nikon D200 gøre uden problemer

Jeg er ret sikker på de andre Nikon kameraer har samme funktion.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix