Rebate?
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-12-09 17:49

Er det ikke forbudt i Danmark?

Jeg fandt en blok sedler fra Microsoft, der hang i Bilka Slagelse ved
hylderne med udstyr fra Microsoft, de ser sådan her ud:

<http://www.microsoft.dk/moneyback>

Jeg mener der er noget med, at prisen skal være gennemskuelig.

De har maget med "Rebates" i USA og at dømme efter klummen "On Your
Side" i PC World, så er det et helvede på jorden - set fra forbrugerens
synspunkt.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-12-09 22:24

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
>
> De har maget med "Rebates" i USA og at dømme efter klummen "On Your
> Side" i PC World, så er det et helvede på jorden - set fra forbrugerens

Det bliver gjort lovligt om ikke så lang tid. Der var et indslag om det
i TV2s morgen-TV for et par dage siden, så det er et eller andet ændret
lovgiving, men jeg ved ikke om det er blevet vedtaget allerede, eller om
der kun er snak om at det skal ændres på grund af noget med EU.

Jeg er enig i at det er noget stygt rod, især i supermarkederne hvis det
indføres dér. I andre sammenhænge er det også overflødigt. Hvis
butikkerne vil sælge noget billigt, så kan de bare sætte prisen ned så
den *er* billig. Der er ingen legitim grund til alt mulig
rabatkuponcirkus. Altså ujuridisk...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-12-09 00:09

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Det bliver gjort lovligt om ikke så lang tid.

Det, der er på vej til at blive lovligt herhjemme, er rabatkuponer i f.eks.
aviser. Medbring den i butikken og få varen billigere.

Det andet er rabatkuponer i pakken. Så du køber en vare til 300 kr og får
derefter en rabatkupon til 100 kr, som naturligvis ikke bare kan indløses i
butikken, men kan anvendes ved næste køb eller kun ved at blive sendt ind
til fabrikanten (i et andet land) eller andet tåbeligt system.