Skype iPhone under 3G
Fra : samir

Dato : 03-12-09 04:58

Hej,

Er der nogen af jer der har erfaring med at skype (incl opringning til
skype kontakter og telefoner) under 3G - altså uden at koblet op på
internettet via WIFI?

Hvis ikke, er der så nogen af jer der har erfaring med at Jailbreake
telefonen så ledes at man kan skype på 3G nettet?

Og hvad hvis man jailbreaker til iPhone skal man så til at instalere
alt på den fra start igen?

Og kan man Undo/restore sin iphone så den ikke er jailbraket mere..?

mvh
Sam

Fra : Morten Lind

Dato : 03-12-09 14:54

samir <samir.munir@gmail.com> wrote:

> Hej,

> Og kan man Undo/restore sin iphone så den ikke er jailbraket mere..?

> mvh
> Sam

Ja, ja... Der er en nulstilsdims i iTunes.

M., der ikke ved noget om det andet.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-09 15:49

Hej,

> Er der nogen af jer der har erfaring med at skype (incl opringning til
> skype kontakter og telefoner) under 3G - altså uden at koblet op på
> internettet via WIFI?

Ja, det virker fint.

> Hvis ikke, er der så nogen af jer der har erfaring med at Jailbreake
> telefonen så ledes at man kan skype på 3G nettet?

Ja.

> Og hvad hvis man jailbreaker til iPhone skal man så til at instalere
> alt på den fra start igen?

Nej.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Morten Lind

Dato : 03-12-09 17:14

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Ja, det virker fint.

> Ja.

> Nej.

> Ja.

Altså, Jens(og også Thomas).

Det er meningen, at man forklarer spørgeren, hvordan man gør, i forhold
til spørgsmålet.

Det er s´gu´ ikke godt nok, blot at svare ja & nej.

Det kommer til at virke utroligt arrogant, og spørgeren kommer til at
stå hen i det uvisse...

Det er ikke venligt.

M.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-09 19:12

Hej,

> Det er meningen, at man forklarer spørgeren, hvordan man gør, i forhold
> til spørgsmålet.
> Det er s´gu´ ikke godt nok, blot at svare ja & nej.

Tjah, tjoh - nu var spørgsmålene jo udformet som ja/nej spørgsmål. For
mig lød det som om at spørgeren godt vidste, hvad han skulle gøre - men
blot var i tvivl om det var en god idé.

Men det man skal gøre er:

1) Sæt iPhone til computeren

2) Hent og start Blackra1n

3) Tryk på knappen

4) Installerer en af de mange apps, som frigør 3G (fx 3GUnrestrictor,
VoIP3G eller måske My3G som J. K. Arning foreslog)

Det er det hele.

Fra : N/A

Dato : 17-12-09 16:55

Fra : J.K.Arning

Dato : 03-12-09 17:01

On 2009-12-03 12:58:27 +0100, samir <samir.munir@gmail.com> said:

> Hej,
>
> Er der nogen af jer der har erfaring med at skype (incl opringning til
> skype kontakter og telefoner) under 3G - altså uden at koblet op på
> internettet via WIFI?

Kan ikke lade sig gøre

> Hvis ikke, er der så nogen af jer der har erfaring med at Jailbreake
> telefonen så ledes at man kan skype på 3G nettet?

Så kan det lade sig gøre .. f.eks. via My3G

> Og hvad hvis man jailbreaker til iPhone skal man så til at instalere
> alt på den fra start igen?

Nej ..

> Og kan man Undo/restore sin iphone så den ikke er jailbraket mere..?

Ja

--
Thank you for contacting me.
I am currently away on leave, traveling

Fra : Sebastian

Dato : 03-12-09 20:54

> [...]

> Er der nogen af jer der har erfaring med at skype (incl opringning til
> skype kontakter og telefoner) under 3G - altså uden at koblet op på
Ja det kan man, hvis dit netoperatør tillader det. Det er afhængig af
dit abonement. Med andre ord det er en begrænsning som teleselskabet
lægger ind. iPhone kan.

jeg har ingen jailbrake erfaringer.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : samir

Dato : 17-12-09 07:41

> Men det man skal gøre er:
>
>   1) Sæt iPhone til computeren
>
>   2) Hent og start Blackra1n

har prøvet Blackra1n og det spiller ikke helt. starede med at tage en
sikekrhedskopi af phonen. afsluttet itunes og kørte derefter Blackra1n
- så melder Blackra1n at iphonen skal starte igen og så viser iphone
på displayet at jeg skal sætte kapel i og starte itunues. jeg kan ikek
få liv iphonen på andre måder en at sætte den til itunes hvorefter alt
gendannes og sikkerhedskopien instaleres... så jeg får ikke jailbraket
den... hvad går der galt?

sam

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-09 16:55

Hej Samir,

> [...]
> få liv iphonen på andre måder en at sætte den til itunes hvorefter alt
> gendannes og sikkerhedskopien instaleres... så jeg får ikke jailbraket

Du overkomplicerer det.

Du behøver ikke tage specielle sikkerhedskopier eller gendanne telefonen
eller noget i den stil.

Sæt din iPhone til computeren med USB-kablet. Start blackra1n.
Telefonen skifter nu billedet.

Hvis telefonen så igen siger, at den skal tilsluttes (som du siger) - så
gør du bare ovenstående een gang til. Dvs. start blackra1n og tryk på
knappen igen.

Fra : N/A

Dato : 17-12-09 16:55