Gasfyr og gulvvarme
Fra : ___P.Sir

Dato : 02-12-09 22:48

Vores hus - og vores gasfyr - er ca. 12 år gammelt. Gulvvarme i hele huset
som er 188 m2. Årligt forbrug ca. 2500 m3. Fyret er Vaillant VC 185.
Gulvvarmen styres i 13 kredse, med en indgangsventil - som vi for nylig har
fået gjort trådløs med termostat i hvert rum - og så en returventil,
brachonøgle betjening, som står i forskellige stillinger alt efter afstand
til pgl. rum.
PROBLEMET som går igen hvert år, og nu igen i disse dage, er at når
temperaturen ændrer sig udenfor, så er det som om der ikke er varme nok til
alle rum. Bl.a. forsvinder gulvvarmen i badeværelset - som ligger længst væk
fra varmvandsbeholderen - nærmest totalt, og der er hundekoldt om morgenen.
Jeg går så i panik og åbner helt op for pgl. returventil - i håb om at det
hjælper. Derudover skruer jeg helt op for "varmekurven", altså den
temperatur, som vandet skal opvarmes til, afhængig af udenførs temperatur
(der er jo også føler udenfor). Oftest bliver jeg nødt til at LUKKE for
øvrige rums returventiler, for at få opvarmet badeværelset igen. DET KAN VEL
IKKE PASSE? Hvad skal vi gøre for at få varmen ordentlig fordelt igen?
Hvordan prioriterer gasfyret fordelingen af varmt vand til rørerne under
gulvet?
Jeg kan jo se på kontrolpanelet for de trådløse styringer, at der er "åbent"
for tilførsel til f.eks. nævnte badeværelse, men når der så alligevel ikke
er varme i gulvet, må det vel være fordi der ikke totalt set er varmt nok
vand til dette fjerne rum, og nærmere rum "skal have først"...eller hvad?
Preben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-09 23:08

"___P.Sir" skriver:

> [...]
> vand til dette fjerne rum, og nærmere rum "skal have først"...eller hvad?

Fyret prioriterer næppe varmeforcelingen i huset.

Du har varmt vand kommende ud af fyret. Det går til en fordeler og
strømmer så ud i rummene. Sjovt nok er vand altid "dovent", så det løber
den vej det lettest kan. Det vil sige nu du har langt ud til de
fjerneste rum, skl returventilen for det rum være helt åbent og dem for
de rum der er tættere på mere lukket. Egentligt skal du balancere flowet
med returventilerne.

Men lider du ikke af at dit fyr er for lille?

Hvad med din cirkulationspumpe, hvordan har den det?

Klaus

Fra : ___P.Sir

Dato : 02-12-09 23:19

> Men lider du ikke af at dit fyr er for lille?
>
> Hvad med din cirkulationspumpe, hvordan har den det?

V.V. cirkulationspumpe blev udskiftet foråret 2009. Endvidere ny 3-vejs
ventil i 2005, luftudlader i 2005 og ny (ekstra) ekspansionsbeholder i 2006.
Anlæg endvidere trykprøvet til OK i 2006. Synes snart jeg har smidt rigeligt
med penge efter det anlæg!
Hvad med vandstanden - har det noget at sige? Er i bunden af det grønne
område i øjeblikket. Bør jeg holde den oppe i toppen?
preben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-09 23:28

"___P.Sir" skriver:

> [...]
> Anlæg endvidere trykprøvet til OK i 2006. Synes snart jeg har smidt rigeligt

Mine forældre smed Vaillant gasfyr på porten - de er lagt fra de
eneste.....

> Hvad med vandstanden - har det noget at sige? Er i bunden af det grønne
> område i øjeblikket. Bør jeg holde den oppe i toppen?

Nej, det bør ikke have så meget at sige.

Kender du temperaturen på vandet der løber retur?

Klaus

Fra : ___P.Sir

Dato : 03-12-09 00:04

> [...]
> eneste.....

> Nej, det bør ikke have så meget at sige.
>
> Kender du temperaturen på vandet der løber retur?

Hm, temp. på vandet der løber retur....tror jeg ikke jeg kan se. Der er jo
en temperaturindkator i fyret - men den viser jo, så vidt jeg ved, den
temperatur, vandet opvarmes til, dels til brugsvand (ca.80 grader) og dels
til gulvvarme - ca. 60 grader - når fyret kører. Eller måske er det
returvandets temp.?
preben

Fra : CC

Dato : 03-12-09 01:36

"___P.Sir" skrev i meddelelsen

> [...]
> temperatur, vandet opvarmes til, dels til brugsvand (ca.80 grader) og dels
> til gulvvarme - ca. 60 grader - når fyret kører. Eller måske er det

I første omgang tror jeg, at du skal have hele anlægget indreguleret, og så
skal du væbne dig med tålmodighed.
Når temperaturen rasler ned, kan gulvvameanlæg have svært ved at følge med
fordi der er store masser, der skal varmes op.
En temperatur ænding på en ventilen kan som reglen først ses dage efter.
Åbner du helt op for returventilen, så suser vandet igennem, og så når
vandet ikke, at sætte varme af i rørene.
Hvis du vil give huset et "bust", så skal du fortælle kedlen, at det er
koldt udenfor. Drej op på 5 på fremløbstemperaturen på kedlen.
Når rummene er blevet varme, skal du skrue fremløbstemperaturen ned igen.
Termostaterne skal nok sørger for, at åbne og smide varmt vand ud i
slangerne.
Jeg går ud fra at det er kedeltemperaturen der er 80 grader, og brugsvandet
er 60 grader - og ikke omvendt.
Hvis du vil kompensere de langsomme temperatursvingninger, skal du have et
"hurtigere" anlæg. Det kan du fx. gøre ved at supplerer med radiatorer,
brændeovne etc.

Hvis du stadig mister meget varme i badværelset efter hele anlægget er
indreguleret, så kan det tænkes, at du skal have de 13 kredse splitte op i
grupper,. og så skal der automatik ind. der prioterer de enklet grupper.
Sluttelig er der jo også den mulighed (som en anden tidligere har nævnt), at
din kedel er for lille. Havde du 13 kredse gulvvarme, da kedlen blev
installeret for 12 år siden ?

Fra : ___P.Sir

Dato : 03-12-09 11:04

Først og fremmest: Jeg har taget nogle billeder af hele systemet og lagt
her: www.granvista.dk/gasfyr
Håber det hjælper på at opklare problemet.

> Åbner du helt op for returventilen, så suser vandet igennem, og så når
> vandet ikke, at sætte varme af i rørene.

Aha - så dumt at åbne helt op for returventilen - så den er straks kørt ned
igen, ca. 2 omgange fra lukket.

> [...]
> Når rummene er blevet varme, skal du skrue fremløbstemperaturen ned igen.
> Termostaterne skal nok sørger for, at åbne og smide varmt vand ud i

Min fremløbstemperatur er altid helt i max, "7", da rumføleren skulle
override denne stilling - har jeg fået at vide...?! Der sidder en mærkat ved
knappen, der siger "Dellastregulering indreguleret til 7 mbar"...?!
Det med induviduel trådløs styring i hvert rum er dog ganske nyt. Har hidtil
bare haft én rumføler centralt i huset. Den skal jeg selvfølgelig have
fjernet, så ikke den laver ravage i det nye system. Har bedt dem som opsatte
det nye system komme tilbage og fjerne det gamle.

> Jeg går ud fra at det er kedeltemperaturen der er 80 grader, og
> brugsvandet er 60 grader - og ikke omvendt.

Det ved jeg ikke. Men jeg kan bare se, at hvis jeg skruer op for ønskede
vandtemperatur, så starter pumpen, og så stiger temperaturen på
fremløbstermometeret til ca. 80. Hvorimod hvis det ikke er brugsvandet, jeg
har bedt om, men fyret bare starter selv, så kører den op på 60-70.

> [...]
> Sluttelig er der jo også den mulighed (som en anden tidligere har nævnt),
> at din kedel er for lille. Havde du 13 kredse gulvvarme, da kedlen blev

Ja, det har vi haft fra starten. Der sidder 8 ved selve fyret, som man kan
se på billedet. De øvrige 5 er i den anden ende af huset.

preben

Fra : KsK

Dato : 09-12-09 20:48

"CC" <CC@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Sluttelig er der jo også den mulighed (som en anden tidligere har nævnt),
> at din kedel er for lille. Havde du 13 kredse gulvvarme, da kedlen blev
Kedel er stdigvæk ikke for lille det er en 28 kw kedel det kan trækket et
hus på 500 kvm basta

KsK

Fra : KsK

Dato : 09-12-09 20:39

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> [...]
> med returventilerne.
>
> Men lider du ikke af at dit fyr er for lille?
fyret er i hvert fald ikke for lille tviimod

Fra : KsK

Dato : 09-12-09 21:51

start med at skrue det sort dæksl af på eletronik boks .. ved side af strøm
klemme sidde der et stik hvor der stå 1 2 3 og s sluk strøm flytte
den til 3

hvis ikke det hjælp så kontakt mig hvis du bor på sjælland så skal jeg skære
50 % af din gas regning og får lort til at køre som den aldrig har kørt
før --- der er mind 5 år tilbage i det fyr

brug pengen på at for isoleret huset

KsK

Fra : JN

Dato : 03-12-09 05:20

Hej Psir

Du skriver:

[...]

Så vidt jeg ved skulle det gerne være en fremløb med bacho justering og
retur-termostater. Det er måske værd at undersøge om pumpetrykket står
på den forkerte side af ventilen.

Du bær også checke om dine manifold-ventiler er med forindstilling, da
det nok er mere "videnskabeligt" at benytte sig deraf, frem for at
drosle med umbracho nøgle.
Hvis du afmonterer en af termomotorerne skal der sidde en lille talskala
rundt om keglen.

Mvh
Jacob

Fra : ___P.Sir

Dato : 03-12-09 11:07

> Så vidt jeg ved skulle det gerne være en fremløb med bacho justering og
> retur-termostater. Det er måske værd at undersøge om pumpetrykket står på
> den forkerte side af ventilen.

Prøv at se billedet af systemet, jeg har lagt på www.granvista.dk/gasfyr.
Jeg mener de blå Oponor haner er indgangsventiler, og de små brachobetjente
nedenfor er returventiler. Er du ikke enig?

> Du bær også checke om dine manifold-ventiler er med forindstilling, da det
> nok er mere "videnskabeligt" at benytte sig deraf, frem for at drosle med
> umbracho nøgle.

Da vi overtog huset - nybygget - fik vi at vide, at alle returventiler bare
skulle stå på 1½-2 fra bunden, Og så skulle vi regulere varmen på de store
hvide indgangsventiler - de som nu er udskiftet med de trådløse.

preben

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-12-09 05:57

___P.Sir wrote:

> [...]
> til alle rum. Bl.a. forsvinder gulvvarmen i badeværelset - som ligger
> længst væk fra varmvandsbeholderen - nærmest totalt, og der er hundekoldt

Jeg oplevede nogenlunde det samme da jeg skiftede fra mit gamle fyr til et
nyt.

Data havde jeg ikke kigget så meget på, men fandt efterfølgende ud af, at
det nye fyr var på 16kW, hvor det gamle var på 35kW (det er ikke sikkert
det er de rigtige tal, men det nye havde kun ca 1/2 effekt af det gamle).

Fyret virker find nok, og er også kraftigt nok i dagligdagen, MEN som du
siger, så kunne der godt mangle lidt varme om morgenen i de kolde perioder.

I mit tilfælde er jeg rimelig sikker p, at fyret simpelthen ikke er kraftigt
nok til (hurtigt) at få hæver temperaturen efter natsænkningen.

Mit fyr er sådan indrettet, at det bruger varmen fra varmtvandsbeholderen
under natsænkningen, så ud over at varme huset op, skal det også banke
temperaturen op i varmtvandsbeholderen.

Jeg valgte den på 110 ltr, så der skal dunkes lidt i de kolde perioder.

Jeg har ikke prøvet at slå natsænkning fra, eller omkonfigurere det med
varmtvandsbelohderen - jeg lever med det, da det trods alt ikke er særlig
tit.

Stig Johansen

Fra : Elmand

Dato : 03-12-09 09:35

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> varme i gulvet, må det vel være fordi der ikke totalt set er varmt nok vand
> til dette fjerne rum, og nærmere rum "skal have først"...eller hvad?

Hvad sker der når det bliver koldere.- ??
Kan fyret følge med ?

Nu taler du om gulvvarme.- Gulvvarme har aldrig været let at få hurtigt op eller
ned
i temperatur.- Stor masse i gulvet.- Det egner sig ikke til natsænkning.
( Når natsænkningen indtræffer tager det laaang tid at få kølet gulvet ned og
når
der skal varme på, tager det laaangt tid at få temperaturen på gulvet op.Det
hjælper
ikke at skrue op i panik. Det går ganske vist hurtigere, men det bliver så for
varmt
- uøkonomisk.

Det kan tilgengæld give en meget behagelig varme godt fordelt , der sagtens kan
reguleres i forholdt til udetemperaturen..

Det er altså ikke kedlen der er problemer med, men programmeringen af
temperaturer
og tidspunkter.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : ___P.Sir

Dato : 03-12-09 11:10

> Hvad sker der når det bliver koldere.- ??
> Kan fyret følge med ?

Nej - det er netop det store problem.

> Nu taler du om gulvvarme.- Gulvvarme har aldrig været let at få hurtigt op
> eller ned
> i temperatur.- Stor masse i gulvet.- Det egner sig ikke til natsænkning.

Vi bruger ikke natsænkning.

Se hele systemet her: www.granvista.dk/gasfyr

Fra : TJ

Dato : 03-12-09 17:21

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> temperaturen ændrer sig udenfor, så er det som om der ikke er varme nok
> til alle rum. Bl.a. forsvinder gulvvarmen i badeværelset - som ligger

Jeg har lidt samme problem, og dog ikke alligevel - prøver at forklare

Har nogenlunde samme størrelse hus 179, og et nyt gasfyr på 2-17 KW
(problemet var også eksisterende med det gamle fyr, så fyret udelader jeg
som årsag)
Gulvarme i næsten det hele, Roth med styring på alle gulve og en samlet
shunt
Fremløb cirka 40, retur cirka 35

En del af huset er nybygget tilbygning og der er isolering lavet efter
foreskrifterne
I tilbygningen har jeg helt styr på gulvvarmen, det være sig i trægulve og
betongulve.

Men vi har et badeværelse hvor gulvvarmen og noget svær at styre.
Systemet bruger mange kræfter bare på at holde det vedlige.

Jeg mistænker isolering, for at være problemet. Gulvet ligger over en
kælder, der ikke er opvarmet, men den er heller ikke pivkold 15-18 grader.
Så det eneste sted varmen kan flygte, er der hvor betondækket ligger
an/støder op mod ydermuren.
Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke gulvet blev adskilt fra konstruktionen
vha flamingo (det lavede vi i tilbygningen)

Så mit indspark er både input og et spørgsmål?

Kan det skyldes at temperaturfaldet udenfor trækker så mange kalorier ud, at
din gulvvarme simpelthen ikke kan nå at regulere hurtig nok?

Hvis du lader systemet køre uden "indblanding" kommer temp. så op igen over
tid?

Var det en ide, at drosle kraftig på de andre rum? Altså helt ned hvor
guvlet i rummet bliver koldt, og så en kvart omgang op igen.
Som du skriver skal du lukke for at få varmen op, og derfor gætter jeg, jf
andet indlæg, at de andre rum stjæler varmen først

mvh TJ

Fra : ___P.Sir

Dato : 03-12-09 17:33

> [...]
> Som du skriver skal du lukke for at få varmen op, og derfor gætter jeg, jf
> andet indlæg, at de andre rum stjæler varmen først

Jeg har netop i eftermiddag lukket ned for de andre rum rundt om pgl.
badeværelse, dvs. lukket returventilerne helt, men samtidig også sørge for,
at termostaterne ikke beder om varme selvfølgelig, dvs. ved at sætte den
ønskede temperatur ned på ca.20. Så får vi se i løbet af et døgns tid om der
dukker varme op i badeværelesegulvet.
preben

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 03-12-09 19:48

Check om du har byttet om på rumfølerne.
Skift pumpen til 25-60.
Husk der skal være et shunt med overstrømningsventil.
så skal slangerne indregulere nøjagtigt. og ikke efter tommelfingerreglen.
Check om kedlen både laver varmt vand og centravvarme samtidig, evt hænger 3
vejsventilen
Kedlen er rigeligt stor.

Med Venlig Hilsen Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Hatting

Dato : 03-12-09 20:05

Hejsa P.Sir.

Ja jeg ser ikke de store problemer i det du skriver.
Nu skal du høre.
Jeg kan se på dit billede nr.3 at der ikke er cirkulation på din gulvvarme,
dvs at du laver en slange fra modtager til retur ( Muffer til hjøre ) open
helt for den ene ventilen og luk næsten for den anden.
Så er jeg næsten sikker på at dit probelem er løst.

Du er velkommen til at spørge igen hvis det ikke virker

Mvh

Søren

Fra : Hatting

Dato : 03-12-09 20:07

"Hatting" <vaerkstedet@fjernlite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så er jeg næsten sikker på at dit probelem er løst.
>
> Du er velkommen til at spørge igen hvis det ikke virker

Undskyld jeg kom til at skrive fra toppen :-/

Søren

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-12-09 21:09

"Hatting" <vaerkstedet@fjernlite.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Så er jeg næsten sikker på at dit probelem er løst.
>
> Du er velkommen til at spørge igen hvis det ikke virker

Jeg har et setup, som ligner det på billedet, også uden slange mellem frem
og retur. Jeg har fjernvarme direkte ind. Skal der være slange?
--
mvh/Preben

Fra : ___P.Sir

Dato : 03-12-09 23:05

> [...]
> Så er jeg næsten sikker på at dit probelem er løst.
>
> Du er velkommen til at spørge igen hvis det ikke virker

For nu at være sikker på jeg forstår dig ret, har jeg lagt et nyt billede
ind nederst, hvor jeg har lavet en streg mellem de to, som jeg tror du
hentyder til? Kig lige engang og fortæl, om jeg har opfattet dig
korrekt...?! www.granvista.dk/gasfyr
preben

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 04-12-09 08:27

> [...]
> korrekt...?! www.granvista.dk/gasfyr
> preben
>
>ja forbind disse to og monter er overstrømningsventil.

mvh Henrik Kolle

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 04-12-09 08:31

> mvh Henrik Kolle
> men husk det løser ikke dit problem her og nu
Det beskytter bare pumpen.
forestil dig alle ventiler lukkede og pumpen kører hvad den kan, ja så kører
den varm.
derfor skift din pumpe til en 25-60
og lav et bypass med en overstrømningsventil
mvh Henrik

Fra : Mogens

Dato : 04-12-09 09:01

Henrik Kolle Rasmussen wrote:

Er der nogen som kan forklare hvorfor det er en fordel at køre med
lavest mulige fremløbstemperatur når man bruger gulvvarme? Da det kører
i et lukket kredsløb går der vel ikke energi til spilde ved en højere
temperatur, og alt andet lige vil en højere temperatur vel betyde at
cirkulationspumpen skal arbejde mindre.

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-12-09 12:22

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> lukket kredsløb går der vel ikke energi til spilde ved en højere
> temperatur, og alt andet lige vil en højere temperatur vel betyde at

Det skal vel heller ikke være lavest mulig. Fremløbstemperaturen skal være
så høj, at du kan opretholde en passende rumtemperatur dog således, at du
ikke beskadiger hverken trægulve eller klinkegulve. Min fremløbstemperatur
er pt. ca. 29 grader, og det giver en gulvtemperatur på 23-25 grader og en
rumtemperatur på 21 grader.
--
mvh/Preben

Fra : Mogens

Dato : 04-12-09 13:02

Preben Andersen wrote:
> [...]
> fremløbstemperatur er pt. ca. 29 grader, og det giver en gulvtemperatur
> på 23-25 grader og en rumtemperatur på 21 grader.
Montøren som installerede mit nye fyr i går sagde at "temperaturen skal
jo stå så lavt som muligt". Derfor spørgsmålet. Desværre spurgte jeg
ikke uddybende til hvad han mente i situationen.

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-12-09 13:07

> Montøren som installerede mit nye fyr i går sagde at "temperaturen skal jo
> stå så lavt som muligt". Derfor spørgsmålet. Desværre spurgte jeg ikke
> uddybende til hvad han mente i situationen.

Jamen det er noget vrøvl, han siger. Så kan du jo bare slukke for fyret.
--
mvh/Preben

Fra : Mogens

Dato : 04-12-09 13:42

Preben Andersen wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Jamen det er noget vrøvl, han siger. Så kan du jo bare slukke for fyret.
Nu betyder vendingen "..som muligt" vel nok at det skal ske under
samtidig hensyntagen til at fyret skal kunne løse opgaven med at varme
huset op. Ville dog have forventet at en person der arbejder fuldtids
med servicering og montering af naturgasfyr ikke bare fyrer sådan noget
af ud i det blå :)

En tanke kunne jo være at der måske lukkes mindre energi ud med
røggassen jo lavere temperatur vandet varmes op til?

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-12-09 14:13

> [...]
>
> En tanke kunne jo være at der måske lukkes mindre energi ud med røggassen
> jo lavere temperatur vandet varmes op til?

Hvis du har et kondenserende fyr, drejer det sig om, at opnå en
returtemperatur så lav som muligt under hensyn til det, jeg skrev tidligere.
--
mvh/Preben

Fra : ___P.Sir

Dato : 04-12-09 11:55

> [...]
> kører den varm.
> derfor skift din pumpe til en 25-60
> og lav et bypass med en overstrømningsventil

For at løse problemet her og nu har jeg nu lukket samtlige returventiler -
undtagen badeværelset - og skruet termostaterne i de enkelte rum ned, så der
ikke skulle være noget krav fra øvrige rum. Så vil jeg give det nogle time
og se om der begynder at komme varme i gulvet derude. Hvis ikke- så kan de
jo være en fejl i termostaten i badeværelset - eller en læk. Er det ikke en
gangbar testmetode?
preben

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 04-12-09 14:05

> [...]
> ikke en gangbar testmetode?
> preben
> check om motorventilen åbner og får signal
hvis det er den til evt stuen som åbner
så er de byttet om

Fra : ___P.sir

Dato : 04-12-09 15:04

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> hvis det er den til evt stuen som åbner
> så er de byttet om

Der er et lille vindue i telestaterne, hvor man kan se, om den er åben. Og
det er den. Så det svarer til den digitale information, om at gulvet derude
kræver vand.
preben

Fra : KsK

Dato : 09-12-09 20:31

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kører den varm.
> derfor skift din pumpe til en 25-60
> og lav et bypass med en overstrømningsventil
vrøl og tåge snak
KsK

Fra : KsK

Dato : 09-12-09 19:59

> [...]
> alligevel ikke er varme i gulvet, må det vel være fordi der ikke totalt
> set er varmt nok vand til dette fjerne rum, og nærmere rum "skal have

den kan jeg orden for en 500 mand ..

KsK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-09 20:03

KsK skriver:

> den kan jeg orden for en 500 mand ..

Det er vi ikke i tvivl om, men må vi høre, hvad der er galt?

Klaus

Fra : KsK

Dato : 09-12-09 20:34

> KsK skriver:

> Det er vi ikke i tvivl om, men må vi høre, hvad der er galt?

Ja forkert gasmontør

der kan være flere ting galt

KsK

Fra : KsK

Dato : 09-12-09 21:36

"KsK" <61698029@mobil.dk> skrev i meddelelsen

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Ja forkert gasmontør
>

> der kan være flere ting galt
>

> KsK
det rigtigt Gasmontør ville sikket også ha fået skæret et del af gas
forbrugt af .. problemet er det er efter udannet bagere cykel mekinike der
køre som Gastekniker idag ..

desværre

KsK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-09 22:14

KsK skriver:

> Ja forkert gasmontør

Du er eddermanme en røver.

> der kan være flere ting galt

Jeg er klar over at du kan de der ting til fingerspidserne, men kan vi
få et par bud?

Klaus

Fra : KsK

Dato : 09-12-09 23:55

> KsK skriver:

> Du er eddermanme en røver.

> Jeg er klar over at du kan de der ting til fingerspidserne, men kan vi
> få et par bud?

jeg vil helle snakke om mit VCDS kabel

Han må ikke rodet med det selv

veksler
Bypas
trevejs ventil
ydelse
Justring

jeg har jo tilbudt ham at lave det ude Matrialer for en ½

jeg love ham besparelse på 10 gan en ½ nå jeg er færdig med dem .....

og så brug peng på efter isolering

KsK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-09 06:24

KsK skriver:

> jeg vil helle snakke om mit VCDS kabel

Pis, nu tror jeg lige at du faldt ud der....

Okay....

Klaus

Fra : KsK

Dato : 22-12-09 00:43