Vildt...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-12-09 18:53

....eller rettere: To fasaner og en hare er undertegnede blevet "begavet"
med.
Har I nogle gode råd til hvordan man tilbereder sådanne bæster?
Det må hjertens gerne være en ganske enkel opskrift til mig, da jeg er
vel nok DKs mest elendige kok, hvilket er hamrende upraktisk, når man
som jeg bor alene. Men okay, så går det da ikke ud over andre end mig.
Og så ved jeg nu følgende:
Man skal ikke stikke en god køkkenkniv i en kødhakker under arbejdet.
Samt at æg ikke skal have en halv time. Og at boller ikke skal klappe
sammen under bagningen. Og at der skal både vand OG kaffebønner på
maskinen før brygningen. Plus at tørkogt pasta stinker. Og at der skal
andet end olie i en salatdressing. Samt at der skal margarine på panden,
når man skal lave pandekager. Og at frosne pastafærdigretter skal
omrøres under tilberedningen. Og at kogepladen ikke hele tiden SKAL stå
på 12!

På forhånd tak for enhver hjælp.

Aragorn.

www.bmwmc.dk

Fra : Nuser

Dato : 02-12-09 20:26

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse > Og så ved
> [...]
> pandekager. Og at frosne pastafærdigretter skal omrøres under
> tilberedningen. Og at kogepladen ikke hele tiden SKAL stå på 12!

Altså...jeg synes da du er godt på vej til at blive gourmet kok *gggg*

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-12-09 23:43

Nuser skrev:
> "Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse >-klip-
>
> Altså...jeg synes da du er godt på vej til at blive gourmet kok *gggg*

Ferran Adrià kan rende og hoppe, han får da baghjul her...i antallet af
køkkenkatastrofer...*GGG*

Mvh Aragorn.

www.bmwmc.dk

Fra : Gamle

Dato : 03-12-09 15:59

Aragorn Elessar wrote:
> ...eller rettere: To fasaner og en hare er undertegnede blevet
> "begavet" med.
> Har I nogle gode råd til hvordan man tilbereder sådanne bæster?

Hej.

Prøv hér http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/index.php

Søg bare på dine dyr.

Mvh.
Torben

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-12-09 16:29

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Hej.
>
> Prøv hér http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/index.php
>
> Søg bare på dine dyr.
>
> Mvh.
> Torben

Kogebogen.dk er da en ok ting. Jeg spekulerer bare på om det er dig der ejer
den for der går jo sjældent mange millisekunder fra en èn spørger og til du
anbefaler sitet.
Nåe ja, det giver vel også et par ører hver gang der er én der klikker
Forøvrigt har jeg lagt mærke til at en del af opskrifterne er direkte
afskrifter af kendte kogebøger som f.eks frk. Jensen eller God mad Let At
Lave, eller diverse melposer hvis de da ikke bare er direkte kopier af andre
opskrifter på sitet.
Alt i alt er der nok under 50% der ikke er almindeligt kendte men stadigvæk
er der mange udmærkede opskrifter.

Steen.

Fra : Gamle

Dato : 03-12-09 16:39

Steen Jakobsen wrote:

> Kogebogen.dk er da en ok ting. Jeg spekulerer bare på om det er dig
> der ejer den for der går jo sjældent mange millisekunder fra en èn
> spørger og til du anbefaler sitet.

Nej så heldig er jeg ikke. Men jeg har samlet en del links til forskellige
kogebøger ifald jeg kunne hjælpe andre.
Kogebogen.dk er nok nemmest at bruge når folk nu ikke selv kan finde ud af
at søge på google.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 03-12-09 16:42

Gamle wrote:

> [...]
> forskellige kogebøger ifald jeg kunne hjælpe andre.
> Kogebogen.dk er nok nemmest at bruge når folk nu ikke selv kan finde

Hvad med denne hér. Tror du også jeg ejer den
http://www.dr.dk/Mad/Forside.htm

Mvh.
Torben

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-12-09 17:22

> Hvad med denne hér. Tror du også jeg ejer den
> http://www.dr.dk/Mad/Forside.htm

Nej, det er jo ikke den du hele tiden linker til.
Undskyld for min mistanke. Det virkede bare lidt mærkeligt at du altid
linker til kogebogen istedetfor at give en opskrift eller f.eks linke til en
anden side.
Kogebogen ar da helt ok men som sagt er en stor del direkte kopier.

Steen.

Fra : Gamle

Dato : 03-12-09 17:59

Steen Jakobsen wrote:
> [...]
> til en anden side.
> Kogebogen ar da helt ok men som sagt er en stor del direkte kopier.

Alt forladt.

Når der efterspørges opskrifter, er det da godt nok at give et link til
mange forskellige muligheder.
Denne hér kan jeg godt lide http://www.legro.dk/?acc=568 hvis man ikke
kender så meget til krydderier.

Mvh.
Torben

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-12-09 17:33

Gamle skrev:
-klip-
> Hej.
>
> Prøv hér http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/index.php
>
> Søg bare på dine dyr.
>
> Mvh.
> Torben

Hej og tak for linket.

Jeg fandt bl.a. denne ret:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=2011
Kan man lave retten uden at bruge det der kål, og hvad kan man i givet
fald bruge i stedet? Så længe det ikke er *gylpe* kål*...

Mvh

Aragorn. Der vist lige skal google "braiseret".

www.bmwmc.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-12-09 18:27

> Kan man lave retten uden at bruge det der kål, og hvad kan man i givet
> fald bruge i stedet? Så længe det ikke er *gylpe* kål*...

Efter at have læst lidt med i tråden tror jeg, du får mest ud af at give
dine dyr bort til nogen, der ved bare lidt mere om madlavning end dig. Måske
du kan lave en fair byttehandel og få noget pizza, spaghetti med kødsovs,
lasagne eller lign. i bytte? Det tror jeg du og dem, du bytter med, vil være
bedst tjente med.

Og det er sagt med al respekt. Jeg tror helt ærligt ikke, du skal kaste dig
over fasan og hare. Der er tale om vildt, der kræver lidt mere end
gennemsnitlig viden om madlavning for at få i hus.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-12-09 18:48

Jens Bruun skrev:
> [...]
> over fasan og hare. Der er tale om vildt, der kræver lidt mere end
> gennemsnitlig viden om madlavning for at få i hus.

Hej Jens.

Jeg kan berolige dig med at jeg her til aften har allieret mig med nogle
madlavningskyndige venner og kollegaer.
Vi er nogle stykker som mødes en gang eller to om måneden, og laver mad
sammen. Gæt, hvem der skræller kartofler?
Historien bag kartoffelskrælningen er, at jeg en aften skulle stå for at
lave slagterens allerbedste oksesteg, og geniet her gik i gang med hiv
og sving.
Jeg vil lade resten være op til læserens forestillingsevne, og blot
oplyse at stegens fysiske tilstand endte med at være noget i retning af
et spritnyt traktordæk at skære og bide i, for ikke at tale om
*smagen*...derefter blev jeg prompte forment adgang til ovn og komfur.

Nå, men en af gutterne er en haj i et køkken - han stod bl.a. tidligere
bag en pragtfuld ungarsk gullash, lavet på den traditionelle måde...den
var god! - så hvis jeg lægger kræ til og kammeraten kokkererer, så burde
der kunne komme noget fornuftigt ud af det, i stedet for mine sædvanlige
katastrofer.
Det tror jeg vi alle er bedst tjent med. ;-D

Mvh Aragorn.

www.bmwmc.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-12-09 19:22

> [...]
> af det, i stedet for mine sædvanlige katastrofer.
> Det tror jeg vi alle er bedst tjent med. ;-D

Jeg tror, du har så evigt ret. God fornøjelse og velbekomme.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.