Rust i Ford Escort
Fra : Steen

Dato : 01-12-09 14:49

Hej med jer

Jeg har en del rust i min gamle Ford , især i den kant/runding som jeg
prøver at beskrive her.

Hvad hedder det "panel " der sider under døren, i bunden af bilen,
lige i rundingen den vandrette bund og den lodrette side af bilen, der
er rust huller i det omtalte "panel " især lige bag forhjulet og foran
baghjulet. Da jeg ikke ved hvad det hedder er det meget svært at søge
efter det på nettet, så hvis der er nogle kloge hoveder der ved hvor
man kan købe det omtalte "panel" eller kan sige mig hvad det hedder,
så jeg har mulighed for at finde det.... måske på nettet.

Det er som en Ford Escort 1,6 fra 1996

På forhånd tak
Steen

Fra : ShutEye

Dato : 01-12-09 23:12

>Det er som en Ford Escort 1,6 fra 1996

Uha! Prøv lige at undersøge hvad der ellers er af rust på den bil, den model
er noget af det værste jeg har set mht rust.
Bla. A-Stolper med gennemtæringer højt oppe efter kun 7-8 år.
Bare så du ikke smide for mange penge efter den.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-12-09 23:46

ShutEye wrote:

> [...]
> Bla. A-Stolper med gennemtæringer højt oppe efter kun 7-8 år.
> Bare så du ikke smide for mange penge efter den.

Nu skal du ikke komme her. Ekko siger selv at det er kvalivare ..

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 02-12-09 00:01

> Nu skal du ikke komme her. Ekko siger selv at det er kvalivare ..

Åhja. Men så igen kører han ikke i en Escort fra '96 :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-12-09 00:21

ShutEye wrote:

> Åhja. Men så igen kører han ikke i en Escort fra '96 :)

Nix .. Sjærra fra midtfirserne ...

Men al Fård er gåt ..

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 02-12-09 01:03

> Men al Fård er gåt ..

:P

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 10:32

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Men al Fård er gåt ..

Har ikke lagt skul på, at 3M lavede
en dårlig sealer til Focus + Mondeo.
En tidlig Escort havde noget med
tendens til rust ved forruden + en stolpe.
Den slags historier findes overalt.
VW's bagklap er blot et eksempel.
Flere generationer Opel'er.
Tårne i Toyotaer osv. osv.
Men Escort har alle dage været
en kæmpe succes så deet...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 11:42

> [...]
> en dårlig sealer til Focus + Mondeo.
> En tidlig Escort havde noget med
> tendens til rust ved forruden + en stolpe.

Jamen - Mange Escort at de årgang er allerede kassable.

Ikke lidt rust i en stolpe.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 12:25

> Jamen - Mange Escort at de årgang er allerede kassable.

Mange årgange af forskellige mærker er tidligt kasable
i forhold til et evt. gennemsnit.

> Ikke lidt rust i en stolpe.

Netop A-stolpen og 'under forruden' var
dens største problem.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 12:34

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Mange årgange af forskellige mærker er tidligt kasable
> [...]

Endnu et eksempel på en Ford-skrammeløse.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 13:00

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu et eksempel på en Ford-skrammeløse.

En stor succes for Ford og danskerne og man
ser stadig mange af dem i trafikken...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 13:11

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> En stor succes for Ford og danskerne og man
> ser stadig mange af dem i trafikken...

De danskere du tænker på, må være forhandlere eller mekanikere. Ejere og
brugere, kan det næppe være ..

--
- Frank

Fra : alexbo

Dato : 01-12-09 23:11

"Steen" <engagermann@gmail.com> skrev

>Hvad hedder det "panel " der sider under døren,
>Det er som en Ford Escort 1,6 fra 1996

Det hedder et dørpanel.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3214082410&n=360730308&pn=429148887

Men du skal ikke lave noget på den bil før du med sikkerhed ved om de
bærende vanger over bagakslen er i orden, de er dyre og tidskrævende at
skifte.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3214082410&n=360730308&pn=1131513654

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-12-09 09:54

Hej!

Steen wrote:

> Jeg har en del rust i min gamle Ford , især i den kant/runding som jeg
> prøver at beskrive her.

HUSK at undersøge bilen for yderligere rustangreb inden du ofrer penge
på den.

De største syndere på sådan en Escort er:

1. Rust i vanger.

2. Rust i A-stolperne.

3. Rust bag forhjulenes inderskærme, nederst, mod kabinen - som du har
bemærket.

4. Rust under forruden. Læg hovedet på skrå og kig ind under forruden i
begge sider. Både bag akkumulatoren og op under viskermotoren. Her kan
der være seriøst hul igennem. Det er dog mest "kosmetisk" og synsmanden
har ikke bemærket det på min gamle.

5. Rust under gummilisten ved fordørene. Øverst og forrest. Lige ved
siden af forrudens øverste hjørner.

Hvis du kan overskue dette rust er der en _chance_ for at det er
rentabelt at klemme bilen igennem endnu et syn

Min gamle Escort '96 lever iøvrigt lystigt videre hos min far. Den har
trillet 317tkm efterhånden, og kører fortsat fint. Dog dør den pga. rust
på et tidspunkt, men det gør alle biler herhjemme vel :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : TDN

Dato : 02-12-09 19:22

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> trillet 317tkm efterhånden, og kører fortsat fint. Dog dør den pga. rust
> på et tidspunkt, men det gør alle biler herhjemme vel :)

Min 96'er Carina E har ikke en rustplet (har dog været Dinitrol behandlet
nogle gange), så det er ikke alle biler på den alder der er rustende.
Nå men synshallerne har ellers kåret Ford Escort som den mest rustende bil
af alle de biler de syner

Mvh
Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-12-09 08:07

Hej!

TDN wrote:
> Min 96'er Carina E har ikke en rustplet (har dog været Dinitrol
> behandlet nogle gange), så det er ikke alle biler på den alder der er
> rustende.

Nej, bestemt ikke. Men alle biler har efter min mening godt af
undervogns- og hulrumsbehandling. Escorterne er bare specielt slemme til
at ruste desværre :(

> Nå men synshallerne har ellers kåret Ford Escort som den mest rustende
> bil af alle de biler de syner

Det var vist årgangen før (dvs. inden faceliftet) - en '95. Men ellers ja :)

Heldigvis er min "nye" bil mere rust-stabil (en '98 BMW 528i mit alles).
Så kan pladesmeds-budgettet bruges på bensin istedet

--
Mvh, Kim Voss Schrader