En Regnværshistorie
Fra : Roger Østvang

Dato : 02-08-01 19:57

*denne historien er klippet fra no.alt.motorsykler*

Har bare en liten historie jeg vil dele..

2. Etappe på ferieturen i å skulle gå fra Løkken til Esbjerg i Danmark langs
kystveien. Det gjorde den også, men ikke helt som vi hadde tenkt. Morgenen
startet med solskinn og sikkert 90 grader i teltet, men med en frisk bris.
Og slik fortsatte det intill vi nådde kysten, men da endret det danske været
mening og ville gi oss korte (men kraftige) regnskyll og kastevinder. Dette
likte vi dårlig og la om løypa til litt lenger unna kysten. Vi ble kvitt
kastevindene, men i stedet regnet det konstant og kraftig. Etter ca 10mil i
dette været kom vi frem til Esbjerg og begynnte vår leting etter
Campingplassen. Med regntunge dresser vasset vi inn på en Hydro-Texaco
stasjon og spurte etter ett kart. Mens vi diskuterte beste reiserute til
plassen kom eieren av stasjonen inn, og det viste seg at han selv kjørte
motorsykkel og synest derfor litt synd på oss. De tilbydte seg å vise oss
vei til Campingplassen, og vi la oss på hjul til en plass som garantert ikke
hadde funnet selv. Vel framme viste det seg at de ikke hadde noen ledige
hytter (vi ville ha hytte for å få tørket utstyret), men danskene kunne ikke
la oss ligge i telt i det været. Det viste seg at de var medlem av "MC-Club
69" ( Den heter det pga av årstallet den ble stiftet), og de mente vi kunne
ligge i klubbhuset deres over natten! Dette takket vi lykkelig ja til, og
forventet oss egenlig ett litt mindre tiltalende og kaldt kjellerlokale. Men
neida.. Det var
helt nyoppusset med gode sofaer å ligge i, biljardbord, dusj og en fiiiiiiin
bar som det bare var å forsyne seg av... Trengte ikke be oss 2 ganger om at
vi skulle ta ett par pils nei (dem hadde lakris også!)... Og det beste av
alt .. Det var vaaarmt og tørt...Vi fikk nøklene samt en instruksjon på hvor
nærmeste baker lå (så vi kunne _kjøpe_ morgenbrød), og vi skulle bare levere
nøklene tilbake på bensinstasjonen når vi dro.

Skal si deg det var 4 veldig takknemmelige norske MC-turister som la seg
litt brisne den kvelden. Disse to danskene rettet opp det dårlige intrykket
av Danmark vi hadde fått av været. Resten av turen var vi tørre, og vi fikk
fler erfaringer med den vennlige danske mentaliteten. Men det skal jeg ikke
skrive om nå.

En hyggelig overraskelse venter "MC-club 69" de nermeste dagene!
Og hvis noen av dem skulle lese dette: Mange takk for lånet av lokalene.

---
Roger Ø.
ZL 600 Eliminator

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-08-01 22:52

Roger Østvang skrev:

> *denne historien er klippet fra no.alt.motorsykler*
(...............)
> Skal si deg det var 4 veldig takknemmelige norske MC-turister som la seg
> litt brisne den kvelden.
(...........)

Den slags gør jo en helt stolt af at være en 'fellow biker'
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 03-08-01 19:21

"Jes Vestervang"
skrev
> Den slags gør jo en helt stolt af at være en 'fellow biker'
Og Esbjergenser

--

/Jens S., Esbjerg - uden medlemskab af nogen klubber
GSX 600 F & GN 125