Baklys (kun et?)
Fra : Begbie

Dato : 01-12-09 07:51

Jeg har et kort spørgsmål:

Er det normalt at baklyset (det hvide lys der kun lyser når man
bakker!) kun er tilstede i een side (højre)?

Det drejer sig om en Mazda 2 (gammel model).

(det var nemmere at spørge her, før jeg startede med at rydde rundt
med manual og kigge efter pære).

Fra : Per Jensen

Dato : 01-12-09 16:23

Begbie wrote:
> Jeg har et kort spørgsmål:
>
> Er det normalt at baklyset (det hvide lys der kun lyser når man
> bakker!) kun er tilstede i een side (højre)?

Ja, sådan er det på mange biler.

Tit og ofte er den ene side klar (baklys) og den venstre (rød) til
tågelyset bagi.

// Per.

Fra : Begbie

Dato : 01-12-09 08:49

On 1 Dec., 16:22, Per Jensen <n...@fjerneszapro.dk> wrote:

> Ja, sådan er det på mange biler.
>
> Tit og ofte er den ene side klar (baklys) og den venstre (rød) til
> tågelyset bagi.
>
> // Per.

Har lige kiggede i instruktionsbogen - og ja, kun et baklys.

Fra : Mogens

Dato : 01-12-09 17:30

"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Har lige kiggede i instruktionsbogen - og ja, kun et baklys.

Ja manualen til bilen er en fantastisk opfindelse, man kan få meget ud af :)

Fra : ShutEye

Dato : 01-12-09 17:40

> Ja manualen til bilen er en fantastisk opfindelse, man kan få meget ud af
> :)

Hehe :)

Er nu glad for de 2 baklys på Civic'en - det hjælper en del når det er
mørkt.

Fra : Brian Lund

Dato : 02-12-09 16:01

> Har lige kiggede i instruktionsbogen - og ja, kun et baklys.

FYI, der er også kun éet i den nye 2'er!

Brian

Fra : Leo Jensen

Dato : 01-12-09 09:54

On 1 Dec., 17:39, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Hehe :)
>
> Er nu glad for de 2 baklys på Civic'en - det hjælper en del når det er
> mørkt.

Baklys ?? Hvad er nu det for noget moderne gøgl ?? Min 2CV bakker da
fint uden.
Den kan også køre i tåge uden tågelygter, den slags er jo kun til at
chikanere med, langt de fleste glemmer at tænde dem når sigtbarheden
er nedsat. Og når de så endelig husker det er der garanti for at de
ikke får dem slukket igen...

Leo

Fra : ShutEye

Dato : 01-12-09 18:02

> [...]
>chikanere med, langt de fleste glemmer at tænde dem når sigtbarheden
>er nedsat. Og når de så endelig husker det er der garanti for at de

Hehe igen :)

Jamen bilen kan skam fint bakke uden ... det er bare svært at se hvad det er
man rammer.

Det smarte ved baklys er jo så at det slukker automatisk - medmindre man
vælger at tage hele vejen på den måde :P

Fra : Anders Majland

Dato : 01-12-09 22:21

>Baklys ?? Hvad er nu det for noget moderne gøgl ?? Min 2CV bakker da
> fint uden.

Den er så fint udstyret med solide kofangere der kan tåle at man føler sig
frem .. Hvilket kun en meget lille del af bilparken har idag.

--
/A - der er træt af medtrafikanter der stadig føler sig frem ved
kantstensparkering i kbh. Det giver skrammer på den lille men heldigvis er

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-12-09 01:31

On 1 Dec., 22:20, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Den er så fint udstyret med solide kofangere der kan tåle at man føler sig
> frem .. Hvilket kun en meget lille del af bilparken har idag.

Solide ? Nå, de er da i hvert fald rustikke og tåler at røre ved andre
biler, i modsætning til hvad biler idag udstyres med.
I øvrigt har jeg en enkelt gang i 80'erne bakket ind i en anden bil
med 2CV'en, hvor jeg ramte med bagskærmen, som bare gav efter og
nærmest blev formet efter hjulet...
Bilen var fyldt med mennesker og ruderne fuldstændigt tilduggede, så
baklys have nok ikke hjulpet. Intet sidespejl i højre side....
Heldigt at sådan en skærm i 0.4mm plade er til til banke ud igen med
håndkraft. Modparten fik ikke noget der mindede om buler...

Leo