Layout problem
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-12-09 13:26

I forbindelse med en kritik i ris-ros har
Ib. K. Jensen fortalt i (en personlig mail)
om et problem med denne side:
http://webdesign101.dk/www/css/pseudoklasser.php

Problemet består i at de to højrestillede spalter
vises under artikelspalten. (Firefox).

Problemet er velkendt fra float-layouts, hvor der er
gået ged i beregningen af bredderne. Men layoutet
er skabt med display:table og display:table-cell og
vises korrekt i alle de browsere, jeg har adgang til at bruge.

Kan nogen i det mindste genskabe problemet og
fortælle mig om omstændighederne?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-12-09 17:10

Jørgen Farum Jensen formulerede spørgsmålet:

Siden er OK her i
IE8
FF3.5.5
Chrome 0.2.149.29
Opera 10.00 og 10.10
Safari 4.0.3(531.9.1)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-12-09 19:39

Jørgen Farum Jensen skrev:
> [...]
> om et problem med denne side:
> http://webdesign101.dk/www/css/pseudoklasser.php
>
> Problemet består i at de to højrestillede spalter

Jeg kan desværre ikke genskabe problemet her og undrede mig også da Ib
nævnte det.

> Problemet er velkendt fra float-layouts, hvor der er
> gået ged i beregningen af bredderne. Men layoutet
> er skabt med display:table og display:table-cell og
> vises korrekt i alle de browsere, jeg har adgang til at bruge.

Jeg er selv igang med at lave en side hvor jeg bruger
display:table-cell, og der oplever jeg af og til problemet i FF, men
ikke i IE 8.
Oftest rykker det hele på plads når jeg trykker F5.

Jeg har dog ikke kigget på om det kan være bredden af de enkelte
"pseudokolonner" der bliver for stor når man tæller padding og margin
med. Det tror jeg dog ikke kan være tilfældet hos dig, da du jo ikke har
angivet nogen bredde på artikelfeltet.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-12-09 22:06

Philip Nunnegaard skrev:

> [...]
> "pseudokolonner" der bliver for stor når man tæller padding og margin
> med. Det tror jeg dog ikke kan være tilfældet hos dig, da du jo ikke har

Tak til begge - jeg er kommet delvis på sporet.
Her er hvad jeg lige har fundet ud af:

På min oldgamle laptop med 1024 x 768 skærm,
og Firefox maksimeret, sker der af og til følgende:
Jeg klikker på et link til en anden side i "gruppen"
af sider (for eksempel http://webdesign101.dk/www/css/)
og bruger derefter linket i den logiske sti (breadcrumbs
linjen) for at vende tilbage til den første side.
Så optræder den omtalte effekt, det vil sige at
spalterne yderst til højre vises under artikelspalten.

Det er rablende forkert, og måske noget jeg må
tage op i CSS-DISCUSS eller hos Mozilla.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-12-09 00:27

Jørgen Farum Jensen skrev:

> om et problem med denne side:
> http://webdesign101.dk/www/css/pseudoklasser.php

Starter i IE8, ingen problemer.

Klikker jeg på Firefox-knappen i den installerede WAT,
starter FF 3.0.15 med problemet.

F5 får det på plads, men klikker jeg i adresselinjen
og taster Enter, hopper #sidebar og #nav ned under
det øvrige.

> Kan nogen i det mindste genskabe problemet og
> fortælle mig om omstændighederne?

Jeg har genskabt problemet, så det er ikke kun hos
dig, men har ikke lige fundet en løsning. Hvad sker
der hvis du lægger det to spalter i en fælles container?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk