Hvide Striber...
Fra : Ukendt

Dato : 30-11-09 17:52

Hej,,

Vi har fået sådan nogle fine striber på als sund broen som der er lavet ved
vejle fjord broen (yderste spor), altså de bredde linier med huller i..

Hvad betyder de lige??, man skal jo efter loven holde så langt til højere
som man kan.. men hvordan ser man disse linier??

Kasper

Fra : Mogens

Dato : 30-11-09 18:01

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvad betyder de lige??, man skal jo efter loven holde så langt til højere
> som man kan.. men hvordan ser man disse linier??

Det er en separat vognbane for dem, som længere fremme skal svinge til
højre. Du skal altså kun køre derind, hvis du længere fremme skal svinge. Da
striberne er af den brede type, kan du med sindsro overhale bilerne i de 2
venstre baner "indenom" - og det er netop derfor, banerne er konstruerede på
Vejle Fjord broen. Det er for at lette den lokale trafiks fremkommelighed,
så den ikke bliver hindret af den gennemgående trafik...

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-09 18:29

"Mogens" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
> fremkommelighed, så den ikke bliver hindret af den gennemgående trafik...

På Als sund broen er der kun 2 baner, når man ligger i den yderste og skal
følge den og der kommer andre biler der har mere travlt bagfra.. hvad så??

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-09 02:50

Mogens wrote:
> [...]
> derfor, banerne er konstruerede på Vejle Fjord broen. Det er for at
> lette den lokale trafiks fremkommelighed, så den ikke bliver hindret

Jeg har nemlig været i tvivl om man måtte overhale indenom. Findes der noget
lovtekst der kan hevises til? Så vil jeg være mere rolig når det foregår
fremover.

Fra : Mogens

Dato : 01-12-09 06:00

"Peter Sørensen" <-> skrev i meddelelsen

> Jeg har nemlig været i tvivl om man måtte overhale indenom. Findes der
> noget lovtekst der kan hevises til? Så vil jeg være mere rolig når det
> foregår fremover.

Jeg har tidligere beskrevet en situation, hvor politiet var indblandet
desangående - og hvor de fortalte mig, at det alt afgørende (lovligheden i
at overhale indenom) udelukkende var betinget af stribernes tykkelse...

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-09 07:37

Mogens wrote:
> [...]
> desangående - og hvor de fortalte mig, at det alt afgørende
> (lovligheden i at overhale indenom) udelukkende var betinget af

Enig. Jeg har i tidernes morgen lært, at en bred fuldtoptrukket stribe er at
betragte som en mur. Må ikke overskrides, og derfor kan der med en bred
fuldtoptrukket linie afvikles trafik med forskellig hastighed i to ved siden
af hinanden liggende vognbaner Men når den er stiplet er jeg i tvivl.

Fra : Mogens

Dato : 01-12-09 17:25

> [...]
> fuldtoptrukket linie afvikles trafik med forskellig hastighed i to ved
> siden af hinanden liggende vognbaner Men når den er stiplet er jeg i

Så prøver jeg lige een gan til: Såvel brede fuldt optrukne som brede
stiplede linier har bl.a. den funktion, at de separerer vognbanerne så
meget, at det er tilladt at overhale indenom !

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-09 22:27

Mogens wrote:
> Så prøver jeg lige een gan til: Såvel brede fuldt optrukne som brede
> stiplede linier har bl.a. den funktion, at de separerer vognbanerne så
> meget, at det er tilladt at overhale indenom !

Det er jo ikke ukendt at folk før har taget fejl, så et link til noget
lovmæssigt ville være fint

Fra : Mogens

Dato : 02-12-09 05:59

> Det er jo ikke ukendt at folk før har taget fejl, så et link til noget
> lovmæssigt ville være fint

Som jeg skriver, taler jeg ikke om antagelser, men facts...

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-09 19:58

Mogens wrote:
> Som jeg skriver, taler jeg ikke om antagelser, men facts...

Så kan det heller ikke være svært at finde noget dokumentation. Jeg må prøve
og lede i Færdselsloven.

Fra : Brian Lund

Dato : 01-12-09 07:58

> [...]
> derfor, banerne er konstruerede på Vejle Fjord broen. Det er for at
> lette den lokale trafiks fremkommelighed, så den ikke bliver hindret

Du mener man må godt passere det/de andre spor indenom, men man må vel ikke
overhale? Overhale forstået på den måde at man trækker helt ud i højre spor,
passerer trafik indenom for derefter at trække ud igen!?

Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-09 09:17

On Tue, 1 Dec 2009 07:58:05 +0100, "Brian Lund"
<brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:

>Du mener man må godt passere det/de andre spor indenom, men man må vel ikke
>overhale? Overhale forstået på den måde at man trækker helt ud i højre spor,
>passerer trafik indenom for derefter at trække ud igen!?

Korrekt.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 01-12-09 17:26

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Korrekt.

I politisprog hedder det sikkert passage af køretøj og ikke en overhaling
indenom. Nuvel man må helt legalt passere indenom på de nævnte steder, og
man kunne jo komme på andre tanker længere fremme

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-12-09 10:55

Mogens kom med følgende:
> [...]
> Vejle Fjord broen. Det er for at lette den lokale trafiks fremkommelighed, så
> den ikke bliver hindret af den gennemgående trafik...

Åhe tak; har flere gange været ved at spørge, men nu kom Kasper mig i
forkøbet; har selv været i et dilemma når jeg kørte over (2 x om dagen)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-09 16:45

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Mogens kom med følgende:

> Åhe tak; har flere gange været ved at spørge, men nu kom Kasper mig i
> forkøbet; har selv været i et dilemma når jeg kørte over (2 x om dagen)

De kunne godt give lidt instrukser med sådanne "spidsfindigheder" :)

Kasper

Fra : Mogens

Dato : 01-12-09 17:28

> De kunne godt give lidt instrukser med sådanne "spidsfindigheder" :)

Og jég passerer ofte Vejle Fjord, hvorfor det er fedt at ha'
overhalingsreglen i baghovedet. Nuvel - forleden oplevede jeg så, at
politiet foretog en overhaling af 3 biler indenom, hvor striberne var
tynde...

Fra : Brian

Dato : 01-12-09 18:22

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> De kunne godt give lidt instrukser med sådanne "spidsfindigheder" :)

Hvor længe har vejstriberne været sådan ?

Da det nye spor kom på Vejle Fjord broen, havde TV-Syd et indslag om hvordan
man skulle forholde sig - meget brugbart

/Brian

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-12-09 10:43

Kasper formulerede spørgsmålet:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> De kunne godt give lidt instrukser med sådanne "spidsfindigheder" :)

Plejer at stå i den lokale sprøjte som jeg ikke læser...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-11-09 23:57

On Mon, 30 Nov 2009 18:28:52 +0100, Kasper wrote:

> [...]
>
> På Als sund broen er der kun 2 baner, når man ligger i den yderste og
> skal følge den og der kommer andre biler der har mere travlt bagfra..

Så må de s'gu holde sig bagved... Hvis du er et pænt menneske så sørger du
for i det mindste ikke at køre langt under hastighedsgrænsen, men der er
ingen der har ret til at kræve at du kører til Sønderborg, hvis det ikke
var der du sku' hen, eller at du skal køre hurtigere end hvad du har mod/
råd/klip til.

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-09 22:28

On Mon, 30 Nov 2009 17:52:18 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:

> [...]
>
>Hvad betyder de lige??, man skal jo efter loven holde så langt til højere
>som man kan.. men hvordan ser man disse linier??

Dem vil jeg lige kigge på i morgen. Hvis de er som jeg formoder, så er
det er en rigtig god ide på det sted.

Fly