CSS layout der driller
Fra : Mads Horndrup

Dato : 30-11-09 20:25

Hej.
Jeg har lavet en smule kode som jeg har en smule problemer med
(layout).

Jeg ved kunne have lavet kasserne med div, og at der er en række
andre fejl, men lige nu er det kun den menu det drejer sig om.

Jeg vil gerne have menuen til at stå sammen med bodyen under
logoet, sådan at de står side om side men logoet ovenpå.

Jeg har lagt 2 links. Et til min css fil og et til min html fil.
Så kan i se problemet med jeres egne øjne

HTML:
http://www.mediafire.com/?zwmm0zdx4fy

CSS:
[...]

http://pastie.org/720640

CSS:
http://pastie.org/720631

Bare skriv hvis i har spørgsmål
-Mads

Bare skriv hvis i har spørgsmål
-Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads Horndrup

Dato : 30-11-09 20:29

Undskyld mit rod i indlægget.
Bare skriv hvis i har problemer med at forstå det :)

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-11-09 21:07

Hej Mads!
Mads Horndrup skrev i meddelelsen...
> [...]
>
> Jeg ved kunne have lavet kasserne med div, og at der er en række
> andre fejl, men lige nu er det kun den menu det drejer sig om.

Og alligevel ikke...
Du forsøger at lave "kasser" med <span> og <p> (som er beregnet til at
indeholde tekst).
Det hænger ikke sammen!

Udskift <span id="menu"> med <div id="menu"> - eller mere korrekt: <ul
id="menu"> - og <p id="body"> med <div id="body">.

> Jeg vil gerne have menuen til at stå sammen med bodyen under
> logoet, sådan at de står side om side men logoet ovenpå.

Det skulle sagtens kunne lade sig gøre...

> Jeg har lagt 2 links. Et til min css fil og et til min html fil.

Er vi ikke interesseret i...
Men et link til din side online har meget stor værdi - ikke mindst for dig
selv! - hvis vi skal hjælpe.

> Så kan i se problemet med jeres egne øjne

Nej! Vi kan se en masse kode - hvilket vi osse kan - udover at se effekten
af din kode - hvis du ligger siden ud på nettet!

> Bare skriv hvis i har spørgsmål

Har du et link til din hjemmeside??

Ellers findes der mange muligheder derude...

Det drejer sig om "hjælp til selvhjælp"...

Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad
http://pgsquad.com/
"When you hear the wind - you're already dead..."