Hvilke cursere har man som standard?
Fra : Stig Johansen

Dato : 30-11-09 11:16

Hej.

Egentlig er det et generelt spørgsmål, men for at give lidt baggrund, så
fedter jeg lidt med et hobbyprojekt.

Hvis man kigger på:
http://w-o-p-r.dk/notes/show.base.asp?d=hjemmesideskolen_php&v=Steps
og klikker på 'quickview' (det med forstørrelsesglasset), på f.eks. step 2,
så skulle der gerne komme en 'pupup' med indhold (dog uden styles).

Jeg har lavet det sådan, så den altid 'popper op' på koordinaterne 50/80
(top left), men ved at holde ctrl tasten nede, og klikke med musen, så er
der mulighed for at flytte dette 'popup'.

I skrivende stund har jeg brugt cursor:pointer, men det er ikke særlig
logisk, synes jeg, da det normalt er et link.

Jeg mener at i hin forgangne tider, at man kunne specificere 'hand' eller
'grab' eller lignende, men hvad er tilgængeligt p.t. ?

(NB move er så ufattelig grim, så den ønsker jeg ikke at bruge)

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-09 11:37

> Jeg mener at i hin forgangne tider, at man kunne specificere 'hand' eller
> 'grab' eller lignende, men hvad er tilgængeligt p.t. ?

http://www.echoecho.com/csscursors.htm

:)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-11-09 11:41

http://www.quirksmode.org/css/cursor.html

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-11-09 12:52

Stig Johansen skrev:

> Jeg mener at i hin forgangne tider, at man kunne specificere 'hand' eller
> 'grab' eller lignende, men hvad er tilgængeligt p.t. ?

Det gode ved HTM og CSS er at det meste af det
der kunne bruges i forgangne tider fortsat kan
bruges, f.eks.:
http://www.webdesign101.dk/css/cursorkontrol.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-12-09 06:44

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Det gode ved HTM og CSS er at det meste af det
> der kunne bruges i forgangne tider fortsat kan
> bruges, f.eks.:
> http://www.webdesign101.dk/css/cursorkontrol.php

Lidt nostalgisk artikel fra dengang :hover kun virkede på <a>-markøren i
IE, og man dermed måtte bruge javascript til :hover-effekten på andre
elementer.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-11-09 18:15

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Jeg mener at i hin forgangne tider, at man kunne specificere 'hand' eller
> 'grab' eller lignende, men hvad er tilgængeligt p.t. ?

Tak for input.
Jeg overveje lidt at lave mine egne cursore, og ledte efter noget grafik,
jeg kunne hugge.

Der faldt jeg over denne her:
http://www.worldtimzone.com/mozilla/testcase/css3cursors.html
og -moz-grab samt -moz-grabbing virker i FF.

Så den effekt jeg var ude efter, dvs. grab når man holder ctrl nede, og
grabbing, når man flytter 'vinduet' har jeg fået til at fungere.

Jeg ved dog ikke om det virker i andre browsere, eller om grab og grabbable
virker (eller kommer til at virke) i stedet.