CSS layout, der driller i ff!?!
Fra : Ukendt

Dato : 30-11-09 00:47

Hehe det her er godt nok den omvendte verden, jeg ville lige lege lidt med
noget design til en side jeg roder med.
Jeg kan få det til at virke i IE8, men FF er bare helt umulig.. Det plejer
godt nok at være omvendt

Nå men her er et link:

http://starchild.dk/temp/css/test.htm

Hele problemet er at diven "test" jo vil komme til at indeholde forskellige
længder tekst, dvs. den kant der er ude i div "a" jo skal følge med så
designet holdes pænt, og ligeledes skal de 2 divs "big2" og "big3" rykke med
ned, da "big2" bla skal have bund kanten til rammen.

Som det kan ses, så følger div "a" "big2" og "big3" pænt med i IE8.
Men i FF vil "big2" og "big3" ikke rykke ned, og "a" tror at height 100% er
hele browserens højde

Er der en der kan se, hvad hulen det er jeg gør galt, nu har jeg kæmpt en
hel del med det, og ligemeget hvad jeg gør vil ff ikke makke ret :-/

Synes ikke rigtigt google gider at hjælpe

Mvh
Morten

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-11-09 01:00

"Juel" <xSnabelAstarchild.dk> skrev :

>Er der en der kan se, hvad hulen det er jeg gør galt, nu har jeg kæmpt en
>hel del med det, og ligemeget hvad jeg gør vil ff ikke makke ret :-/

Den vigtigste fejl, du har begået er, der ingen doctype er på
siden, hvilket betyder at IE går i quirk mode og viser siden
forkert i forhold til standarden.

Start med at sætte dette øverst på siden

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

og se så, hvordan opfører sig, ret evt. ud fra det og er det ikke
nok, så lad os den rettede side.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-09 01:05

> Den vigtigste fejl, du har begået er, der ingen doctype er på
> siden, hvilket betyder at IE går i quirk mode og viser siden
> forkert i forhold til standarden.

Argh Ja.. det gik da vist lidt stærkt :D

Nå men nu er siderne da ens i IE8 og ff, men nu virker ingen af dem :D

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-11-09 05:28

Her er nogle ændringer. Ryd selv op.

   #test   {
               min-height:280px; /*ff*/
      height: auto !important; /*ie7 */
   /*   height: 280px; ie6 */
    float: left;
      background-color: #FFFFFF;
   width: 860px;
/*   position:relative; */

   }
      #a   {
         height:100%;
      background-color: #ff00ff;
   float: left;
   background-image: url("images/left.jpg");
   width: 10px;
   }

      #b   {
         background-color: #ff00ff;
      float: right;
   height: 100%;
   width: 10px;
   }

   #big1   {
      background-color: #008000;
      min-height:280px; /*ff*/
      height: auto !important; /*ie7 */
      /* height: 280px; ie6 */
      margin-right: auto;
      margin-left: auto;
      overflow:hidden;
      width: 900px;

   }
   #big2   {

      background-color: #00c000;
      height: 30px;
      margin-right: auto;
      margin-left: auto;
      width: 100%;
      clear:both;

   }

   #big3   {
      background-color: #40ff40;

      height: 50px;
      width: 100%;

   }

Hvis du vil have IE6 med skal den specifikke CSS kode skrives i et
conditional statement.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-09 09:18

> Her er nogle ændringer. Ryd selv op.

Yes så er vi der næsten :)

Men "a" og "b" følger stadigt ikke med ned :(

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-09 12:05

> Yes så er vi der næsten :)
>
> Men "a" og "b" følger stadigt ikke med ned :(

Det gør de nu, men andre baggrunde, så spiller det :)

http://starchild.dk/temp/css/test.htm

efter denne opskrift:

http://buildinternet.com/2009/07/four-methods-to-create-equal-height-columns/

Metode 4 :)