_blank
Fra : Per Ræbild Christens~

Dato : 28-11-09 08:25

Jeg skal åbne et nyt vindue med target="_blank" - hvordan kan jeg
maximiere det nyåbnede vindue=?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 28-11-09 08:44

Per Ræbild Christensen udtrykte præcist:
> Jeg skal åbne et nyt vindue med target="_blank" - hvordan kan jeg
> maximiere det nyåbnede vindue=?

Det kan man vist heldigvis ikke mere med sikkerhed.

Hvorfor vil du ændre dine besøgendes foretrukne indstillinger?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-11-09 09:09

Birger Sørensen skrev:
> Per Ræbild Christensen udtrykte præcist:
>
> Det kan man vist heldigvis ikke mere med sikkerhed.

Det kan gøres med Javascript (Clientside-gruppen). Og det kan slås fra i
i hvert fald Opera.

> Hvorfor vil du ændre dine besøgendes foretrukne indstillinger?

Rimeligt spørgsmål.

Vil ikke afvise, der kan være situationer, det umiddelbart kan synes
nødvendigt/smart, men alligevel godt lige at overveje det.

MVH
Rune Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-11-09 10:23

Rune Jensen skrev:

> Rimeligt spørgsmål.

Når jeg en sjælden gang imellem ryger ind i en side der insisterer på at
ændre størrelsen på mit vindue, lukker jeg det straks ned og sætter mit
antivirusprogram igang med en scanning.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-11-09 22:30

Se http://html-faq.dk/1017.asp

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-11-09 00:36

Allan Vebel skrev:

> Se http://html-faq.dk/1017.asp

Min opponeren her er ikke så meget target-attributten, men mere dette:

> "hvordan kan jeg maximiere det nyåbnede vindue=?"

Altså han vil ikke kun bestemme hvordan jeg skal åbne et link. Han vil
også bestemme størrelsen på mit browservindue.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-11-09 01:23

Philip Nunnegaard skrev:

> Altså han vil ikke kun bestemme hvordan jeg
> skal åbne et link. Han vil også bestemme
> størrelsen på mit browservindue.

Ja, det er da endnu værre

Sund fornuft gør at færre og færre gør den slags,
fordi de efterhånden finder ud af at det generer
brugeren voldsomt - og så får de ingen
besøgende.

Det er godt nok længe siden jeg har været udsat
for det, men har ikke været klar over om det er
IE7/8 og FF3 der spærrer for det. Ved nogen det?

For år tilbage var det meget normalt med et script
der kørte en side op til 1024x768 - de skulle lige
vise at de havde den "sidste nye skærmopløsning"
- det var bare pisseirriterende for dem der kørte
800 x 600.

I dag bør den slags slet ikke bruges - det er
brugeren der til enhver tid bestemmer størrelsen af
browservinduet - det har været normal kotume
gennem en lang årrække, og sådan bør det blive
ved med at være.

Til Per: Glem dit spørgsmål - lad brugeren
bestemme. Overtager du kontrollen, kan brugeren
ikke gøre en skid - det er kun ris til egen røv

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-11-09 01:35

Allan Vebel skrev:

> [...]
>
> Til Per: Glem dit spørgsmål - lad brugeren
> bestemme. Overtager du kontrollen, kan brugeren
> ikke gøre en skid - det er kun ris til egen røv

Der er i IE8 mulighed for blokering af script-definerede
vinduesstørrelser og manipulering af statuslineien, for de forskellige
sikkerhedszoner.
Ved ikke i IE7.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-11-09 03:45

Allan Vebel skrev:

> Det er godt nok længe siden jeg har været udsat
> for det, men har ikke været klar over om det er
> IE7/8 og FF3 der spærrer for det. Ved nogen det?

Jeg er lige stødt på det for nogle dage siden, efter jeg installerede
Windows 7, så jeg har nok haft en indstilling i min browser der
forhindrede det.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk