Obla di
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-11-09 13:45

obla da

Vidste ikke lige at den fantes i en norsk udgave
http://www.youtube.com/watch?v=FyuOS5fOxS4&feature=player_embedded#

Hvilken udgave er bedst ?
Her er den originale udgave med Marmalade
http://www.youtube.com/watch?v=XGSVdXKlHMI&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Edward Jensen

Dato : 28-11-09 14:47

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=FyuOS5fOxS4&feature=player_embedded#
>
> Hvilken udgave er bedst ?
> Her er den originale udgave med Marmalade

Den originale med Marmalade? Det er ikke korrekt.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-11-09 15:42

"Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i en meddelelse

> Den originale med Marmalade? Det er ikke korrekt.

Næeh men det plejer Åge at påstå. Alle der ved noget om musik ved, at den
originale var med Beatles og ingen versioner er tilnærmelsesvist kommet på
højde med den version. Både Marmalades og ikke mindst Peter Bellis versioner
er rent skod.

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-09 15:46

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> originale var med Beatles og ingen versioner er tilnærmelsesvist kommet på
> højde med den version. Både Marmalades og ikke mindst Peter Bellis

Den originale er faktisk også rent skod i min bog, befinder sig i den
kategori som Lennon kaldte "Paul's granny shit"

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-11-09 22:11

> Den originale er faktisk også rent skod i min bog, befinder sig i den
> kategori som Lennon kaldte "Paul's granny shit"

Helt enig...de andre versioner var blot endnu værre
Ja Lennon kunne sgu ikke have skrevet den!

Fra : Martin Bak

Dato : 28-11-09 22:57

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Helt enig...de andre versioner var blot endnu værre
> Ja Lennon kunne sgu ikke have skrevet den!

Det forekommer mig at vi har talt om dette her før, og at jeg vist gav
udtryk for nogenlunde de samme betragtninger.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-11-09 23:02

> Det forekommer mig at vi har talt om dette her før, og at jeg vist gav
> udtryk for nogenlunde de samme betragtninger.
>
> --
Det er rigtigt....men hvergang Åge løber tør for tråde, starter han gamle op
igen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-11-09 15:15

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt....men hvergang Åge løber tør for tråde, starter han gamle
> op igen

Uha dog, som det dog lyder.... Prøv lige at læse starten igen.... Hvem var
det så, der fik tilbagefald.

Jeg giver Åge ret... Selv om det er Beatles der har skrevet den, regner jeg
også Marmalade som den originale.... Beatles gav den dengang, til netop
Marmalade. Om det var på grund af at Lennon kaldte den Granny shit, ved jeg
ikke, og er egentligt også ligeglad.. Den var god dengang, og det er den
stadig, uanset hvor meget Granny Shit nogen så regner den for at være. Hvem
der så egentligt udgav den først og hvorfor, tænker jeg overhovedet ikke
på... Om andre så deler opfattelse med os... Tja, det går jeg ud fra, siden
man hører den mere, med Marmalade, end man gør med Beatles.

Lige som jeg regner Tony Christie for den originale " Is this the way to
Amarillo " Upåagtet at det er Neil Sedaka der har skrevet den.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-11-09 16:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Lige som jeg regner Tony Christie for den originale " Is this the way to
> Amarillo " Upåagtet at det er Neil Sedaka der har skrevet den.
>
> M.V.H.....Benny..

Ja, alle tænker på Tony Christie når der er tale om "Is this the way to
Amarellow". Jeg tvivler på nogen forbinder Niel Sedaka med den sang. Jeg
husker tydeligt da den var et hit. Ingen talte om Niel Sedaka dengang. Han
var overhovedet ikke almen kendt for at have noget med den sang at gøre.
Når det var Niel Sedaka sagde folk "Oh Carol", "Braiking up is hard to
do" og "Happy birthday sweet sixteens".
Jeg tror bare Krutte vil gøre opmærksom på hver gang der liiiiger er noget
han ved, som alle vi andre ikke lige ved eller tænker på eller forbinder
med. O.s.v.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-11-09 17:50

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Uha dog, som det dog lyder.... Prøv lige at læse starten igen.... Hvem var
> det så, der fik tilbagefald.

Behøver jeg ikke, det var Åge.

> [...]
> på... Om andre så deler opfattelse med os... Tja, det går jeg ud fra,
> siden man hører den mere, med Marmalade, end man gør med Beatles.

Edward skrev at det ikke kunne passe, at Marmalades var den originale og det
gav jeg ham ret i og fortalte endnu engang, at det selvf'ølgelig var
Beatles....elementær viden.
Ved ikke hvad du lytter til, men jeg hører nu Beatles' version mindst 50
gange så ofte som Marmalades.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-11-09 00:51

> [...]
> Beatles....elementær viden.
> Ved ikke hvad du lytter til, men jeg hører nu Beatles' version mindst 50

Jeg ved ikke rigtigt, om det hjælper, bare at give dig ret...
Så kan du sove godt i nat... Selv om jeg stadig er uenig...

Tja, selvfølgelig gør du det... Men jeg ved også godt hvorfor...
Sig mig, er det egentligt ikke hårdt, at skulle leve med hovedet
under vand ? ) ..

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-11-09 11:43

> Jeg ved ikke rigtigt, om det hjælper, bare at give dig ret...
> Så kan du sove godt i nat... Selv om jeg stadig er uenig...

Øøøøh kunne du oplyse masserne om, hvad det er du er uenig i?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-11-09 17:15

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Øøøøh kunne du oplyse masserne om, hvad det er du er uenig i?

Hvad ? - Man kunne jo gætte. Jeg vil gætte på "det meste".

Hi hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-12-09 11:22

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Øøøøh kunne du oplyse masserne om, hvad det er du er uenig i?

Jamen kunne du ikke fatte det andet, er der vel ingen grund til at
prøve at forklare dig dette )))

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-11-09 17:17

> [...]
>
> Tja, selvfølgelig gør du det... Men jeg ved også godt hvorfor...
> Sig mig, er det egentligt ikke hårdt, at skulle leve med hovedet

Jeg synes at Krutte har ret og at alle vi andre er helt forkert på den.

Hilsen Åge

PS: Sikke stille her blev

..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-12-09 11:21

meddelelse news:4b13eff2$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg synes at Krutte har ret og at alle vi andre er helt forkert på den.

Det var derfor, det var meget lettere, at give ham ret....

Men altså enighed, er umuligt at opnå....

Jeg prøvede at fortælle det ved, at Marmalade altid har været,
og altid for mig ville være den originale.... Også selv om det
var Beatles der skrev den... Lige så vel som Amarillo var
Tony Christie, og ikke Neil Sedaka, der var den originale...
Her er situationen den samme... Den ene skrev den, og den
anden udførte den.... Men det var nok ikke tydeligt nok,
til at Allan forstod det.

Jeg tror jeg har 30 Compilations, der
alle påstår, at det kun er Originale numre og artister....
Pudsigt nok er Obla-di Obla-da på flere af dem....
Men ingen af dem, med Beatles som kunstner....
Alle med Marmalade....

Altså må der være et par stykker mere, der deler min
opfattelse....

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-12-09 12:04

> [...]
> Men ingen af dem, med Beatles som kunstner....
> Alle med Marmalade....
>
> Altså må der være et par stykker mere, der deler min

Du taler som du har forstand til. Beatles optræder aldrig på den slags
opsamlinger.
Men nu gider jeg ikke diskutere dine tåbeligheder mere, det fører ikke til
noget....som sædvanligt. Hyg du dig med det andet t(Åge)horn.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-12-09 16:06

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Men nu gider jeg ikke diskutere dine tåbeligheder mere, det fører ikke til
> noget....som sædvanligt.

HURRRAAAHHHHHHHHHHH!
Vild jubel

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-12-09 11:02

> [...]
> Men nu gider jeg ikke diskutere dine tåbeligheder mere, det fører ikke til
> noget....som sædvanligt. Hyg du dig med det andet t(Åge)horn.

Hej Allan....

Hvordan skulle jeg ellers tale ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-09 15:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Hej Allan....
>
> Hvordan skulle jeg ellers tale ?????
>
> M.V.H....Benny..

Hvis vi andre taler som vi har forstand til, øhhhhh.... hvordan kan Krutte
så overhovedet sige noget ???
Fnis

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-12-09 09:13

meddelelse news:4b167f5a$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Hvis vi andre taler som vi har forstand til, øhhhhh.... hvordan kan Krutte
> [...]

Tja, det ved jeg ikke...
Men til alt held, skal jeg da tale, som jeg selv har forstand til.
Så kan jeg da i det mindste, stå inde for, hvad jeg siger
Også selvom det ikke altid falder i god jord.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-11-09 23:17

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Det forekommer mig at vi har talt om dette her før, og at jeg vist gav
> udtryk for nogenlunde de samme betragtninger.

Krutte-manden vil jo gerne snakke om det samme igen. Bare sig han har ret,
så stopper han

hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-11-09 15:52

"Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i meddelelsen

> Den originale med Marmalade? Det er ikke korrekt.

Denne gruppe ER Marmalade, derom ingen tvivl:

Her fra Tysk slagershow på ARDs lokalstation i NordTyskland NDR:
http://www.youtube.com/watch?v=323sUC-u4hE&feature=related

Her fra noget et-eller-andet-show på en eller anden tv-station. Det er et
hollandsk tv-show "Goud van out"
http://www.youtube.com/watch?v=XGSVdXKlHMI&feature=related'

Her fra det tredje tv-show:
http://www.youtube.com/watch?v=LaRxhW8w1Bc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-11-09 18:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Behøver jeg ikke, det var Åge.
>
> Hvem

Nej det var ej. Det var Krutte, ja det var så. Ja det var. Æv bæw bussemand,
sure tæer i saftevand :)

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 30-11-09 01:20

meddelelse news:4b111b36$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Vidste ikke lige at den fantes i en norsk udgave
> http://www.youtube.com/watch?v=FyuOS5fOxS4&feature=player_embedded#

Lidt sjovt, "guitarspilleren" til højre holder samme akkord (C) det første
minut, mens ham der kan spille (til venstre) skifter imellem en masse
avancerede akkorder, men efter eet minut mener ham til højre at vi nu er i
e-dur, det er vi så de næste 40-50 sekunder, men SÅ skal det dæme skiftes
akkorder, til sidst virker det næsten som om han KAN spille.

--
Ralph