Høyde over havet.
Fra : ceroy

Dato : 28-11-09 17:52

For en tid siden ble det lagt ud en lenke til et kort som viser høyder over
havet i Danmark. Husker nogen hvor jeg finner dette kortet?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-11-09 18:23

Den 28.11.2009 17:52, skrev ceroy bl.a.:
> For en tid siden ble det lagt ud en lenke til et kort som viser høyder over
> havet i Danmark. Husker nogen hvor jeg finner dette kortet?

http://www.kms.dk/ kan du ved hjælp af 'Find et sted' slå op og se
højden over havet for den fundne position. Landkort 1:25.000 og 100.000
har koter indtegnet.

--
Niels

Fra : ceroy

Dato : 28-11-09 18:46

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i melding

> På http://www.kms.dk/ kan du ved hjælp af 'Find et sted' slå op og se
> højden over havet for den fundne position. Landkort 1:25.000 og 100.000
> har koter indtegnet.
>
> --
> Niels

Tusen takk.

Fra : Armand

Dato : 29-11-09 12:47

ceroy skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i melding
>>
> Tusen takk.

Men bliv som nordmand(?) ikke overrasket over at der ikke er andet end
et par tal der overstiger 170m!

--
Armand.

Fra : ceroy

Dato : 29-11-09 12:59

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i melding

> Men bliv som nordmand(?) ikke overrasket over at der ikke er andet end et
> par tal der overstiger 170m!
>
> --
> Armand.

Jeg er ikke overrasket. Bor på 54 moh utenfor Viborg, noget jeg har gjort de
siste fire årene.

Fra : Brian Lund

Dato : 29-11-09 13:11

> Jeg er ikke overrasket. Bor på 54 moh utenfor Viborg, noget jeg har
> gjort de siste fire årene.

54! Det er jo nærmest en højslette! :)

Jeg bor _næsten_ lige så højt over jorden som bygningen står over havet! Og
som vi alle ved har vi heller ikke ret mange højhuse her i lille danmark så
det kan jeg klare endda i en 2. sals lejlighed som ellers ligger på 11,5
moh! :)

Brian

Fra : Per H

Dato : 29-11-09 17:52

On Sat, 28 Nov 2009 17:52:07 +0100, "ceroy" <roy___@ceroy.dk> wrote:

>For en tid siden ble det lagt ud en lenke til et kort som viser høyder over
>havet i Danmark. Husker nogen hvor jeg finner dette kortet?

ellers Google earth
der viser den højde, når man kører hen over et sted.

per

Fra : Armand

Dato : 29-11-09 21:54

Per H skrev:

> ellers Google earth
> der viser den højde, når man kører hen over et sted.

Øhh?
Hvordan??

Jeg kan sgisme ikke finde detaljen når jeg bruger G E

--
Armand.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 29-11-09 22:52

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Jeg kan sgisme ikke finde detaljen når jeg bruger G E

Du zoomer ind, til næsen støder på, og ser højden ude til højre. Relativt
præcist og så dog, stranden er sat til 9 m.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per H

Dato : 29-11-09 23:36

On Sun, 29 Nov 2009 22:52:17 +0100, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

>Du zoomer ind, til næsen støder på, og ser højden ude til højre. Relativt
>præcist og så dog, stranden er sat til 9 m.

jeg zoomer bare ind så hele danmark kan ses, så får jeg dybde, og
højde med, Men kan ik finde det sted du omtaler med 9 meter ved
stranden

per

Fra : Per H

Dato : 29-11-09 23:38

<preben@esenet.dk> wrote:

>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

>Du zoomer ind, til næsen støder på, og ser højden ude til højre.

er det ikke øjenhøjden du taler om,?

Overfladehøjden er i midten af linien.

per

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 30-11-09 01:11

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev
> er det ikke øjenhøjden du taler om,?

Jo.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 30-11-09 13:30

Preben R. Sørensen skrev:

> "Per H" <tramanden@gmail.com> skrev

Holder ikke stik!
Når jeg tester på et industriområde hvor jeg kender koten som 29m, kan
jeg også zoome ind til 8m.
Det er altså ikke dén skala man skal bruge.

Det skulle ikke undre mig om G E har featuren og jeg synes også at have
været forbi et sted med et flueben ved 'højde', jég kan bare ikke finde
den

--
Armand.