Klistermærke med elg på biler????
Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-11-09 19:37

Symboliserer det elg klistermærke noget som typisk sidder på mange
svenske og norske biler (og danske der har været derovre/deroppe)?
Formoder ikke det er tegn på hvormange elge den pågældende bil har
nedlagt

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-09 19:49

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
> Symboliserer det elg klistermærke noget som typisk sidder på mange svenske
> og norske biler (og danske der har været derovre/deroppe)?
> Formoder ikke det er tegn på hvormange elge den pågældende bil har nedlagt

Det symboliserer ikke andet end at vedkommende har været det sted hvor
klistermærket sælges.

Det ses tit bag på campingvogne - og de nedlægger næppe mange elge :)

--
Per

Fra : Henning Keseler

Dato : 28-11-09 20:04

> [...]
> og norske biler (og danske der har været derovre/deroppe)?
> Formoder ikke det er tegn på hvormange elge den pågældende bil har nedlagt

Det har været anvendt til at vise at man har været på nordpolen, men om det
gælder længere ved jeg ikke.
--
Henning

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-11-09 20:29

"Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Det har været anvendt til at vise at man har været på nordpolen, men om
> det gælder længere ved jeg ikke.

Den tror jeg ganske enkelt ikke på.
Nordkap måske, men ikke nordpolen

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henning Keseler

Dato : 29-11-09 12:57

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den tror jeg ganske enkelt ikke på.
> Nordkap måske, men ikke nordpolen

Ja, selvfølgelig, jeg tænkte Nordkap, men skrev Nordpolen, sorry.
--
Henning

Fra : Elmer Fjort

Dato : 28-11-09 20:30

> [...]
>
> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Det har været anvendt til at vise at man har været på nordpolen, men om

Det vil da også være et ret dumt tegn for folk som har været på nordpolen
For der er absolut ingen elge, men snarere isbjørne.
Er det ikke nordkap du tænker på??

Elmer

Fra : Ralph Køster

Dato : 28-11-09 21:11

Det er nogle der bliver brugt lige som der er folk der sætter silouetter af
rovfugle på deres vinduer.
Her gør de bare det at elgene ikke støder ind i bagruden på bilen når den
prøver at løbe en V70 op. (evt. en V70 med campingvogn).

Ralph.
(Bemærk en anelse humor i svaret).

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 28-11-09 22:44

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her gør de bare det at elgene ikke støder ind i bagruden på bilen når den
> prøver at løbe en V70 op. (evt. en V70 med campingvogn).

Måske man skulle prøve med en silhout af en bil bagpå så...

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : thl

Dato : 29-11-09 00:40

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
>>
> Måske man skulle prøve med en silhout af en bil bagpå så...

> [...]
ja da, jeg vil omgående montere et udvalg af mine
yndlingsaversioner i bagenden :)))

mvh
Thorbjørn

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 01:29

thl wrote:

> ja da, jeg vil omgående montere et udvalg af mine
> yndlingsaversioner i bagenden :)))

Evt under en enkelt Manneken Pis?

--
- Frank

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 29-11-09 09:57

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
> [...]
> Her gør de bare det at elgene ikke støder ind i bagruden på bilen når den
> prøver at løbe en V70 op. (evt. en V70 med campingvogn).

Har også set et mærkat med to elge der er ved at blive til flere, men det
stiller nok krav til en forstærket tagkonstruktion.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henning Keseler

Dato : 29-11-09 12:58

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Det vil da også være et ret dumt tegn for folk som har været på
> nordpolen For der er absolut ingen elge, men snarere isbjørne.

Jo, selvfølgelig, sorry
--
Henning

Fra : AS

Dato : 29-11-09 00:38

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message
> Symboliserer det elg klistermærke noget som typisk sidder på mange svenske
> og norske biler (og danske der har været derovre/deroppe)?
> Formoder ikke det er tegn på hvormange elge den pågældende bil har nedlagt

Derfor vist se man ikke flere end 1 elg på billerne. ellers vil jeg gerne se
en bil, som har slået en elg og er i stand til at gøre det en gang mere

Fra : Mogens

Dato : 29-11-09 10:08

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Symboliserer det elg klistermærke noget som typisk sidder på mange svenske
> og norske biler (og danske der har været derovre/deroppe)?

Oprindeligt var det et tegn på, at bilisten havde besøgt Nordkapp, som
ligger ret langt nordpå. Nu om stunder er der gået inflation i salget af
mærkaten således, at man kan købe det alle vegne - både i Norge og Sverige.
Man køber typisk elg-mærkaten, når man første gang har set en elg (jeg har
ik nogen mærkat)

Du kender det også fra Nürburgring, hvor mange køber den lille mærkat med en
silhuet af banen, hvor de så klistrer mærkaten bag på bilen (been there,
done that, got the T-shirt)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-11-09 14:56

On Sun, 29 Nov 2009 09:07:34 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>Man køber typisk elg-mærkaten, når man første gang har set en elg (jeg har

Nemlig. Jeg har heller ikke nogen mærkat, men burde have indtil flere.

> [...]

>silhuet af banen, hvor de så klistrer mærkaten bag på bilen (been there,

Akkurat ligesom den schweiziske motorvejsmærkat indikerer den status
der ligger i at signalere pendler til Cannes, Nice og Monaco.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 15:05

folmer@rasmussen.dk wrote:

> Nemlig. Jeg har heller ikke nogen mærkat, men burde have indtil flere.

> Akkurat ligesom den schweiziske motorvejsmærkat indikerer den status
> der ligger i at signalere pendler til Cannes, Nice og Monaco.

Helt ærligt. Folk med den slags mærker mener jeg totalt er til grin.

Ingen statusopfattelse fra mig der,

Totalt til grin er da folk med CV fyldt med mærkater.

--
- Frank

Fra : Betrel

Dato : 30-11-09 08:24

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og norske biler (og danske der har været derovre/deroppe)?
> Formoder ikke det er tegn på hvormange elge den pågældende bil har nedlagt

Det er af samme grund som folk sætter "børn i bilen" mærke på.

Nemlig ingen som helst grund, total uden mening for andre en den der har sat
mærket på.

Jeg har aldrig fattet at folk sætter mærker på deres biler, men det er vel
for at skjule rustpletterne.

Mvh
Betrel

Fra : Anders Majland

Dato : 30-11-09 10:25

> Det er af samme grund som folk sætter "børn i bilen" mærke på.

Det er da en advarsel om at chaufføren har travlt med alt muligt andet end
at føre bilen....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-11-09 18:45

Anders Majland wrote:

> Det er da en advarsel om at chaufføren har travlt med alt muligt
> andet end at føre bilen....

Lidt som "Skolevogn"

Bær over og pas på?

--
- Frank

Fra : Betrel

Dato : 01-12-09 08:15

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt som "Skolevogn"
>
> Bær over og pas på?
>

> --
> - Frank

1 Jeg er da ligeglad med om de har børn i bilen eller ej
2 Det meste af tiden har de ikke børn i bilen også er skiltet direkte
misvisende og dumt.
3 Men da jeg er ligeglad , er punkt 2 ligegyldigt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-09 03:07

On Nov 28, 9:10 pm, "Ralph Køster" <G...@grip.now> wrote:
> Det er nogle der bliver brugt lige som der er folk der sætter silouetter af
> rovfugle på deres vinduer.

Det gøres typisk på store vinduespartier og det får faktisk færre
fugle til at ramme ruderne da de jo vil undgå rovfugle.

--
Christian

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 30-11-09 18:34

[Default] On Mon, 30 Nov 2009 02:06:38 -0800 (PST), "Christian B.
Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>Det gøres typisk på store vinduespartier og det får faktisk færre
>fugle til at ramme ruderne da de jo vil undgå rovfugle.

Det er nok ikke forklaringen på elg-klistermærkerne, så?

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-11-09 18:44

Martin Mose Larsen wrote:
> [Default] On Mon, 30 Nov 2009 02:06:38 -0800 (PST), "Christian B.

> Det er nok ikke forklaringen på elg-klistermærkerne, så?

Jow ... Ser du - for ifølge en gammel samisk shaman såe .......

--
- Frank